Los bericht bekijken
Oud 25 september 2021, 18:59   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Eens we aan een bewoonbare planeet toekomen gaat dat natuurlijk wel. Maar de reis naar daar is vol radiatie.
Blijft ge in orbit binnen het magnetisch veld is het allemaal tijdelijk doenbaar. Maar astronauten die daar lang blijven moeten hun spieren trainen. De gewichtloosheid eist zijn tol over duur. Spier en botverlies is dan ook de reden waarom ze daar niet kunnen blijven.

Bedenk dan een reisje doorheen kosmische straling en brokstukken.
Ziedaar de "ontdekkingen" tijdens het Apollo programma toen er mensen buiten de "beschermende paraplu" van het Aards magnetisch veld reisden.Ongetwijfeld hebben de astronauten,gezien de toenmalige stand der technologie,"onveilige" waardes ondergaan van kosmische straling (er waren rapporten dat ze soms "beestjes" in hun blikveld zagen,hetgeen geassocieerd wordt (in de ruimte dan toch) met straling die ook doorheen de oogbollen gaat...

Maar de meeste astronauten zijn uiteindelijk op hoge leeftijd overleden.Toegegeven,ze WAREN behoorlijk fit hoewel reeds gevorderde dertigers toen ze aan hun avonturen begonnen....


En toen.....werd het decennialang stil....Alle bemenste ruimtevaart speelde zich,en feitelijk op zeer beperkte mate (zelfs nu nog ivm het ISS) af vlakbij de Aarde (3 a 400 km hoog),nog steeds in een zekere bescherming van de Aardse velden....


Onze soort moet daar weer uit,om te leren,verbeteren....op te lossen....het ene probleem na het andere....Misschien wordt er fundamenteel wel verkeerd gedacht over ruimteschepen omdat alles,en ik bedoel ALLES, nog steeds moet starten vanaf de Aarde.......

En wat zwaartekracht betreft,wel,er is al 1 oplossing bekend,niet eens science-fiction maar mechanica.....maar ooit zal IEMAND er aan beginnen bouwen hé....en het zal geen "VN-administrateur" zijn...
Ik verbaas me overigens nog iedere dag erover dat nooit een "centrifugemodule" aan het ISS is gehangen....in die TWINTIG jaar dat het verrekte ding al bestaat.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 september 2021 om 19:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden