Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2009, 12:21   #416
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb een van die mijnen 30 jaar geleden of zo bezocht (Winterslag geloof ik dat het was), en ik denk dat mijn schatting van een dwarsdoorsnede van een galerij van 10 vierkante meter niet ver ernaast zit (er was een klein treintje waarin je in 4 geplooid zat in een blikken doos dat daar door reed, en je kon net naast het spoortje lopen).

Welnu, 100 000 000 kubieke meter aan een doorsnede van 10 vierkante meter komt uit op 10 000 kilometer, niewaar ? Ik zie niet goed in hoe je daar rond kunt...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Steenkoolmijn_van_Zolder

Citaat:
De totale productie bedroeg 87.911.000 ton waarvan 13 miljoen ton uit de concessie Houthalen.
In zolder is dus ongeveer 75 000 000 ton steenkool weggehaald.

Soortelijk gewicht van steenkool is: 1250 kg/m³

75 000 000 / 1,25 = 60 000 000 m³

Als je daarbij de toegangsgangen en het steenkoolafval rekent is een schatting van minimum 100 000 000 m³ niet zo veraf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar ik heb geen probleem met 100 bar beneden. Ik heb een probleem met 100 bar boven. En met 100 bar tout court. Ik denk niet dat het praktisch is.
De hoogste galerij die ik kon vinden ligt op 560 meter diepte:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Steenko...van_Waterschei

Citaat:
Steenkool werd voor het eerst in 1924 gedolven op verdiepingen op 560, 647, 700, 807, 920, 980 en 1040 m diepte.
Meer dan dubbel zo diep dan uw 200 meter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Of bedoel jij misschien om het spul af te sluiten beneden ? Ja, da's misschien doenbaar. Ik dacht dat je gewoon een dik stalen deksel bovenaan de mijnschacht wilde leggen, en daar dan maar lucht in pompen.
Eerder dichtgooien vanaf de hoogste galerijen tot de oppervlakte.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 mei 2009 om 12:26.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden