Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2016, 15:07   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken wel wat Limburgers die mij stomverbaasd aankijken als ik hen vertel over ons verleden en onze geschiedenis. De Vlaamse indoctrinatie heeft goed gewerkt.

Maar dit doet hier niks ter zake. Bourgeois haalt een gedeeld verleden als argument aan om de creatie van een eigen aparte grondwet te verantwoorden. Dat gedeeld verleden bestaat niet. Dus zijn argument komt te vervallen.

En nu kunt ge beginnen lullen over Limburgers zoveel ge wilt. Uwe Bourgeois is met dat argument (leugen) naar voor gekomen.

BTW: wat zou er in de Vlaamse grondwet moeten komen dat niet in de Belgische staat?
En jij laat waarschijnlijk na om aan die toehoorders te vertellen dat dank zij la Belgique en zijn uitsluitend pro-franstalige politiek, het Vlaamse volk in minder dan 180 jaren tijd één geheel is geworden... hoe graag je het ook zou willen afzweren omdat ze jou, zoals alle Vlamingen, maar jij geloofde een beetje te graag die sprookjes verteld hebben dat het frans toch zo een prachtige taal is en was waaraan men gerust elk Vlaamse belang mocht opofferen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden