![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo lees je de toespraak van Bush volledig, alsook de officiële mededeling van de Verenigde Naties over het commentaar van Annan, en hoef je niet naar de linkse onzin van De Morgen geloven, klakkeloos aanvaard door bijvoorbeeld Jorge (hoe ontgoochelend van een intelligente forumlid).
Ten eerste, de toespraak van Bush : Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe ge daaruit unilateralisme kunt concluderen is beyond me.
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Als de vos de passie preekt...
![]()
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik ben de eerste om te bevestigen dat onze VRT maar wat graag de anti-Amerikaberichten extra in de verf zet.
Maar iets anders, en dit komt niet van de VRT. De Amerikanen hebben in Irak naar 't schijnt de tv-zenders Al Jazeera en Al Arabia uitzendverbod opgelegd. Ik wil erop wijzen dat ik nog geen bevestiging daarvan heb gehad uit de bronnen die ik betrouwbaar acht, maar mocht dit waar zijn, nou..... ![]() De wereld voorhouden dat je die moslims eens even gaat leren wat democratie is en daarna overgaan tot het sluiten van nieuwzenders?? ![]() Dit doet mij veel meer denken aan Sovjettoestanden, dan aan democratie.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Het eerste slachtoffer in een oorlog is de vrije pers. Er is wel degelijk nog altijd een oorlog in Irak. Hoe stop je hem ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ja, schatjes Bush heeft nen hele mooie speech gegeven uiteraard, waarin hij naast de oorlog in Iraq & Afghanistan ook de mensenhandel & het AIDS probleem aankaart. Héél mooi, ware het niet dat deze regering Bush nog maar net de AIDS budgetten heeft geminimaliseerd om ze te besteden aan binnenlandse economie & zij nog steeds de dwarsligger zijn inzake het verspreiden van generische geneesmiddelen aan de MOL's (deze keer is het niet de EU & ik ga proberen dit te staven met bronnen als ik het nog ergens kan terugvinden)
speech Annan: Secretary-General Says UN May Need Radical Reforms 23 September -- In a statement to the General Assembly, Secretary-General Kofi Annan noted the challenges the United Nations has faced over the past year and said, "We have come to a fork in the road. This may be a moment no less decisive than 1945 itself, when the United Nations was founded." He said we must now decide whether it is possible to continue on the basis agreed when the United Nations was first set up, or whether radical changes are needed, to deal with threats ranging from terrorism and weapons of mass destruction to the possibility that some States may act pre-emptively to respond to threats. Dus we staan op een keerpunt, waarom? Dankzij het unilaterale ingrijpen van de Vs & bondgenoten zonder toestemming van de Vn (daar kan je over discuteren maar ik bedoel een officiele goedkeuring van deze oorlog). Waardoor, en dat vermelde Annan ook in zijn speech, een gevaarlijk precedent is geschept die kan leiden tot 'de wet van de jungle' oftewel 'de wet van de sterkste', drie keer raden wie dit is? Trouwens waarom vraagt Bush niet in zijn speech om onder Vn-vlag deze oorlog af te handelen? Maar wel smalend vermeld dat de Vn de Iraakse grondwet mag schrijven...daar zijn ze wel goed in. Toenadering is er ook niet geweest, ondanks dat Frankrijk op voorhand beloofd had zijn veto niet te gebruiken, België ook de hand uitsteekt, Duitsland weet ik niet maar veronderstel dat ze wel op dezelfde lijn staan. Zijn er ondertussen ook al veel kandidaten gevonden die willen helpen in Iraq?? Hoe zou dat komen denk je. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blij dat je graag akkoord gaat. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toenadering tot België? Neen, inderdaad, daar heeft Bush momenteel geen tijd voor. En volgens mij zal het nog een tijdje duren voordat hij zich daar nog uberhaupt over druk zal maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Btw als ik een artikel post is dit trouwens ook om de discussie te beginnen of een aanleiding te geven. Niet dat ik altijd volledig akkoord ga met wat een of andere bron vermeld. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het, ge gaat vragen of we dan als slaafjes achter de VS moeten lopen en ja knikken. Neen, dat hoeft niet. Maar kijk, eerst constant onvoorwaardelijk dwars liggen (UN, Nato, klachten tegen oud-President...) een grote bebbel openen, en dan niet begrijpen dat de V.S. met de andere Europeanen betere relaties hebben, hun verschillen met de grote Europeanen bijleggen, en als enige in heel Europa worden genegeerd door de V.S., da's niet zo slim. Toch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vn & navo zijn toch, dat dacht ik tenminste, democratische overleg organen dwz dat ieder zijn eigen gedacht mag of zelfs moet zeggen ipv te kijken welke belangen kunnen geschaad worden door bepaalde uitspraken te doen, want het gaat tenslotte maar over woorden (op die processen na, maar dat heb ik al elders uitgelegd, scheiding der machten & enkele extreem-linksen die van dit democratisch systeem misbruik maken en NIET de Belgische staat & haar vertegenwoordigers.). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Klinkt lekker hautain, eh. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat staat er tegenover die vrijhandel want als je je op de Eu basseert dan zie je veel landbouwsubsidies, milieureglementen, strenge begrotingscontrole, duidelijke doelen,...en volgens mij is de Vn nog altijd een wereldwijd overleg orgaan waarin de verschillende landen hun belangen & geschillen kunnen verdedigen. Ik pleit voor verschillende unies (om het gemakkelijk te maken per continent) die vertegenwoordigt worden in de Vn. |
|||
![]() |
![]() |