Los bericht bekijken
Oud 13 november 2017, 11:40   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
In de strijd tegen terreur en zware criminaliteit krijgen lokale en federale politieagenten oorlogswapens mee op patrouille. Het gaat om geweren die kunnen concurreren met een AK-47 kalasjnikov.

‘Zowel de terreurdreiging als het soort wapens dat gebruikt werd bij de aanslagen, vooral dan in Parijs, heeft iedereen doen inzien dat met de collectieve bewapening van de politie niet efficiënt genoeg gereageerd kan worden’, zegt minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA). ‘Daarom wordt een nieuw kaliber toegelaten dat een hogere kans heeft op neutralisatie.’ Met die woorden verdedigt Jambon de beslissing – die al in het Staatsblad verscheen – om politieagenten zwaarder te bewapenen.

Agenten kunnen nu veel zwaardere munitie gebruiken, van 7.62x35 mm. ‘Dat is oorlogsmunitie’, zegt wapenexpert Eddy Van Herbrugge. ‘Een equivalent van de kogels in een AK-47 kalasjnikov, een wapen dat erg populair is bij zware criminelen en dat twee jaar geleden ook gebruikt werd door de terroristen die een bloedbad aanrichtten in de Bataclan in Parijs. Met deze munitie kan een motorblok worden doorboord om een voertuig te stoppen.’


-bron-

Dat werd ook hoog tijd.
Maar waarom dat altijd zoooo lang moet duren, dat vraag ik me soms wel af.
Dat zo'n dingen (beslissingen) nu ook niet altijd in 1-2-3 kunnen genomen worden, daar kan ik nog inkomen. Maar zo lang ?
Het stond wellicht, jammer genoeg, nog niet in het staatsblad toen Marokkaans crapuul "feest vierde" in Brussel.

Wat baten wetten en wapens als ze niet mogen gebruikt worden....door de politie"?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden