Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2018, 20:58   #124
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En wat is het verschil met als jongeling verplicht tegen uw zin op de schoolbanken te zitten sterven tot uw 18 jaar ? Hooggeschoolden mogen hun studiejaren afkopen dus de scheiding school-werk is ook maar iets arbitrair.
De staat moet gewoon afgeschaft worden. Ze doet niets dan mensen scheiden, verplichten, dwingen, ongelijk behandelen, bestelen, ... . Alles wat ze zegt te doen voor goed blijkt slecht uit te draaien en leidt meestal tot het omgekeerde van wat ze wil bereiken.
De vakbonden hebben na decenia preken van “werken” een vies woord gemaakt. PS en sp.a en extreem links Agalev-Groen- Ecolo >>>China gaat vooruit, omdat daar de mensen WILLEN werken !!!! China steunt zijn bedrijven in plaats van plat te legen door staken of hun personeel te gijzelen via trein stakingen.

Inderdaad werden begin 1900 >>de industrieel revolutie de mensen uitgebuit, maar dat werden ze overal door De Franssprekende elite cvp sjeven en de kerk; die misbruikten toen het volk. Na WOII tot 1980 gingen de mensen wel graag werken, en ze verdienden ook schoon geld waar ze betaalbaar veel konden mee kopen en nog spaargeld over hadden.

Zo kon vast gesteld worden dat toen jaarlijks een andere salon aangeschaft werd enz. de algemene levenstandaard snel steeg. Echter door de dan steeds meer opkomende opgedrongen solidariteit om kiesvee te behagen, voor steeds meer minderheden die iets of wat nodig hadden hen gunsten te geven. Ook het geld door sluizen naar Franstaligen >> Wallonië te bestendigen, brugpensioen, enz >> Lees om koop gunsten om kiesvee te winnen moest men belastingen innen en werd de BTW in gevoerd.
Dat was het begin van het einde.

De vakbonden schreeuwden steeds dat het de schuld was van de werkgevers zoals ze nu schreeuwen dat het de schuld is van de rijke, dat de mensen minder geld in handen kregen/krijgen, terwijl steeds meer afgehouden werd van de mensen hun loon en belast werd om de op gedrongen solidariteit om kiesvee te winnen te betalen.
Zo werd populistisch de hangmat en de parasiet meer verheerlijkt dan zij die werkten!
Na invoegen van BTW werd alles steeds meer en meer en meer belast en steeds meer sociale zekerheid afgehouden en steeds meer voornamelijk Linkse en CD&V belangen groepen opgericht die ook geld eisten, eisen, eisen.

Net als nu met de “vreemdelingen industrie” waar stilzwijgend miljarden verdeeld word onder de vriendjes voor nieuwe belangengroepen, jobkes, advocaten, huur en behuizing, algemene kosten voor veiligheid enz. een complete nieuwe veel geld opslorpende industrie die NIETS binnen brengt aan belastingen of sociaal bijdrages, >>> allen terug zeer veel geld kost!!!

Durf je daar wat over zeggen of op merken ben je racist, omdat zij hun geld willen, geld, geld, geld!

Bijgevolg om dat er steeds meer op gedrongen solidariteit door gevoerd werden/worden. Bied de sociale zekerheid steeds minder voor de een nationaliteit Belgen, ziekenkas toestanden word nu voornamelijk via bijkomstig te betalen hospitalisatie VERZEKERING” afgehandeld!

Dan is men verwonderd dat er géén geld meer is voor minimaal pensioen, men daarom langer moet werken!!

Terwijl er zijn die win for live gekregen hebben met brugpensioen met de steun van de vakbonden om hen uit electoraal belang om te kopen >>>>levenslang!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 januari 2018 om 21:16.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden