Los bericht bekijken
Oud 2 april 2008, 16:53   #36
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

1) Welke is volgens U het verschil tussen een Waal en een Vlaming ? (als mens)

Taal en cultuur

2) Hoe ziet U de toekomst van België ?

Ik zie geen toekomst voor België

3) Stoort het U als Vlaming van Franstalige buren te hebben ?


a) ja

b) nee, indien dit in Vlaanderen is, moeten ze wel Nederlands kunnen. Of ze thuis Frans lullen doet me geen reet.

c) een beetje (in welk geval ?)

d) heeft geen belang

4) Hoe zal de toekomst van Vlaanderen er volgen U eruitzien ? En deze van Wallonië en deze van Brussel en waarom ?

5) Hoe zou U deze willen zien (de toekomst van Vlaanderen n Wallonië en Brussel) ?

Een Vlaamse Republiek en later de hereniging met Nederland (eerst moeten de Oranjes natuurlijk oprotten). Wat met Wallonië gebeurt interesseert me niet, dat moeten zij zelf maar uitzoeken.

6) Situatie : Vlaming zijnde, u gaat naar een Waalse beenhouwer, stoor het U dat hij niet erg goed Nederlands spreekt ?
a) ja (waarom ?)

b) nee, als ik naar een Duitse beenhouwer ga, kan die ook waarschijnlijk geen Nederlands.

7) Denkt U dat voor de eenheid en de ontwikkeling van België het nodig is om tweetalig zijn ?

a) ja (waarom ?)

b) nee, de eenheid van België komt er toch nooit. Na 177 jaar is dit nu wel heel duidelijk.

8) Situatie : Vlaming zijnde, ziet U het als een voordeel om Uw kind naar een Franstalige school te sturen ?

a) ja, het is voordelig om goed tweetalig te zijn in een land als België

b) nee, het is onbelangrijk. België gaat toch barsten en misschien is het wel nuttiger om goed Engels, Duits of Spaans te kunnen.

9) Uw opinie op het Koningshuis : moet het koningshuis verdwijnen of moet dit blijven bestaan ?

Verdwijnen. Ook al bleef België bestaan, dan nog zou het een republiek moeten worden. Monarchie is anti-democratisch.

10) Welke is Uw opinie op het taalgebruik Nederlands/Frans in België ?

a) een goede zaak; in een tweetalig land als België moet men de 2 landstalen machtig zijn

b) het heeft geen zin

c) goede zaak maar het zorgt voor wat problemen

d) niet goed, het brengt alleen maar problemen met zich mee

11)Vindt U dat Brussel-Halle-Vilvoorde moet gesplitst worden ?

a) ja, Franstalige inwoners en politici hebben geen recht op voordelen in Vlaams-Brabant die Nederlandstalige inwoners en politici in Waals-Brabant (of waar dan ook in Wallonië) niet hebben.

b) nee (waarom ?)

c) is mij om het even

12)Brussel moet zoals het nu tot Vlaanderen behoren of moet Brussel tot Wallonië behoren ?

a) bij Vlaanderen omdat het Vlaams grondgebied is.

b) bij Wallonië (waarom ?)

c) andere (geef Uw opinie)

13)Brussel, met zijn taalproblemen, moet het de hoofdstad van Europa blijven?

a) ja

b) nee, en de Europese gemeenschap mag trouwens afgeschaft worden.

c) is mij om het even
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden