Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud Gisteren, 11:25   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Jij mag besluiten wat je wil.
Als slechts 1,4% van de aangeboden woningen voldoen aan de eisen van Jean, vind jij dat dan niet eerder uitzondering dan regel?
1,4%...
Eerlijk blijven eh Johan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:38   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Och, er is toch niks verkeerd met het plannen van een betaalbare toekomst?
Maakt weinig uit welke taal men daar spreekt.
Huisje - liefst met tuintje - betaalbaar met eigen arbeiders middelen... Als dat niet meer mogelijk is stopt het hé.

De 'goesting' vinden bij arbeiders om hard te werken zonder toekomst is een rariteit.
Rest voor de overheid dan nog enkel de zweep.
Belasten tot honger en kou de mensen dwingt om terug te keren naar honderd jaar geleden.
Ik trouwde begin jaren 90. Met welgeteld 23Bfr op mijn spaarboek.
Ben voltijds (in 3 ploegen) beginnen werken. Mijn vrouw werkte in 2 ploegen.
's Zaterdag ging ik nog wat bijverdienen in de bouwsector. Mijn vrouw werkte in't weekend bij in de horeca. Voormiddag poetsen, 's avonds keuken.
Na een tijdje kochten we een stuk grond (3 jaar op gewoond in stacaravan) en bouwden er zelf een huis op.
Met een lening aan 9,75%.

We kregen kinderen en ik ging in't weekend werken zodat er nooit iemand gezocht moest worden om voor de kinderen te zorgen.
Toen die groot genoeg waren ging ik verder in de vaste nachtploeg.
Jaren geen restaurant, cafe of hotel langs de binnenkant gezien.

En dan beweert u dat de jeugd tegenwoordig 'hard moet werken zonder toekomst'??

Wat denkt u dat wij heel ons leven gedaan hebben?

Ga ze maar zoeken hoor, jeugd die a) in wisselende ploegen willen werken en b) daarnaast nog een jobke in't weekend aanpakken.

Maar nee, als de jeugd tegenwoordig geen spotgoedkoop huis aangeboden krijgt gaan we met Meanwhiles over huurhuizen afkomen.

IK heb ooit jongeren na een sollicitatie zien vertrekken omdat 4/5 niet mogelijk was. Of omdat ze (zonder diploma) voor €25/u geen pakjes op een pallet wilden stapelen.

Dan moeten ze bij mij niet komen klagen over 'geen toekomst'.

Ik zie mijn eigen dochters, geen cent meegehad van thuis, geen huizenhoog diploma, maar ook allebei wel geslaagd in't leven.
Maar ook: werken voor de kost. Op hun 16de achter de kassa van de supermarkt of keuken van het restaurant. En verder: zin in een andere job?
Eerst andere job vinden en dan wisselen.
Geen dag gedopt.

Dus bij mij moet men niet afkomen dat onze jeugd geen toekomst heeft.
Ik weet niet waarom handen uit de mouwen steken tegenwoordig zo'n probleem is.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 12:26   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik trouwde begin jaren 90. Met welgeteld 23Bfr op mijn spaarboek.
Ben voltijds (in 3 ploegen) beginnen werken. Mijn vrouw werkte in 2 ploegen.
's Zaterdag ging ik nog wat bijverdienen in de bouwsector. Mijn vrouw werkte in't weekend bij in de horeca. Voormiddag poetsen, 's avonds keuken.
Na een tijdje kochten we een stuk grond (3 jaar op gewoond in stacaravan) en bouwden er zelf een huis op.
Met een lening aan 9,75%.

We kregen kinderen en ik ging in't weekend werken zodat er nooit iemand gezocht moest worden om voor de kinderen te zorgen.
Toen die groot genoeg waren ging ik verder in de vaste nachtploeg.
Jaren geen restaurant, cafe of hotel langs de binnenkant gezien.

En dan beweert u dat de jeugd tegenwoordig 'hard moet werken zonder toekomst'??

Wat denkt u dat wij heel ons leven gedaan hebben?

Ga ze maar zoeken hoor, jeugd die a) in wisselende ploegen willen werken en b) daarnaast nog een jobke in't weekend aanpakken.

Maar nee, als de jeugd tegenwoordig geen spotgoedkoop huis aangeboden krijgt gaan we met Meanwhiles over huurhuizen afkomen.

IK heb ooit jongeren na een sollicitatie zien vertrekken omdat 4/5 niet mogelijk was. Of omdat ze (zonder diploma) voor €25/u geen pakjes op een pallet wilden stapelen.

Dan moeten ze bij mij niet komen klagen over 'geen toekomst'.

Ik zie mijn eigen dochters, geen cent meegehad van thuis, geen huizenhoog diploma, maar ook allebei wel geslaagd in't leven.
Maar ook: werken voor de kost. Op hun 16de achter de kassa van de supermarkt of keuken van het restaurant. En verder: zin in een andere job?
Eerst andere job vinden en dan wisselen.
Geen dag gedopt.

Dus bij mij moet men niet afkomen dat onze jeugd geen toekomst heeft.
Ik weet niet waarom handen uit de mouwen steken tegenwoordig zo'n probleem is.
Er zijn meer werknemers dan werkgevers. Dat zorgt al voor ongezonde concurrentie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:42   #24
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
....
Dus bij mij moet men niet afkomen dat onze jeugd geen toekomst heeft.
Ik weet niet waarom handen uit de mouwen steken tegenwoordig zo'n probleem is.
Praat van een ouwe man.
Bij mij pakt dat niet. Ook getrouwd in die periode met nul frank op onze rekening. De jaren '90 vergelijken met vandaag?
Ik maak die fout niet.

Al vaak genoeg gevraagd om de 'Belgische' rekening te maken.
Nog nooit een zinnig antwoord gezien.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 18:16   #25
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als slechts 1,4% van de aangeboden woningen voldoen aan de eisen van Jean, vind jij dat dan niet eerder uitzondering dan regel?
1,4%...
Eerlijk blijven eh Johan.
'Jean' heeft een gedurende één maand een zoekopdracht ingegeven en heeft een pas gerenoveerde bungalow gevonden op 12 km van het stadscentrum.

Garage/nieuwe keuken/nieuwe centrale verwarming (stadsgas)/nieuwe ramen en deuren/living/twee slaapkamers - kleine tuin.
Dit via een immo kantoor dat de prijzen kent.

Meer hoef ik niet uit te leggen.
Binnen een jaartje zal je weten wat de prijs voor gas zal zijn.
Ik schat ergens 850€. (verwarming/warm water/gasfornuis)
Dat brengt de maandelijkse terugkerende kost op 70€.

We hadden al de woning zelf + verzekering + familiale -597€
We hadden de 1400cc sterke kleine wagen -18€
We hadden al TV via antenne (32 posten) -0€
We hadden al de container parken -0€

Ziet er al goed uit hé.

Nog even kijken wat de elektriciteit en waterfactuur meebrengen.
Bouwgrond zit aan 10€-25€ /m² ...

"Limburg is het goedkoopst: een bouwgrond kost er slechts 230 euro per vierkante meter.
Vlaams-Brabant, vorig jaar nog de duurste provincie, was de enige provincie waar de prijs per vierkante meter
daalde: -10,6 procent tot een mediaanprijs van 403 euro per vierkante meter."


In Riemst vragen nutsbedrijven voor hun 'toelatingen' tot ... zo'n 20.000€ om een bouwgrond in twee te verdelen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : Gisteren om 18:19.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:27   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Praat van een ouwe man.
Bij mij pakt dat niet. Ook getrouwd in die periode met nul frank op onze rekening. De jaren '90 vergelijken met vandaag?
Ik maak die fout niet.
Leg me eens uit waarom je werklust en verantwoordelijkheidszin uit de jaren 90 niet mag vergelijken met die van vandaag?
Waarom was in de jaren '90 een hele zaterdag met betonblokken staan sleuren makkelijker dan nu?
Wat was er anders aan afwassen in de jaren 90 dan nu?

En ja, er zijn punten waar je de jaren negentig niet kan vergelijken met vandaag, dat klopt.
Het percentage dat ik betaalde voor mijn lening bv. Dat kan je met 9,75% inderdaad niet vergelijken met vandaag. Daar heb je een punt.

