![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Spilfiguur van Albanese bende en zin helper vrijgelaten na procedurefout.
Ik stel voor dat het gerecht drie werkdagen krijgt om procedurefouten recht te trekken alvorens zware bandieten vrij te laten. (Mocht dat niet helpen, geef ze er dan dertig) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zolang ge uw belastingen maar betaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() De rechters, advocaten,....hebben hunnen boterham verdiend, de rest is bijzaak.
![]() |
#5 | |
|
![]() wie herinnert zich de zaak van de moordenaars van agente Kitty Van Nieuwenhuyzen?
Die kwamen bijna vrij door een fout, nadien bleek dat een ambtenaar was betaald om deze fout uit te lokken. Zoiets geeft toch aan dat dat systeem niet deugt? Uiteraard heeft de verdachte zijn rechten, maar dat een hele zaak vervalt omdat er één element niet werd nagevolgd, is toch ook te gek. Of de Roemeense mensensmokkelaars en de BOM-wet, men riep toen dat er moest worden bekeken of het gevolg van een procudurefout niet moest worden evenredig gemaakt aan de gemaakte fout, zodat verdachten tegen wie veel bewijs was, niet automatisch vrijuit zouden gaan. Intussen is dat alweer allang vergeten, tot er opnieuw eens zware misdadigers vrijuit gaan, en dan begint het weer opnieuw, en opnieuw zal er niets veranderen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 mei 2010 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Schuldig is schuldig en dat zou de basis moeten zijn!!!
Geen kwestie van "goede" advokaten te kunnen betalen en dan vrijgelaten te worden. Het is immers niet moeilijk om met criminaliteit veel geld te verdienen en dan een goede advokaat te betalen. Dit bewijst nogmaals dat ons gerecht niet meer betrouwbaar is en verre van "rechtvaardig" Dat ze hun blinddoek maar eens afleggen om eindelijk eens klaar te zien . |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, met de rechten van de verdediging valt niet te sollen.
Als het openbaar ministerie te incompetent is om de wet op te volgen, dat men ze dan ontslaat en ernstige mensen aanneemt om die toch wel belangrijke job te doen. Die mensen die daar nu zitten die zitten daar omdat ze de vriendjes van politiekers zijn, wat verwacht je dan van die incompetente bende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() De verjaringstermijn maakt niet uit. De procedure-advocaten die je kan betalen wel. Waarom denk je anders dat anders dat wetswijzigingen zoals eerder omschreven eerder in dit topic er niet doorkomen. De grote jongens moeten toch een uitweg hebben hé. Als grote witteboordencriminelen niet vrijuit kiunnen gaan is dat immers nefast voor investeringen, de economie. Dat daardoor ook daders van geweldpleging vrij kunnen komen moet men er maar bij nemen. De slachtoffers van die daders zijn meestal toch maar gewone mensen. Die zijn er genoeg dus dat is niet zo erg. Als een geweldpleger door middel van kinder-ontvoering geld probeert los te krijgen van een rijke industrieel werkt het gerecht plots wel en is er van rechten van verdediging voor de verdachte geen sprake meer.
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() ik stel voor om de straf die de "veroordeelde" ontloopt wegens misdadig wanbeheer van de bevoegde instantie, in spé de magistratuur dus, uitgezongen zou worden door de "kluns" die zo incompetent was om dit te laten mislopen.... en niet door de secretaresse die het dossier "zoek" gemaakt heeft maar door de bevoegde "hoogste" magistraat ! dan zal er in de toekomst mss wél aan gedacht worden om de "gangstertjes" op tijd te veroordelen !
![]()
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: Ik begrijp best dat het voor de goede agenten enorm frustrerend moet zijn als hun werk door het parket verkloot wordt. Maar in mijn (overigens beperkte) ervaringen zijn zulke goede agenten witte raven. Ik ben ze nog maar zelden tegengekomen in Deurne en Antwerpen. En voor de eeuwige dooddoener dan komt, ja, dat was als getuige of als slachtoffer. Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 mei 2010 om 01:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Effekens stapje terug, wat voor zever is dat eigenlijk van die onrechtmatig verkregen bewijzen?
De politie breekt ergens binnen, het ligt daar vol bommen, geweren, drugs. In de rechtbank : ah ja, maar jullie hadden geen toestemming om daar binnen te breken dus dat telt allemaal niet. wtf? Beste Belg, gelieve al uw illegaal materiaal te verhuizen want dinsdag aanstaande 18/5 zal er een controle plaatsvinden. (en dan nog eens hetzelfde in de 20 landstalen)
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 16 mei 2010 om 01:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...apenhandelaars Verder is het maar normaal dat de politie een huiszoekingsbevel moet hebben voor ze ergens binnenvallen. Zo'n inval wordt trouwens niet aangekondigd in tegenstelling tot wat jij hier beweert. Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 mei 2010 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik had het dan ook specifiek over "illegaal verkregen bewijzen". Ik snap eigenlijk niet
waar die huiszoekingsbevelen voor nodig zijn. Ze vallen binnen, je hebt illegale rommel, je hangt. Wat is het probleem? Bij mij mogen ze eender wanneer 24/24 binnenvallen en ze zullen niets vinden hoor! Wat betreft de administratieve malaise die je aanhaalt : akoord, in mindere mate dan sommige van mijn voorgangers : de verzuimer de straf van de beklaagde laten uitzitten gaat wat ver maar er zijn toch bestaande straffen voor schuldig verzuim?
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Daarmee wil ik niet zeggen dat de Vlaamse uitvoerende macht zonder problemen is of zal zijn, maar de enige omstandigheden waarin we ingrijpende hervormingen kunnen verwezenlijken in ons staats- en gerechtelijk apparaat is als Vlaanderen meer autonomie krijgt. Ik hoop dat je dat tenminste beseft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.polfed-fedpol.be/pub/arch...dossier_nl.pdf Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=4752648 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In dit geval heeft de verdediging nooit inzage van de stukken gehad. Dat is toch het minste wat de verdediging gegund moet worden.
Drie dagen uitstel betekent dat de verdachten, die onschuldig geacht worden tot het tegendeel bewezen is, drie dagen zonder recht op verdediging worden opgesloten. En als het gerecht binnen drie dagen een nieuw procedurefoutje maakt dan geven we ze nog eens drie dagen om dat recht te zetten en zo verder. Dit soort voorstellen doet me wel heel hard aan het proces van Kafka denken. Daar werd het hoofdpersonage ook geëxecuteerd zonder ooit inzage in zijn dossier te hebben.