Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2017, 16:24   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou, als ik het onderwerp dieper wil bestuderen, beginnen bij de neurologie, die mensen hebben interessante zaken te vertellen over het godsbeeld dat in de hersenen ingebakken zit.

Freud zei daar reeds in zijn tijd over dat 'we' - waarmee hij de westerse wereld bedoelde, eigenlijk nog chance hadden, want als religie dan toch moet bestaan zijn we nog het beste af met het christendom.

Zeker als we vergelijken met een aantal beestenstreken die bepaalde andere religies uithalen.
Ok, ik ga gedeeltelijk met je mee (ik vind dat het christendom zich als eerste heeft laten inspireren of gedogen dat wetenschap niet weg te cijferen is ... bla bla ...).

Maar laat ons in deze draad ons beperken tot "wat is de essentie van religie" ?
Zit er iets in het woord godsDIENST, dat iets verklapt ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden