Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2017, 15:03   #7063
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb

Het klopt inderdaad dat sommigen heimwee hebben. Wat Noord-Korea betreft, ik heb dat niet verdedigd, enkel gezegd dat we er weinig van weten en voorzichtig moeten zijn met conclusies op basis van onvolledige informatie.
Fout! Uw bedoeling was Noord Korea verdedigen en goedpraten. Dat is ziekelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als U dat ziekelijk vindt, omdat het afwijkt van wat je in de westerse pers leest, so be it.
Ik vind niet dat uw wereldbeeld ziekelijk is omdat het afwijkt van de Westerse pers. Dat is UW excuus om uw denkbeelden goed te praten. Uw denkbeelden zijn ziekelijk omdat u psychopathische monsters verdedigt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Ik ben maar een keer in China geweest, en met Chinezen spreken is erg moeilijk omdat bijna niemand een andere taal dan Chinees spreekt. (ik vermoed dus dat U vloeiend Chinees spreekt?)
Niet vloeiend, maar genoeg om met iedereen te praten overal in China, ook diep in het binnenland waar de tentakels van de communistische partij minder machtig zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar in alle reportages die je ziet, onder andere die van Tom Waes, zie je dat Mao verheerlijkt wordt.
Die reportage is net een voorbeeld hoe het regime angstig censuur wil opleggen. Ik denk niet dat gij ze hebt gezien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een van m'n vrienden is met een Chinese getrouwd, die zegt dat Chinezen weten dat Mao in het Westen bekritiseerd wordt, en er daarom niet over beginnen.
>Dit is zo racistisch! Chinezen zijn net zeer open mensen die geen probleem hebben om over alles te praten, uitgezonderd seks, de dood en psychische ziekten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze zegt dat de meeste Chinezen Mao bewonderen om wat hij verwezenlijkt heeft, maar niet blind zijn voor z'n fouten. Een beetje dezelfde opstelling die je terugvindt in Rusland wat betreft Stalin,
Gij wéét gewoon niets! De houding van russen over Stalin is compleet anders dan die van de Chinezen! Veel russen hebben nog een bewonderende nostalgie naar Stalin, de Chinezen hebben mentaal de periode Mao afgesloten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit is de Chinese munt, en wij in het Westen hebben ons niet te moeien met wat Chinezen op hun bankbiljetten afbeelden. De koloniale tijden zijn voorbij.
Ik moei mij daar niet mee! GIJ komt ermee af! Als een dom argument!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Duidelijk vindt de Chinese maatschappij en staat Mao een grote leider, en wat het neokoloniale Westen daar ook van denkt, doet er absoluut niet toe.


Die laatste 3 maken geen 1% van het Chinese grondgebied of zelfs de Chinese bevolking uit.
Maakt dat uit? Het zijn toch nog vele miljoenen mensen (veel meer dan Nederland en Belgie bij mekaar) die openlijk het Chinese systeem afwijzen. Hebben zij allemaal ongelijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Het zijn delen van China die door het Westerse kolonialisme afgenomen werden van China. Nu komen ze terug naar het moederland. Niet alle Taiwanezen, Hong Kong ers, etc. willen trouwens onafhankelijkheid.
Maar ze willen niet! Dat is net de grap! Als het nu Tibetanen zijn, of oeigoeren, dan is het te begrijpen dat ze niet tot China mainland willen behoren ...

Maar het zijn HAN CHINEZEN! En al die miljoenen HAN CHINEZEN wijzen allemaal, van de eerste tot de laatste het regime van Beijing af.
Hebben die dan allemaal gelijk?

Wat weten zij niet dat u wel weet?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden