Los bericht bekijken
Oud 23 november 2021, 12:35   #18
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Reeds een hele tijd zijn nagenoeg alle beurzen flink overgewaardeerd. Voor mijn portefeuille aandelen heb ik mijn voorzorgen genomen: ik zit voor een aanzienlijk percentage in cash. Want aan de huidige situatie zal een einde komen. Door de inflatiedruk gaan de centrale banken gedwongen worden om hun knotsgekke goedkoop-geld politiek te stoppen. Nu reeds in November is de FED zinnen te starten met een “tapering” van haar aankopen van obligaties en ander schuldpapier. Idem voor wat de Bank of England betreft. De rentevoeten zullen stijgen. Christine Lagarde, big chief van de ECB wil tot nu toe niet ophouden met die met die sinterklaaspolitiek omdat ze de met openbare schuld overladen Club Med landen (waar je la Belgique ook mag bijrekenen) zoveel mogelijk financieel wil knuffelen. Maar toch zal ze gedwongen worden het roer om te gooien.
Klopt allemaal wel, maar de meeste winst kan net worden geboekt in de laatste fase van een bull markt, wanneer iedereen zegt dat het te hoog staat.
Verkoop OTM call opties tegen je positie. Stijgt het nog verder dan je anticipeerde, dan heb je en de extra winst op de aandelen, en extra rendement van de opties gepakt.
Breekt de dijk, dan heb je dankzij het extra rendement van de opties een kleine marge om tijdig alsnog te verkopen.

Citaat:
Het gevolg zal zijn dat de beurzen zullen dalen. En vrij snel ook, zeker wanneer het snel zal gaan in Wallstreet. De tiener-beleggers van Reddit geraken dan ook in paniek, daytraders durven niet meer kopen, shorters geven nog meer gas en het cryptomunt-volk krijgen nóg minder houvast. Door de dalende koersen zullen ook veel ETF-beleggers het zekere voor het onzekere willen nemen en versneld willen uitstappen waardoor de beheerders van de ETF-fondsen op hun beurt verplicht zijn onderliggende aandelen te verkopen…
Ik zit ruim in cash en wacht rustig af. Ondertussen studeer ik. D.w.z. ik zoek met behulp van een goed “fundamentele analyse” softwareprogramma aandelen van uitstekend presterende maatschappijen. Wanneer dan de crash komt en, financieel gesproken, “het bloed door de straten loopt” en angst heerst op de beurzen, dan kom ik in actie en start met kopen.
Afwachten is beter dan anticiperen.
Ik wacht liever iets langer dan reeds te kopen wanneer er bloed door de straten loopt en middelen een noodzaak wordt.
Gemiddeld kunnen we uiteindelijk tegen dezelfde koers aangekocht hebben, maar ik heb tenminste een referentiepunt op het moment van de aankoop (de bodem).
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 23 november 2021 om 12:48.
hamac is offline   Met citaat antwoorden