![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
Op vraag van kolonisten worden Palestijnen (met een legale werkvergunning) van bussen geweerd door politie die netjes luistert.
Welk westers, democratisch land ter wereld doet dit nog? Bron: Haaretz Meer: http://www.haaretz.com/news/diplomac...emium-1.480741 |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een beetje empathie graag.
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Er zouden meer landen dat moeten doen, kwestie van minder opgeblazen bussen te hebben.
Palestijnen (meestal moslims) zijn heer en meester wanneer het op apartheid aankomt; smaakt het koekje van eigen deeg hen niet? |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij gebrek aan specifiek palestijnse ontploffingen in bussen in de rest van de wereld.
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U bent een racist en meningen van racisten zijn irrelevant.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Antoon.. een complex opgedaan omdat ik het u kwalijk neem omdat U termen als "makak" gebruikt? Dat getuigd van zwaar racisme. De rollen niet proberen om te draaien, makker. Als ik een racist ben, hoor ik het graag. Maar zoals ik eerder vroeg, u kan geen enkele racistische post van me terugvinden, dus u ben gefrustreerd en herhaald een opmerking die ik tegen u zei een tijd terug. Mij niet gelaten. Ik ben blij dat het ergens blijft steken bij u. Misschien denk je erover na. Mensen die woorden als "makak" gebruiken die zwaaien met de Amerikaanse en de Israelische vlag en ondertussen preken over "democratie" en "vrede brengen"... Het heeft iets grappigs en triestig tegelijkertijd. De multiculturele smeltpot moet u ergens niet ruiken.. aangezien er daar ook nogal "mak**kken" (ik weiger dit afschuwelijk woord zelf te gebruiken, maar ik verlaag me even tot uw niveau en uw manier van spreken zodat u me kan volgen) wonen tenmidden. Ontopic: Hey, ik heb Spanje de Basken nooit van bussen zien weren in de hoogdagen van ETA. Iemand die kan uitleggen waarom Palestijnen de "speciale" behandeling krijgen, terwijl Engeland anders omging met de IRA, Spanje met de ETA, enzoverder ..? (Wat niet wilt zeggen dat Engeland of Spanje terecht omgingen met de Ierse beweging en de Basken... bijlange niet.) Mensen die van bussen geweerd worden doet me aan 1 land en aan 1 tijd terugdenken. Ironisch; de partij die apartheid installeerde in Zuid-Afrika deed dit in 1948. Hmmm.De paralel wordt wel heel gemakkelijk getrokken zo met met Israel. Laatst gewijzigd door Tamam : 27 november 2012 om 12:20. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
Moslims en apartheid gaan hand in hand.
|
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook de IRA heeft bitter weinig bussen opgeblazen. En ook mensen met bomgordels zijn niet bepaald een veelgebruikte taktiek van die 2 terreurorganisaties. Citaat:
Nog ironischer. Zuid Afrika en Israël hebben samengewerkt voor de atoombom-programmas van de beiden landen.
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou het kunnen dat de ETA of IRA zich niet bezighielden met bussen vol kinderen op te blazen ?
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er zijn weinig bussen opgeblazen door Palestijnen de laatste 5 jaar. Wanneer dit jammer genoeg gebeurt, komt dit uitgebreid in het nieuws. Dit is geen reden om Palestijnen te gaan weren uit bussen (op vraag dan nog van radicale kolonisten!). Amerika zag je ook geen mensen uit het Midden-Oosten weren van vliegtuigen na 9/11, ookal was de sfeer allesbehalve ontspannen. In Spanje werden niet-Spanjaarden ook niet geweerd van de metro's na de aanslagen. De kiem van terrorisme zal nooit gesmoord worden door onderdrukking en discriminiatie, integendeel, het werkt het juist meer in de hand. Israel lijkt niets te leren. Een terrorist die een bus wil opblazen, zal nu wel een andere weg vinden en bv zich aansluiten bij de militaire tak van Hamas om Qassam raketten af te schieten richting Israel. Soms zou je denken dat ze blij zijn met het bestaan van Hamas: het heeft hen een excuus om "ter verdediging" allerlei maatregelen te nemen om meer land, rechten en grondstoffen af te nemen. Laatst gewijzigd door Tamam : 27 november 2012 om 12:53. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Minister-President
|
Moslims en onderdrukking&discriminatie gaan hand in hand.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Minister-President
|
Interessant.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met plezier aangeleverd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eneuh, waarom zou de VS hun oliebronnetjes gaan pesten? Ook mogen we niet vergeten dat de VS de schuld van alles is, en die 9/11 aanslagen zelf hebben uitgevoerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Collectief mensen opblazen in een bus niet?
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je bedoelt dat Israël een uitzondering mag vormen op het internationaal recht en niet de specifieke daders hoeft aan te pakken van een aanslag maar heel de bevolking waaruit die daders komen? Jij vind dat correct?
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het volgende is een vorm van collectief straffen en illegaal (en dan hebben we het nog niet over acties zoals Cast Lead waarvan IDF veteranen zelf toegeven dat het een soort van strafexpedities zijn tegen heel de bevolking):
Citaat:
De VN faalt hier schromelijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 november 2012 om 01:08. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook, uw internationaal recht, da's niet meer dan het verzamelen van de sterkste groep om de wil van die groep op te dringen aan anderen. Helaas, een groep blijft slechts de sterkste tot een andere groep dat recht succesvol opeist. Het lijkt er op dat Israël tot nu toe succesvol is, in hun kleine zandbakje.
|
|
|
|
#20 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|