Los bericht bekijken
Oud 21 september 2004, 13:39   #24
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ze zijn van vorm veranderd, maar nog even gevaarlijk, Madrid bewijst dat te volle. En die thuishaven heeft ook niet zolang geduurd in Afghanistan. Er zijn trouwens nog steeds trainingskampen over de hele wereld, ik kan me goed voorstellen dat ook hier in Belgie opleidingen plaatsvinden, misschien niet militair, maar in bommetjes maken of zo?
Wil k ook zeker niet beweren, dat de dreiging zou zijn afgenomen. De recruteringsbasis is nu groter dan vroeger, denk ik. Dit komt ten dele door de polarisatie. Toch denk ik dat door de verhoogde inspanningen in de WoT het voor de terroristen niet meteen makkelijker wordt . DIt compenseert ook wel ten dele. Maar Al Qaeda als organisatie heeft bestaat in mijn ogen toch niet meer onder dezelfde vorm als voor 9/11.. Zo'n Zarqawi doet mijns inziens ook maar autonoom zijn zin, zonder echt een deel uit te maken van de organisationele structuur Al Qaeda.. Al Qaeda kun je in mijn ogen wel gebruiken als een losse term om allerlei soorten moslimterrorisme onder te bundelen, maar je hoeft 't daarom nog niet als een organisatie of een netwerk te zien..Al die groepjes hebben gewoon min of meer dezelfde oogpunten.
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden