Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2015, 15:27   #20
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
De meeste producten van Apple werken juist zo goed omdat ze niet zo customisable zijn, Apple hou zich daar strikt aan. Dat heb ik al eens gezegd en dat geef ik grif toe.
Waarmee je eigenlijk inherent toegeeft dat customisation possibilities vaker meer problemen oproepen dan dat ze nuttig zijn, net omdat het gros van de gebruikers geen hol begrijpt van wat ze aan het doen zijn.

Citaat:
Maar dat heeft geen bal te maken met het feit dat die android gebruikers die extra customisability nu gebruiken of niet. Ik ga je een eenvoudig voorbeeld geven van een ander Apple produkt. De Safari browser. Wel dat is een skelet vergeleken met een Firefox browser. Ik heb dat vroeger eens uitgeprobeerd die browser, en komende van een Firefox met een 60-tal extensies op die me het internetwerk vergemakkelijkten. Ik ga nu ook niet zeggen dat de doorsnee gebruiker van Firefox zoveel extensies gebruikt. Meestal ook maar een paar. Maar het is mogelijk. Bij Apple producten helemaal niet. Jij zal later beweren van wel of dan afkomen dat je dat alles niet nodig hebt of dat de doorsnee gebruiker dat niet mist. Besides the point in feite
Niks besides the point .
  • Bij apple producten gaat dat evenzeer; je moet enkel weten hoe (en iemand die ietwat met IT overweg kan, die weet hoe)
  • Iemand die met 60 extenties op Firefox draait, die heeft ze ook niet allemaal op een rij
  • En zelfs al zou een IT-onderlegd persoon echt wel met 60 extenties moeten draaien, dan doet dat nog steeds niets af aan het feit dat je deze of gene OS (of software) voor het grote publiek niet moet gaan afkraken op grond van een zoektocht naar functionaliteiten, die slechst gebruikt worden door de happy few. Zelfde als al die amateurfotografen die denken dat ze een pro zijn door met een DSLR in auto-modus wat foto's te trekken.
Point is: een beetje IT-onderlegd persoon kan met al die zaken overweg. Niet zelden is het afkappen op een bepaalde OS/Software weinig meer dan een poging om zichzelf op te hemelen.

Citaat:
Daar geloof ik dus geen bal van en ik ga het ook niet uitzoeken of het wel klopt, want dan zou ik een 2e toestel moeten kopen. Als dat dan toch misschien mogelijk is volgens jou was dat al lang geweten Experts claimen in elk geval van niet. En met experts ga ik niet in discussie.
Geloof wat je wil; ik ga er mijn slaap niet voor laten . Wat mij betreft voel jij je de uber-geek omdat je met Android werkt. Jochei very much.

Wat ik zeg is dan ook al in het lang en ik het breed geweten. Maar ik verwacht niet dat je vanuit je tunnelvisie op de kwestie in staat zal zijn om die "experts" te vinden.

Citaat:
Die 2e soort bestaat gewoon niet. Dat is een soort die er gauw even bij uitgevonden werd als tegenhanger van Applefan.
Je bent er anders een prototype van
Die 2de soort bestaat heel zeker, dat je dat nu leuk vindt of niet. Er zijn verdorie heelder fora, communities en zelfs groupies op het net te vinden, wiens enige bestaansreden zich net situeert in die tweede soort .

Citaat:
Jij bent duidelijk een no-snob Apple-freak en daar valt gewoonlijk even goed niet mee te discussieren als met de snobs.
Er valt wellicht enkel te discussiëren met mede-snobs die ook overtuigd zijn van het heilige "android good, IOS bad"-mantra?

Citaat:
Waarschijnlijk heb je dan ook geen Apple of een android toestel maar een Windows blokkendoos smartphone, of vergis ik me en heb je geen smartphone. Die laatste zijn dan de experts/ kenners neem ik aan ? Met de meeste ervaring - of wat ? Leg het me eens uit, want ik wil altijd wel bijleren ...
Lol
Ik werk, programmeer en bel uiteraard ook in assembly; what else?

'k Ga je moeten teleurstellen; de tijden dat je indruk op me kon maken met "the battle of the OS'es" of met een exotische distro van BSD, liggen al lang achter me. Try harder dus.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 28 maart 2015 om 15:28.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden