Los bericht bekijken
Oud 25 september 2019, 10:44   #123
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik herinner me nog hoe ik me 5-10j geleden ergerde aan idioten die klimaatverandering een fabeltje vonden. Ik ben toch blij dat die periode min of meer voorbij is. Behalve een paar zotten is die discussie nu toch achter de rug.

Nu erger ik mij aan de klimaatdoemdenkers die beweren dat het einde nabij is.

Net als zoveel zaken, lijkt ook in dit thema het redelijke centrum afwezig.
Ja, klimaatsverandering is een groot probleem,
Nee, we gaan er niet allemaal aan binnen de 10j
Nee, het is geen goed idee om verder te doen zoals we nu bezig zijn,
Ja, het vereist snelle ingrijpende actie om grotere schade te vermijden,
Nee, we moeten niet allemaal terug naar paard en kar, "climate action" is heus betaalbaar
...

En iedereen doet vlotjes mee; mijn fb-feed zit vol met doemberichten van slimme mensen, ja zelfs wetenschappers (!). Ook politiek: NVA & VLD en CD&V doen alsof het status quo een optie is (dat is het dus niet...) terwijl Groen, SPa en PVDA elkaar proberen te overtreffen in doemberichten...

Allez, waar is de redelijkheid?

Ik heb die emotionele speech van Greta met gemengde gevoelens bekeken. Ik begrijp de woede en wanhoop over het uitblijven van actie, maar dit is contra-productief.
Bon, let's cut her some slack, ze is uiteindelijk 16 jaar. Het ridiculiseren van een 16-jarig meisje vind ik persoonlijk een paar graden erger...
Het feit dat dit gebeurt ligt dat niet meer aan de organisatie of de media die daar achter steekt.

Laatst gewijzigd door alberto : 25 september 2019 om 10:47.
alberto is offline   Met citaat antwoorden