Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2017, 16:35   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ditmaal komen de Nederlanders wel te laat.Die truc hebben we in België hen reeds voorgedaan. Wanneer je een firma had met veel opgepotte reserves en met maatschappelijke zetel in een achtergesteld gebied volstond het om het patrimonium van die firma in te brengen in een nieuwe firma.
Je dankte de werknemers af in de oude firma en stelde ze de dag daarop aan het werk in de nieuwe firma als nieuwe aanwervingen. Minimum moesten er wel vijf zijn. Resultaat? Je kon uw opgepotte reserves uitkeren als dividenden en er geen belastingen meer op betalen. En dit ook gedurende vijf jaar.
Heel wat van die saucissendraaiers met teveel geld in activa hebben van dit systeem gebruik gemaakt. Dat is België. Met de regelmaat van een klok voeren we nieuwe systeempjes in om aan een bijdrage aan de gemeenschap te ontsnappen.
Maar ......heb ik niet gezworen van mijn bek te houden?
Ik kan het nog steeds niet laten. Prulleman die ik ben.
We hebben het wel over uitgekeerde dividenden aan jan met de pet van beursgenoteerde bedrijven.
Ik ken in Belgie geen enkel geval waar er op deze dividenden geen roerende voorheffing is afgehouden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden