![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe beoordeelt u uw gebruik van anti-depressiva? | |||
Ik heb het nog nooit gebruikt |
![]() ![]() ![]() |
22 | 78,57% |
Ik heb het eenmalig gebruikt |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
Ik gebruik het af en toe |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik gebruik het regelmatig |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.netwerkdepressievlaandere...0041122HLN.htm
Gebruik anti-depressiva in België stijgt explosief In zeven jaar is het gebruik van anti-depressiva in België "explosief" toegenomen. Waren er in 1997 nog 105 miljoen behandelingsdagen, dan is dat aantal in 2004 gestegen tot 181 miljoen. Dat blijkt uit cijfers van het RIZIV en het Institut de pharmaco-épidémiologie (Ipheb). Vrouwen nemen twee tot drie keer meer anti-depressiva dan mannen. Volgens Pharma.be, de Belgische vereniging van de geneesmiddelenindustrie, ligt de verkoop van anti-depressiva vandaag tien keer hoger dan in 1990. De farmaceutische bedrijven die anti-depressiva produceren, verkochten dit jaar bijna 25 miljoen doosjes, tegen 19 miljoen in 1990. (GEL, belga) www.hln.be/hln/cch/det/art_28995.html De titel en het artikel zeggen genoeg. Hierbij een anonieme peiling van het gebruik van anti-depressiva bij de forumgebruikers van politics. Ik heb er gelukkig nog nooit van gebruik moeten maken, en hoop dat ook nooit te moeten doen. Naar mijn mening is een depressie een oorzakelijk gevolg van erfelijke aanleg, de persoonlijkheid, en de omstandigheden waarin men zich bevindt. Het hoog gebruik van anti-depressiva ligt volgens mij aan 2 zaken: - stress op het werk en daarbuiten; - verzuring. Dat laatste is grotendeels te wijten aan het Vlaams-nationalisme.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 23 februari 2005 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik had mij eraan verwacht toen ik de topic - en vooral de auteur ervan - zag. Ik was dan ook in eerste instantie verrast toen de topic de "serieuze kant" leek op te gaan, maar neen hoor, net voor de eindmeet moest het er toch nog eens van komen. ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik heb het nog nooit gebruikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De verzuring is veroorzaakt door de politiek correcten, die het maar leuk vinden om ons als citroenen te gebruiken en ons als vlamingen een 2e rangsburger maken van dit land.
Voil�*! Laatst gewijzigd door oz457 : 23 februari 2005 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik word telkens depresief als ik een loonstaat krijg. Ergens onderaan staat het restje dat ik krijg als "loon".
Maar ik grijp dan terug naar de ouwe vertrouwde methode om van stress af te geraken. Een goeie partij bedsport- ter pleziering van mijn partner en mezelf. Daar kan geen pilletje tegenop. En om zeker te zijn dat depressiviteit geen vat op ons krijgt herhalen we deze gezonde methode van stressbestrijding zeer regelmatig.
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() verplaatst naar maatschappelijke discussies, dit lijkt mij geen 'politiek' gegeven maar eerder maatschappelijke relevantie te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe harder er gewerkt wordt om een gelukkig leven op te bouwen, hoe minder tijd dat ge hebt om er van te genieten. Pure logica en TOCH trappen miljoenen mensen er in. Wat zegt dat over de massa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De hoeveelheid gebruikte anti-depressiva is omgekeerd evenredig met de Volksnationalisering van Vlaanderen
![]()
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Maar t'is dan ook al langer gekend dat wetenschap (dus intellectueel & rationeel denken) slechts het werk is van enkelen.
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() - zag deze topic
- las de berichten - ben beginnen slikken - vind ze lekker |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Vlaams-nationalisme is de grote boeman!
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Kunst zou ook een enorme inpact moeten hebben. En kunst met kloten dan, niet zo'n integratieprojectje georganiseerd door ge-engageerde jeugdhuisdebielen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Zeker weten dat dit bericht geen herhaling is van een gelijksoortig bericht uit, zeg, 1959?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zeg eerlijk dat als ik me down voel toespraken opzet van bepaalde nationalisten en dan fleur ik helemaal op.Ik hoor graag mensen spreken die wat te vertellen hebben,waar wat pit in zit! Als ik naar Stevaert moet luisteren,ja,dan word ik ook wel deprie.Je zal voor minder aan de pillen gaan! Laatst gewijzigd door Grellig : 25 februari 2005 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik denk ni dat het specifiek het nationalisme-gevoel is dat ze missen en hen depressief maakt.
Het is omdat mensen slimmer en individualistischer worden, een onvermijdelijk neven-effect van de welvaart die alleen opgelost kan worden door mensen terug dom te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() het wij-tegen-zij gevoel, in de vorm van nationalisme of iets anders, kan wel een toevluchtsoord zijn voor mensen die nood hebben aan een doel in hun leven, die zich eenzaam voelen, identiteitsloos etc.
het is een der oudste oergevoelen, instincten bijna. daarom heeft een zo'n enorme impact op de mens, en is het zo aantrekkelijk. |
![]() |
![]() |