Los bericht bekijken
Oud 28 november 2006, 18:45   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Ik kan nog tientallen van dergelijke berichten gaan zoeken als ik wil, maar deze deed bij mij de emmer overlopen.

Daarom zou ik eens klaar en duidelijk willen horen, waarom ik een racist ben als ik voor de splitsing van België ben.

Mijn stelling: ik kom tot de conclusie dat België niet werkt. Dat is net dezelfde conclusie als die van de Belgicisten. Mijn oplossing is dan een splitsing van België zodat we als 2 vredelievende staten langs elkaar kunnen leven, en ieder zijn goesting kan doen met met staat.

Jullie zijn Belgisch-nationalisten, waarom zijn jullie geen racisten maar ik wel? Jullie willen ook niet in het zelfde land wonen als de Britten, Nederlanders, Duitsers,....

Géén gezever, niet rond de pot draaien, ik ben racist volgens jullie: awel leg me uit hoe jullie op die analyse gekomen zijn. Want als ik een racist ben om dat ik voor de splitsing van België ben, zijn jullie evenzeer racisten omdat jullie voor de splitsing van de Nederlanden zijn.
Ze zien je als een racist omdat ze veronderstellen dat je de Walen (of Brusselaars) niet kan uitstaan. Terwijl het ook zo kan zijn (waarschijnlijk zo is) dat je je alleen met de Vlamingen verbonden voelt. Dan ben je geen racist. Echter, Nederlanders associëren Vlaams nationalisme met het Vlaams Belang, dat een beetje een Geert Wilders-achtige partij is (die nota bene deze verkiezingen 9 zetels heeft gehaald, spijtig genoeg).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden