Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2020, 20:54   #268
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er ontgaat u nog steeds iets: u beweert dat er iets uit de bijbel werd geschrapt, maar, beste man, het staat nog steeds in de Vulgaat die tot op heden de officiële tekst is voor de Latijnse vleugel van de RKK. U beweert dat het woord werd geschrapt, maar het staat er in de Latijnse tekst: "mulieres".
En wat stond er voor de Vulgaat in het Grieks ? Daar kwam jij toch mee aanzetten, is het niet ? En je weet toch dat ook Hiëronimus zich heeft laten belazeren ? ( dat is iets voor een andere keer als het regent ).

Citaat:
Ik zou trouwens niet weten wat er problematisch was. Of bepaalde apostelen nu getrouwd waren of niet, of ze nog intiem waren met hun vrouw... wat maakt het uit? Niets, het is geen geloofspunt, net zo min de huidige celibaatsregeling voor de Latijnse geestelijkheid. Al meermaals heb ik aangegeven totaal geen problemen te hebben met gehuwde priesters, net als bij bijvoorbeeld de Grieks-katholieken. Waarom niet?!
Ik heb daar zeker ook geen probleem mee, integendeel. Dit was nog een probleem in Suenens' tijd, net zoals het met jou nog een probleem is dat Jezus gehuwd was en een zoon had, zijn geliefde discipel. De ene loop wat achter op zijn tijd en de andere wat voor op de tijd.

Laatst gewijzigd door Aton : 23 mei 2020 om 20:55.
Aton is offline   Met citaat antwoorden