[/quote]Al vaak genoeg gevraagd om de 'Belgische' rekening te maken.
Nog nooit een zinnig antwoord gezien.[/quote]
Niet zeveren eh Johan.

Ik gaf je een Belgische rekening over de loonkosten. Ik gaf je massa's sites die mijn getallen beaamden maar dan begon jij te mekkeren dat die sites foutieve info gaven. Tsja, zo kan ik het ook.

Hier geef ik je direct een huurwoning (niet die co-housing, dat was een foutje) die je voor €564 kan huren. Er staan er zelfs meerdere te huur voor die prijs. De enige reaktie die je daar op geeft is "meerdere beschikbaar? Ik zie er maar één" en verder zwijg je er natuurlijk over in alle talen.

En dan ga jij nu beweren dat ik weiger de Belgische rekening te maken?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:01   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
'Jean' heeft een gedurende één maand een zoekopdracht ingegeven en heeft een pas gerenoveerde bungalow gevonden op 12 km van het stadscentrum.
Net wat ik zei. Een uitzondering. Voor woningen aan gangbare prijzen moet je geen maand wachten.

Citaat:
Garage/nieuwe keuken/nieuwe centrale verwarming (stadsgas)/nieuwe ramen en deuren/living/twee slaapkamers - kleine tuin.
Dit via een immo kantoor dat de prijzen kent.
Immo-kantoren kennen meestal de prijzen hoor.
Degene die ze niet kennen draaien meestal niet lang.

Citaat:
Meer hoef ik niet uit te leggen.
Euh, sorry hoor, maar wat heb je dan uitgelegd?
Iemand moet een maand zoeken naar een betaalbare huurwoning en vindt die bij een makelaar die de prijs kent.
Wat heb je daarmee uitgelegd?

Citaat:
Binnen een jaartje zal je weten wat de prijs voor gas zal zijn.
Ik schat ergens 850€. (verwarming/warm water/gasfornuis)
Dat brengt de maandelijkse terugkerende kost op 70€.

We hadden al de woning zelf + verzekering + familiale -597€
We hadden de 1400cc sterke kleine wagen -18€
We hadden al TV via antenne (32 posten) -0€
We hadden al de container parken -0€

Ziet er al goed uit hé.
Een auto die je aan onderhoud, verzekeringen, taksen, tol, brandstof,... €18 per maand kost?? Dat ziet er inderdaad goed uit. Te goed om waar te zijn zelfs.
Containerparken €0?? Ik dacht dat jij in die andere draad met andere bedragen kwam toen het over afvalophaling ging.
Daar maakte ik de Belgische rekening en die was niet eens duurder dan de jouwe.

Maar soit: we hebben al 2 realistische uitgaveposten nl de gratis tv en gas.

Wat we nog missen: elektriciteit, water, telecom, ziekenkas, eten, drinken, vertier, kledij, kosten onderhoud woning, onverwachte kosten voor reparatie en/of vervangen van huishoudtoestellen, en niet te vergeten: voldoende spaargeld om een huis of bouwgrond bijeen te sparen.


Citaat:
Nog even kijken wat de elektriciteit en waterfactuur meebrengen.
Top!!

Citaat:
Bouwgrond zit aan 10€-25€ /m² ...
Kijk eh Johan, op deze manier verpruts je het voor jezelf.
Want de prijzen die jij hier nu aangeeft zijn lang niet de regel en eerder zeer uitzonderlijk. Je vindt vast wel van die gronden voor die prijs maar dan zit je in the middle of nowhere, niks in de buurt, met grond waar je waarschijnlijk geen hol mee kan doen wegens tegen een helling, geen stroom, geen gas...

Je kon makkelijk scoren door een realistische prijs te noemen maar je verneukt het voor jezelf door met absurde prijzen van €10 te komen. Of ga jij nu echt beweren dat je her en der in Frankrijk een stuk bouwgrond van 500m2 kan kopen voor €5000?? Een bruikbaar stuk? Met gas, elektriciteit, water,... klaar voor aansluiten?
Maak anders de rekening eens als je op zo'n stuk grond nog gas of elektriciteit moet laten aanleggen.
€10/m2??

Ik kan met regio's in Frankrijk gaan strooien waar je evenveel betaalt voor je grond als in Belgie hoor.

Kom eens met realistische prijzen, dat is veel geloofwaardiger.

En vergeet ook de kosten niet eh! Notarissen werken voor zo ver ik weet in Frankrijk ook niet gratis.

Citaat:

"Limburg is het goedkoopst: een bouwgrond kost er slechts 230 euro per vierkante meter.
Vlaams-Brabant, vorig jaar nog de duurste provincie, was de enige provincie waar de prijs per vierkante meter
daalde: -10,6 procent tot een mediaanprijs van 403 euro per vierkante meter."
Weet je wat het probleem is Johan?
Jij bent net zo zot van Frankrijk als je een hekel hebt aan België en je verliest jezelf in overdrijvingen en extremen.

Als je nu gewoon deze draad gestart was met "Gemiddeld is bouwgrond in Frankrijk zoveel % goedkoper dan in België" had niemand dat kunnen weerleggen. Scoren met niet meer dan 1 zinnetje in de openingspost.

Maar je trekt het in het extreme met prijzen als €10/m2 voor bouwgrond, auto's die €18 per maand kosten...
En dan krijg je weerwerk natuurlijk.

Citaat:
In Riemst vragen nutsbedrijven voor hun 'toelatingen' tot ... zo'n 20.000€ om een bouwgrond in twee te verdelen.
Nu nog mooier.
Ik krijg hier om de haverklap de titel "welgestelde" of "oude man" toegeschoven en nu kom je zelf met de kosten voor het in twee verdelen van een bouwgrond...
Kan jouw jonge arbeider zich hier in België veroorloven om een dergelijk grote bouwgrond te kopen dat hij in twee gesplitst kan worden?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:07   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.503
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Leg me eens uit waarom je werklust en verantwoordelijkheidszin uit de jaren 90 niet mag vergelijken met die van vandaag?
Waarom was in de jaren '90 een hele zaterdag met betonblokken staan sleuren makkelijker dan nu?
Wat was er anders aan afwassen in de jaren 90 dan nu?
En ja, er zijn punten waar je de jaren negentig niet kan vergelijken met vandaag, dat klopt.
Zwartwerk. Toen was er nog geld mee te verdienen.
Nu is dat veel moeilijker, en met veel grotere pakkans.
Citaat:
Het percentage dat ik betaalde voor mijn lening bv. Dat kan je met 9,75% inderdaad niet vergelijken met vandaag. Daar heb je een punt.
De reden waarom mijn ouders sociaal zijn blijven huren. En tegen de tijd de rentevoeten een beetje menselijk werden, waren de dokterskosten voor moeders longkanker van zodanige aard dat er geen cent meer te makken was.
Citaat:
Hier geef ik je direct een huurwoning (niet die co-housing, dat was een foutje) die je voor €564 kan huren. Er staan er zelfs meerdere te huur voor die prijs. De enige reaktie die je daar op geeft is "meerdere beschikbaar? Ik zie er maar één" en verder zwijg je er natuurlijk over in alle talen.
Ik zie vooral geen foto's van die €564 woning in Turnhout, zelfs geen adres.
Ik kan het zelfs niet uitzetten met de rest van de gegevens aangereikt.

De andere fotos van huurwoningen op die pagina geven heel andere huurprijzen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:45   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zwartwerk. Toen was er nog geld mee te verdienen.
Nu is dat veel moeilijker, en met veel grotere pakkans.
Al eens van flexi-jobs gehoord?
Dat is niet minder dan het zwartwerk van vroeger maar dan legaal.

Citaat:
De reden waarom mijn ouders sociaal zijn blijven huren. En tegen de tijd de rentevoeten een beetje menselijk werden, waren de dokterskosten voor moeders longkanker van zodanige aard dat er geen cent meer te makken was.
Ja, dat kan kloppen maar Johan beweert dat het vroeger niet met nu mag vergelijken en als ik uw uitleg nu lees lijkt het wel alsof het vroeger nog moeilijker was dan nu.

Citaat:
Ik zie vooral geen foto's van die €564 woning in Turnhout, zelfs geen adres.
Ik kan het zelfs niet uitzetten met de rest van de gegevens aangereikt.
De andere fotos van huurwoningen op die pagina geven heel andere huurprijzen.
Bij de woning die Johan in zijn openingspost aanhaalde is er zelfs geen link. Laat staan een foto of adres.
Toen ik er om vroeg kreeg ik een lijst met meer dan 100 woningen.
En van die 100 woningen gaven de meeste ook heel andere huurprijzen.

Maar het is je niet om de discussie te doen eh?

Ik vind het wel schattig hoor, dat je me zo achterna loopt.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 00:02   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.503
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Al eens van flexi-jobs gehoord?
Jazeker, maar er hangen teveel ambtenaren aan vast.
Citaat:
Dat is niet minder dan het zwartwerk van vroeger maar dan legaal.
Tot er een regeltje aangepast wordt. U kent dat wel, zo'n kleinigheidje waardoor uw WC regelmatig de verkeerde kant op loopt.
Citaat:
Ja, dat kan kloppen maar Johan beweert dat het vroeger niet met nu mag vergelijken en als ik uw uitleg nu lees lijkt het wel alsof het vroeger nog moeilijker was dan nu.
Anders, maar omdat er minder reglementitisch/bureauratbemoeienis was kon een creativeling met hard werk wel verder komen.
Citaat:
Bij de woning die Johan in zijn openingspost aanhaalde is er zelfs geen link. Laat staan een foto of adres.
Toen ik er om vroeg kreeg ik een lijst met meer dan 100 woningen.
En van die 100 woningen gaven de meeste ook heel andere huurprijzen.
Uw 2 voorbeelden zijn dan ook geniaal om een realiteit te ontkrachten.
Het ene was een co-housing systeem, het andere is waarschijnlijk een oud huizeke dat op een of andere manier toch nog verhuurd mag worden. (ik denk nu aan die Gentse sociale woningen met championkwekerij)
Citaat:
Maar het is je niet om de discussie te doen eh?
't Is een hobby.
Citaat:
Ik vind het wel schattig hoor, dat je me zo achterna loopt.
Als een Yorkshire kuitenbijterke.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 00:12   #31
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Net wat ik zei. Een uitzondering. Voor woningen aan gangbare prijzen moet je geen maand wachten.
Immo-kantoren kennen meestal de prijzen hoor.
Degene die ze niet kennen draaien meestal niet lang.
Heb je nu niet net jezelf tegengesproken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Een auto die je aan onderhoud, verzekeringen, taksen, tol, brandstof,... €18 per maand kost?? Dat ziet er inderdaad goed uit. Te goed om waar te zijn zelfs.
Ik spreek over een vaste kost per maand.
Hier is dat dus enkel de verzekering.
Onderhoud en brandstof is afhankelijk van gebruik.
Niets houdt je tegen – als het financieel wat moeilijk is – om hem te laten staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Containerparken €0?? Ik dacht dat jij in die andere draad met andere bedragen kwam toen het over afvalophaling ging.
Zoals ik zei, containerparken NUL euro.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat we nog missen: elektriciteit, water, telecom, ziekenkas, eten, drinken, vertier, kledij, kosten onderhoud woning, onverwachte kosten voor reparatie en/of vervangen van huishoudtoestellen, en niet te vergeten: voldoende spaargeld om een huis of bouwgrond bijeen te sparen.
Kosten onderhoud woning is voor de huisbaas. De rest behandelen we nog wel. Nu gaat het over een huurwoning.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Want de prijzen die jij hier nu aangeeft zijn lang niet de regel en eerder zeer uitzonderlijk. Je vindt vast wel van die gronden voor die prijs maar dan zit je in the middle of nowhere, niks in de buurt, met grond waar je waarschijnlijk geen hol mee kan doen wegens tegen een helling, geen stroom, geen gas...
Niet willen zien? 10€ tot 25€ is de prijs voor bouwgrond in onze omgeving.
Regio tussen Loire en Yonne. Redelijk rijke/vruchtbare streek. Neem er de kaart van Frankrijk eens bij.

