Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2019, 12:57   #1496
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U wilt uw gedrag en denken verklaren alsof die geprogrammeerd zijn, door evolutie, ten minste in essenties van doelen en strategie (en functie).
Uiteraard. 100%. Dat heb ik nu al een paar keer bevestigd.

Citaat:
Heeft u overwogen dat de zever van de anderen voor hen plezierig is en dat uw zever hen doet lijden?
In de mate dat hun lijden mij geen nadeel bezorgt, gaat dat geen invloed hebben op mijn productie van zever he.

Citaat:
Zij hadden ook een doel in hun systeem en volgden een uitgekiende strategie. De evolutie geeft de soorten geen garantie op succes. De meeste zijn dan ook uitgestorven. Het doel en de strategie zijn slechts een modus van denken voor een programmeur met een beperkte visie.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat alle strategieen werken. In tegendeel. Het is een onverbiddelijke strijd, en een deel van elke strategie is andere strategieen laten mislukken. Vooral omdat ze in competitie met elkaar zijn.

De haas heeft als deel van zijn strategie om aan de wolf te ontsnappen, maar de wolf heeft als deel van zijn strategie om de haas te vangen. Het is fundamenteel een strijd van strategieen.

Maw, strategieen die "op hun eentjes" prima zouden werken, worden falend gemaakt door andere strategieen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden