Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2016, 15:04   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken wel wat Limburgers die mij stomverbaasd aankijken als ik hen vertel over ons verleden en onze geschiedenis. De Vlaamse indoctrinatie heeft goed gewerkt.

Maar dit doet hier niks ter zake. Bourgeois haalt een gedeeld verleden als argument aan om de creatie van een eigen aparte grondwet te verantwoorden. Dat gedeeld verleden bestaat niet. Dus zijn argument komt te vervallen.

En nu kunt ge beginnen lullen over Limburgers zoveel ge wilt. Uwe Bourgeois is met dat argument (leugen) naar voor gekomen.

BTW: wat zou er in de Vlaamse grondwet moeten komen dat niet in de Belgische staat?
Je kunt geen enkel argument aanvoeren dat jouw pissige reactie tegen dat voorstel van Bourgeois justifieert. Als de Amerikaanse staten elk een eigen grondwet hebben, als de Duitse deelstaten elk een eigen grondwet hebben, waarom ben jij dan zo doodsbang dat Vlaanderen dit voor zichzelf zou opstellen? Ik zal het je zeggen: een panische angst dat Vlaanderen het Belgisch keurslijf een beetje losser zou maken. Voor mensen zoals jullie is dat een taboe en alleen nog maar de idee van een eigen Vlaamse grondwet veroorzaakt bij jullie buikkrampen en diarree.
quercus is offline   Met citaat antwoorden