https://www.leboncoin.fr/recherche?t...7-434a7d4998c2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Een bruikbaar stuk? Met gas, elektriciteit, water,... klaar voor aansluiten?
Vertaal eens 'viabilisé ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maak anders de rekening eens als je op zo'n stuk grond nog gas of elektriciteit moet laten aanleggen.
Dat wordt nog een schitterende meanwhile! Enig idee wat je heb gevraagd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik kan met regio's in Frankrijk gaan strooien waar je evenveel betaalt voor je grond als in Belgie hoor.
En nog meer ook. Maar daar trekt onze 'Jean' zich weinig van aan.
Een huisje en tuintje in de buurt waar werkzekerheid is - meer heeft hij niet nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En vergeet ook de kosten niet eh! Notarissen werken voor zo ver ik weet in Frankrijk ook niet gratis.
Is percentueel. Een lapje kopen van 6 are in Frankrijk gaat je wat de notaris aangaat een paar duizend euro kosten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Weet je wat het probleem is Johan?
Jij bent net zo zot van Frankrijk als je een hekel hebt aan België en je verliest jezelf in overdrijvingen en extremen.
Toon ze me.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als je nu gewoon deze draad gestart was met "Gemiddeld is bouwgrond in Frankrijk zoveel % goedkoper dan in België" had niemand dat kunnen weerleggen. Scoren met niet meer dan 1 zinnetje in de openingspost.
'Gemiddeld' is het toverwoord voor mensen die de realiteit niet willen zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik krijg hier om de haverklap de titel "welgestelde" of "oude man" toegeschoven en nu kom je zelf met de kosten voor het in twee verdelen van een bouwgrond...
Kan jouw jonge arbeider zich hier in België veroorloven om een dergelijk grote bouwgrond te kopen dat hij in twee gesplitst kan worden?
Niemand heeft het over een jonge arbeider.
Ik heb nog een Belgische kennissenkring. Samen ligt er veel kennis te rapen ....
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 00:42   #32
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Leg me eens uit waarom je werklust en verantwoordelijkheidszin uit de jaren 90 niet mag vergelijken met die van vandaag?
Waarom was in de jaren '90 een hele zaterdag met betonblokken staan sleuren makkelijker dan nu?
Wat was er anders aan afwassen in de jaren 90 dan nu?
Voor jezelf werken was toen zuiver in je zak. Wij komen uit een generatie waar vriendendiensten aan ongeschreven wetten beantwoorden.
Vandaag doe ik dit voor jou, morgen doe jij dat voor mij.
Vandaag moet je zelfs op je eigen werk belasting betalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En ja, er zijn punten waar je de jaren negentig niet kan vergelijken met vandaag, dat klopt.
Het percentage dat ik betaalde voor mijn lening bv. Dat kan je met 9,75% inderdaad niet vergelijken met vandaag. Daar heb je een punt.
Omgekeerd evenredig met de prijs van woningen en bouwgrond. Op het einde van de rit kwam je uit op een lagere uiteindelijke kostprijs.
In 1985 kochten wij onze bouwgrond voor 30.000€ (tussen Vilvoorde en Mechelen)
Ons gezinsinkomen was toen 1250€. (lening 12%) Factor 24.

Nu wordt daar vergelijkbare bouwgrond verkocht aan 300.000€.
Twee gemiddelde lonen vertegenwoordigen vandaag 3800€. Factor 78.
Janken over hoge intrestvoeten 40 jaar geleden is dus niet aan de orde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik gaf je een Belgische rekening over de loonkosten. Ik gaf je massa's sites die mijn
getallen beaamden maar dan begon jij te mekkeren dat die sites foutieve info gaven. Tsja, zo kan ik het ook.
Verkeerd onderwerp. 'Loonkosten' hebben niks te maken met wat een gezin uiteindelijk met zijn netto loon kan aanvangen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hier geef ik je direct een huurwoning (niet die co-housing, dat was een foutje) die je voor €564 kan huren.
Er staan er zelfs meerdere te huur voor die prijs. De enige reaktie die je daar op geeft is "meerdere beschikbaar?
Ik zie er maar één" en verder zwijg je er natuurlijk over in alle talen.
Ik zie er echt maar één staan. De woning waarnaar je verwijst is een oude woning waar de huurder eerder moet opdraven
als tuinman om de boel te onderhouden.
Trek een cirkel van 30 km rond Hasselt en toon de beschikbare leefbare alleenstaande woningen onder de 800€.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : Vandaag om 00:43.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be