Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2017, 13:23   #166
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Waarom zou ik mij schamen?
In Tienen-stad stroomt de Gete bergop.
Hebben onze snuggere tweetaligen er daarom Tirlemont van gemaakt misschien? Of blijven ze denken dat het in België alle dagen karnaval is en blijft? Trouwens hier bij ons maken ze er ook een rotzooi van hoor. Daarom komt zowel Liège al Köln aan de namen Luik en Keulen. Etc. Etc.
Dit maar als voorbeeld. Op camping vroeger keerden er een paar symphatieke Walen graag wat Nederlands. tijdens de gezamenlijke avond-aperitief. Ik ben er niet aan begonnen.
Maak die mensen maar wijs waarom er op een appelboom maar één appel groeit. En dat een "pereboom" een boom is waar grootvader in woonde vroeger.
Wij hadden toen ook al "vernuftigen" die destijds aan onze taal zaten te prutsen en dit onder het motto : "Waarom het gemakkelijk maken als het moeilijk ook kan!" En wie heeft gelijk? Wij lopen op straat en de Fransen lopen in de straat. Als er pas nieuwe beton gegoten is hebben de Fransen natuurlijk weeral gelijk. Wij wachten tot de beton uitgehard is.
Het beste is dus om geen drama's te maken van bagatels.
Maar als je op conflicten uit bent dan zijn alle middelen goed natuurlijk.
Sommigen mogen geen conflicten veroorzaken en anderen natuurlijk wel.
Weet je.....ik ga slapen. Als de goesting er morgen nog is mag je herbeginnen. Of proberen toch. Hopelijk krijg je dan nog antwoord.
Doe geen verder moeite. Geen antwoord is beter.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden