Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Nieuwe Versie VBulletin 5 met Mobiele App interface ?
Ja zou een zegen zijn, maar daar betaal ik niet voor 1 14,29%
ja, zou een zegen zijn, en ik zou gerust een kleine bijdrage van 1euro via crowdfunding geven 2 28,57%
Is niet nodig voor mij, maar ik zou ook een bijdrage geven via crowdfunding voor de mobiele gebruikers 0 0%
Nee, niet doen laten zoals het is, ik leef graag in de middeleeuwen 4 57,14%
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2014, 10:02   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard suggestie forum

Er bestaat een upgrade voor het forum Vbulletin V5
Die werkt beter op iPads, en GSM's. Nu vroeg ik mij af of we via crowdfunding het niet beter zou zijn dat we dit forum migreren met alle nieuwe toeters en bellen erbij

http://www.vbulletin.com/en/mobile/

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 november 2014 om 10:05.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 10:19   #2
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eerst eens beginnen met de hardware en/of de infrastruktuur waarop dit forum draait te upgraden. Ik ben het kotsbeu: connecting to politics.be..............waiting for politics.be........transferring data from politics.be........zandlopertje......nginx error gateway error 504.....enzoverder enzovoort....

Wanneer een nieuwe versie forumsoftware geinstalleerd wordt zit het er dik in dat het zaakje helemaal stilvalt => 5e wet van Murphy: if it ain't broke, don't fix it.

Terloops: buiten de hogervernoemde problemen werkt het forum op mijn iPad voorbeeldig, ik merk geen verschil met de desktop/laptop.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 10:24   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik zou eerst eens beginnen met de hardware en/of de infrastruktuur waarop dit forum draait te upgraden. Ik ben het kotsbeu: connecting to politics.be..............waiting for politics.be........transferring data from politics.be........zandlopertje......nginx error gateway error 504.....enzoverder enzovoort....

Wanneer een nieuwe versie forumsoftware geinstalleerd wordt zit het er dik in dat het zaakje helemaal stilvalt => 5e wet van Murphy: if it ain't broke, don't fix it.

Terloops: buiten de hogervernoemde problemen werkt het forum op mijn iPad voorbeeldig, ik merk geen verschil met de desktop/laptop.
Het werkt op mijn ipad, maar vBulletin 5 werkt echt wel veel mooier.
En ja het is een kwestie van caching, daar is maarten malaise volgens mij wel degelijk goed in

dan ga je voor het crowdfunding idee ?

ik heb nog een ander idee, om fluiddemocracy software te installeren bij politics, maar we gaan geen ideeen mixen, een met te keer

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 november 2014 om 10:26.
Oud 20 november 2014, 11:27   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het werkt op mijn ipad, maar vBulletin 5 werkt echt wel veel mooier.
En ja het is een kwestie van caching, daar is maarten malaise volgens mij wel degelijk goed in

dan ga je voor het crowdfunding idee ?

ik heb nog een ander idee, om fluiddemocracy software te installeren bij politics, maar we gaan geen ideeen mixen, een met te keer
Een ander idee: super de luxe fluidtiranny hardware and supercool software politics and democracy syndicalism opportunities.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 11:56   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een ander idee: super de luxe fluidtiranny hardware and supercool software politics and democracy syndicalism opportunities.
last van engels , trek het u niet aan we zorgen dat het gebruiksvriendelijk wordt
Oud 20 november 2014, 12:28   #6
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

De functie "Open in nieuw tabblad", is dat mogelijk op een Ipad? Is het enige dat mij interesseert. Is de enige manier waarop ik forum lees.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 20 november 2014 om 12:28.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 12:53   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
De functie "Open in nieuw tabblad", is dat mogelijk op een Ipad? Is het enige dat mij interesseert. Is de enige manier waarop ik forum lees.
Volgens mij is dat een functie van uw browser die los staat van wat een forum doet.
Je moet verwachten dat de layout gewoon prettiger leest op ee ipad, dat wil zeggen grotere letterkes, grotere drukknopkes, en als je uw scherm draait, evolueert alles netjes mee in leesbaarheid en bediendbaarheid
De functies die je nu hebt blijven behouden, en je krijgt er een paar extra bovenop. Typisch voorbeeld, je kunt bvb een draad lezen als rssfeed om die te integreren in uw nieuwslezer. Je kunt een draad dus doorlussen naar een ander messageboard via die Rss feed. Of je zou al uw berichten kunnen duwen in ee nrssfeed...

Je kunt bvb een blog starten met een artikel, en dan kan daar commentaar op komen.

Wat vooral overzichtelijker is, de commentaar op een post, komt daar mooier duidelijker te staan waar hij moet staan. Je hebt sneller door wanneer en wie antwoordt op uw opmerkingen.
Oud 20 november 2014, 12:57   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor het toch wel grootste politieke forum in Vlaanderen is de toestand hier soms ronduit beschamend.
Oud 20 november 2014, 13:56   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

euhm

het voordeel noemt: responsive design (dus uw layout past zich aan , of je uw scherm nu verticaal of horizontaal houdt)
en je hebt een WYSIWYG editor, dus een veel leukere en betere editor
dat zullen voor de meeste mensen de meest in het oog springende veranderingen zijn, naast natuurlijk de look die moderner wordt

dat ziet er dan zo uit op als APP
https://play.google.com/store/apps/d...etin.vbulletin

als gewoon messageboard ziet het er zo uit
http://www.talknewsuk.com/testvb/home
http://www.vbulletin.com/forum/

je zou een feed-in vanuit gelijk welke krant kunnen doen. Dus met andere woorden vanaf een artikel online komt, komt hier een 'message' met dat nieuws en kun je beginnen kommentaar geven
http://www.talknewsuk.com/testvb/search?searchJSON=%7B"last"%3A%7B"from"%3A"lastDay "%7D%2C"view"%3A"topic"%2C"starter_only"%3A+1%2C"s ort"%3A%7B"lastcontent"%3A"desc"%7D%2C"exclude_typ e"%3A%5B"vBForum_PrivateMessage"%2C"vBForum_Visito rMessage"%2C"vBForum_Report"%2C"vBForum_Redirect"% 5D%7D

een fadebook login systeem...
http://www.vbulletin.com/forum/forum...n-facebook-app
Oud 20 november 2014, 14:20   #10
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
In Safari kun je toch zoveel tabbladen openen als je wil met het "+" icoon, en daarna in die nieuwe tab openen wat je wenst?
(Of anders heb ik je vraag niet begrepen)
Oud 20 november 2014, 14:26   #11
Wapper

Standaard

Citaat:
euhm

het voordeel noemt: responsive design (dus uw layout past zich aan , of je uw scherm nu verticaal of horizontaal houdt)
en je hebt een WYSIWYG editor, dus een veel leukere en betere editor
dat zullen voor de meeste mensen de meest in het oog springende veranderingen zijn, naast natuurlijk de look die moderner wordt

dat ziet er dan zo uit op als APP
https://play.google.com/store/apps/d...etin.vbulletin

[/url]

De user reviews zien er niet zo veelbelovend uit...

Reviews

Scott Linton
Don't work Everytime I try to sign up just keeps saying botchecker_fail can't log in can't access any forum!

Jessica J
Not useful at all Very poor app, it crashes and does not let you access your forums. I thought this would make it easier to moderate while on the go but its useless.

A Google User
Cant create an account? I cannot make an.account for vbulletin on my phone which is a great shame concidering i cannot access my own forum on the go.

A Google User
Do not download. this app is useless. i cant even login. uninstalled less than 5 mins after installing.

Lari Liuhamo
Can't even log in... I typed everything in correctly and I still can't access the whole app/site. Fix this.

WANT ACSSESS TO.ALL FORUMS Fuk the engrish
User reviews
Scott Linton avatar image

Don't work Everytime I try to sign up just keeps saying botchecker_fail can't log in can't access any forum!

Jessica J August 13, 2014
Not useful at all Very poor app, it crashes and does not let you access your forums. I thought this would make it easier to moderate while on the go but its useless.

A Google User September 14, 2014
Cant create an account? I cannot make an.account for vbulletin on my phone which is a great shame concidering i cannot access my own forum on the go.

A Google User May 29, 2014
Do not download. this app is useless. i cant even login. uninstalled less than 5 mins after installing.

Lari Liuhamo March 8, 2014
Can't even log in... I typed everything in correctly and I still can't access the whole app/site. Fix this.

Icouldliveover160yearsDominic SimpletonHomanyeah October 15, 2013
WANT ACSSESS TO.ALL FORUMS Fuk the engrish

Andrew Tiller May 15, 2014
Only for vBulletin itself Expected this to work for sites powered by vBulletin. It does not.

Crest Fallenman October 17, 2013
I can not access forums powered by vbulletin

Mike Nelson September 30, 2013
Doesn't let you join your vBulletin boards without paying. Uninstalled.

Devon Caballero November 12, 2013
Doesn't seem to function. Seems Broken
Oud 20 november 2014, 14:29   #12
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Safari kun je toch zoveel tabbladen openen als je wil met het "+" icoon, en daarna in die nieuwe tab openen wat je wenst?
(Of anders heb ik je vraag niet begrepen)
Of gewoon de link die je wil openen wat langer ingedrukt houden, dan krijg je een schermpje met: open, open in nieuw tabblad, voeg toe aan leeslijst,...
Oud 20 november 2014, 15:32   #13
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Wablief?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 16:24   #14
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spoednick Bekijk bericht
Of gewoon uw speelgoed wegwerpen en een Samsung Note aanschaffen.
Welke juist van de 87 beschikbare modellen?
Oud 20 november 2014, 18:58   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De user reviews zien er niet zo veelbelovend uit...

Reviews

Scott Linton

Doesn't let you join your vBulletin boards without paying. Uninstalled.

Devon Caballero November 12, 2013
Doesn't seem to function. Seems Broken
Bon je zit wel de helpdesk te doorploegen mijn vriend, denk je nu echt dat software zo maar altijd rimpeloos geimplementeerd wordt ?
Oud 20 november 2014, 19:03   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voor het toch wel grootste politieke forum in Vlaanderen is de toestand hier soms ronduit beschamend.
Zie je nu wel dat het een levensechte weerspiegeling is van 't echte politieke leven...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 09:36   #17
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Upgrade naar v5 hoeft niet voor mij.
Wat ik wel zou willen is dat ze hun php config van nginx nakijken. Ik krijg hier ook af en toe 502 en 504 fouten. Ik vermoed dat hier wel een deel ict-minded gebruikers zitten, desnoods posten 'ze' even de errors uit de logs.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 10:27   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke juist van de 87 beschikbare modellen?
een van de 67 nieuwe modellen die ze het laatste jaar gelanceerd hebben ?
Het punt begrijpt de auteur niet, politics is leesbaar op mijn gsm als je met uw vingers zit te vergroten..., maar in een moderne forum wordt de fontgrootte en de orientatie dynamisch bepaald in de html5 code en staat het bericht vanzelf juist te lezen. DIe zorgt dat je zonder met uw vingers te moeten vergroten politics perfect kunt lezen op zo'n gsm's. Aangezien iedereen straks op het openbaar vervoer zit met free wifi, zou het logisch zijn dat zo'n messageboard optimaal gebruik tmaakt van die 10miljoen potentiele babbelaars terwijl ze hun tijd verprutsen op het openbaar vervoer om hie rnog wat brainwork te doen. Jawel
Oud 21 november 2014, 10:33   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zie je nu wel dat het een levensechte weerspiegeling is van 't echte politieke leven...
maarten malaise investeert niet in de infrastructuur, zijn geldbron droogt op.
Nee normaal is dat een vzw denk ik, en ze investeren de winst van de banners vanboven om zo het forum in leven te houden. maar kom, in principe kan die software zo op hetzelfde platform draaine, tenzij hij ook een upgrade van sql en php moet doen, moet bekeken worden.
Oud 21 november 2014, 10:34   #20
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een van de 67 nieuwe modellen die ze het laatste jaar gelanceerd hebben ?
Het punt begrijpt de auteur niet, politics is leesbaar op mijn gsm als je met uw vingers zit te vergroten..., maar in een moderne forum wordt de fontgrootte en de orientatie dynamisch bepaald in de html5 code en staat het bericht vanzelf juist te lezen. DIe zorgt dat je zonder met uw vingers te moeten vergroten politics perfect kunt lezen op zo'n gsm's. Aangezien iedereen straks op het openbaar vervoer zit met free wifi, zou het logisch zijn dat zo'n messageboard optimaal gebruik tmaakt van die 10miljoen potentiele babbelaars terwijl ze hun tijd verprutsen op het openbaar vervoer om hie rnog wat brainwork te doen. Jawel
Even iets vragen want zoveel ken ik hier niet van...

Hoe werkt dat met IP adressen en zo als je met een gsm via zo'n wifi of freewifi op politics komt?
Kunnen dubbelnicks daar ook vrij mee spelen?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be