Los bericht bekijken
Oud 7 april 2021, 18:17   #483
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik heb mijn mening moeten herzien, Brussel mag een volwaardig gewest blijven. Met het langs ene kant volledig naar de gewesten brengen van gezondheidszorg, arbeidsmarktbeleid en fiscaliteit, en langs de andere kant het herfederaliseren van mobiliteit, energie en milieu kan het daar nog iets worden.
Brussel als volwaardig gewest gaat er komen maar voor Vlaanderen en vooral het Nederlands is dat een negatief verhaal. Brusselse jongeren, die nu niet altijd negatief staan tov het Nederlands maar vaak wel een negatief beeld hebben van Vlaanderen, gaan sowieso nog minder te horen krijgen van Vlaanderen.

Franstaligen, zowel in Brussel als Wallonië, staan sowieso al negatief tegenover Vlaanderen maar in Brussel zit je sowieso met een meerderwaardigheidscomplex zoals alle grote steden, maw dat wordt nog versterkt.

Brussel kan dan ook niet niet meer de hoofdstad zijn van Vlaanderen waardoor de hele Vlaamse administratie moet verhuizen. Of dat positief is voor Brussel, dat weet ik ook niet, dat kan beide kanten uit.

Het kan trouwens ook zijn dat hierdoor het einde van België wat dichter komt, de polarisatie tussen de verschillende gewesten, waar er constant een 2 tegen 1 of 3-1 situatie gaat ontstaan, gaat gewoon groter worden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden