Discussie: Oorlog tegen Iran
Los bericht bekijken
Oud 17 april 2021, 08:48   #2187
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
9-11 waren Pakistanen en Saudi's. Beiden landen met fanatiekere (zelfs deze week nog doden wegens Franse cartoons) moslims dan Iran. Pakistan heeft kernwapens. Niemand heeft dat kunnen tegen houden.

Als Iran kernwapens wil zal ook Israël dat niet kunnen tegen houden. In de poging het tegen te houden zal men het risico op retaliatie tegen Israël enkel vergroten. Beter een minder agressieve, minder hoogmoedige en logischere weg zoeken voordat men een self fulfilling prophesy aan de hand heeft.

Maar goed. Eigenlijk denk ik dat Israël dat wel weet op een dieper beleidsniveau. Blijkbaar vind men het voordelig wat fake existentiële dreiging logica de wereld in te sturen. Dat kan ik begrijpen. Alhoewel die leugens ook maar zolang meegaan. Ze worden ontmaskerd bv door de Israëlische pogingen het JCPOA vredesverdrag te boycotten. Zo zie je dat het Israël om iets anders te doen is dan Iraanse kernwapens.
Dat laatste klopt niet volgens mij : de reden dat israël tegen het JCPOA was en is, is omdat het niet streng genoeg was, nog teveel mogelijkheden open laat en geen definitief karakter had.

Voor Israël draait het maar rond één ding : geen enkele (voor hen) vijandige staat toelaten het nucleair wapen te bemachtigen. Ook niet op termijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden