![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bron
Detail tekst: Citaat:
Misschien zie ik dat wel weer verkeerd, iets voor het Juridisch Forum misschien rubriek vastgoed recht/huren? Ik zou de kost niet willen geven zij die zich bezig houden met onderverhuren tegenwoordig.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 januari 2016 om 11:16. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan de eigenares zeker begrijpen. Ben benieuwd wat hier gaat geoordeeld worden.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(Was er een 'voorgeschiedenis' in de 'zaak', geen idee van
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Mij lijkt dit vrij duidelijk:
Citaat:
Het zou mij verbazen indien de rechter de verhuurder in het ongelijk zou stellen. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
---
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 januari 2016 om 12:37. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Bolivia maakt men daar geen probleem van en dat vinden de toeristen geweldig. Zolang men maar het huis in goede conditie teruggeeft zou er eigenlijk geen probleem dienen te zijn. De hotels zullen echter een grotere lobby hebben dan de huurders is te verwachten. De kleintjes een centje laten bijverdienen... Dat kunnen we niet hebben. De enige hoop voor de huurders is een minderrestrictieve wetgeving in andere landen. In België is het moto "alle macht voor de corporaties" en "leve de kloof tussen arm en rijk" en "lang leve de prikkeldraad verkoop". Dwaasheid heeft ook zijn rechten zeker?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Probleem met begrijpend lezen?
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat er me eerder over waarom dat nu weer verboden moet worden. Zolang de verhuurder zijn pand in goede conditie terug krijgt maakt het toch niet uit. Overgereglementeerde maatschappij. Dat is niet goed voor de economie en de ondernemingszin. De rest van de wereld heeft daar minder last van.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 januari 2016 om 15:01. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maak het niet moeilijk! NOOIT verhuren; dan stellen dit soort problemen zich niet; nooit! |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de verhuurder niet wil dat zijn eigendom een halve hotelkamer wordt, dan moet dat gerespecteerd worden. Dat een partij zich niet moet houden aan gemaakte afspraken is evenmin goed voor de economie en ondernemingszin. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 januari 2016 om 15:15. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als verhuren pure miserie zou zijn, dan zou er niet meer verhuurd worden. In het merendeel van de gevallen verloopt een huurcontract echter (gelukkig) wél goed.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 januari 2016 om 15:28. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Parlementslid
|
Kan best zijn, de ervaring heeft me geleerd om NOOIT, dus NOOOOOOOIIIIIIT, te verhuren. Een bijzonder wijze raad!
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Zolang de eigenaar-verhuurder geen toestemming gaf is dat verboden.
Men zit nog met een bijkomend probleem dank ik. Als de huurder dat onderverhuurt wordt dat waarschijnlijk een beroepsmatige verhuur. In dat geval zal de eigenaar-verhuurder op een andere wijze (lees: op werkelijke huurinkomsten) belast worden dan in het geval van privéverhuur (op basis van KI). |
|
|
|