![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() 46% van alle 'armen' in de VS is eigenaar van een eigen huis. 97% van de
armen in de VS heeft kleurentelevisie, 73% heeft een auto, 63% kabel- of satelliettelevisie. Vergelijkingspunten met de 'armen' in België of in Europa zijn er niet onmiddellijk. Maar er zijn wel cijfers die een vergelijking mogelijk maken tussen de huisvesting in Europa en die van de gemiddelde Amerikaan en de gemiddelde "arme" in de VS. De gemiddelde Belg heeft 371,4 vierkante voet woonruimte ter beschikking. Bij de gemiddelde Amerikaan is dat 721,2 vierkante voet, bijna dubbel zoveel. De 'arme' in de VS heeft gemiddeld 438,6 vierkante voet woonruimte ter beschikking, dat is nog altijd meer dan de gemiddelde Belg. Die 'armen" in de VS waarop die cijfers van toepassing zijn, maken daar 12,7% van de bevolking uit. En volgens Eurostat is 16% van de Europese bevoling 'arm'. O ja, wat BNP per hoofd van de bevolking betreft, ligt België tussen Idaho en Alabama, die tot de tien armste VS-staten behoren. En dat is BNP die wel degelijk gecorrigeerd is naar koopkracht. Luxemburg is het enige land dat zich kan meten met de rijkste staten van de VS. Bron: artikel van George Adair op http://www.brusselsjournal.com/node/356 Luc |
![]() |
#2 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Bron: artikel van George Adair op http://www.brusselsjournal.com/node/356 > Ah, die bronnen! Sommige leveren meer modder dan water. Stupide rechtsche praat, Lucas. Dat een niet onverdienstelijke blogger als jij zich hiertoe leent, bedroeft me maar verbaast me niet. Lamejedit vertellen, bestejongen: vergeleken met je Amerikaanse 'droom' is België een paradijs. Vertel dat maar aan je VUM-maatjes. u. |
![]() |
#3 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > 46% van alle 'armen' in de VS is eigenaar van een eigen huis. 97% van de > armen in de VS heeft kleurentelevisie, 73% heeft een auto, 63% kabel- of > satelliettelevisie. Vergelijkingspunten met de 'armen' in België of in > Europa zijn er niet onmiddellijk. > > Maar er zijn wel cijfers die een vergelijking mogelijk maken tussen de > huisvesting in Europa en die van de gemiddelde Amerikaan en de gemiddelde > "arme" in de VS. > > De gemiddelde Belg heeft 371,4 vierkante voet woonruimte ter beschikking. > Bij de gemiddelde Amerikaan is dat 721,2 vierkante voet, bijna dubbel > zoveel. De 'arme' in de VS heeft gemiddeld 438,6 vierkante voet woonruimte > ter beschikking, dat is nog altijd meer dan de gemiddelde Belg. > > Die 'armen" in de VS waarop die cijfers van toepassing zijn, maken daar > 12,7% van de bevolking uit. En volgens Eurostat is 16% van de Europese > bevoling 'arm'. > > O ja, wat BNP per hoofd van de bevolking betreft, ligt België tussen Idaho > en Alabama, die tot de tien armste VS-staten behoren. En dat is BNP die > wel degelijk gecorrigeerd is naar koopkracht. Luxemburg is het enige land > dat zich kan meten met de rijkste staten van de VS. > > Bron: artikel van George Adair op http://www.brusselsjournal.com/node/356 > Heeft George ook met het klimaat rekening gehouden ? Een arme in Florida zal niet snel bevriezen. Een arme in Vlaanderen vriest dood op de trappen van een kerk. Btw: Die heer heeft het nog nooit koud gehad, over honger wil ik het niet eens hebben. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#4 |
|
![]() Op 15-10-2005, heeft Luc Van Braekel verondersteld :
> 46% van alle 'armen' in de VS is eigenaar van een eigen huis. 97% van de > armen in de VS heeft kleurentelevisie, 73% heeft een auto, 63% kabel- of > satelliettelevisie. Vergelijkingspunten met de 'armen' in België of in > Europa zijn er niet onmiddellijk. > > Maar er zijn wel cijfers die een vergelijking mogelijk maken tussen de > huisvesting in Europa en die van de gemiddelde Amerikaan en de gemiddelde > "arme" in de VS. > > De gemiddelde Belg heeft 371,4 vierkante voet woonruimte ter beschikking. > Bij de gemiddelde Amerikaan is dat 721,2 vierkante voet, bijna dubbel zoveel. > De 'arme' in de VS heeft gemiddeld 438,6 vierkante voet woonruimte ter > beschikking, dat is nog altijd meer dan de gemiddelde Belg. > > Die 'armen" in de VS waarop die cijfers van toepassing zijn, maken daar 12,7% > van de bevolking uit. En volgens Eurostat is 16% van de Europese bevoling > 'arm'. > > O ja, wat BNP per hoofd van de bevolking betreft, ligt België tussen Idaho en > Alabama, die tot de tien armste VS-staten behoren. En dat is BNP die wel > degelijk gecorrigeerd is naar koopkracht. Luxemburg is het enige land dat > zich kan meten met de rijkste staten van de VS. > > Bron: artikel van George Adair op http://www.brusselsjournal.com/node/356 > > Luc En hoe komt het dat wij meer betalen enz en dat ze ginder toch meer verdienen enz? Wij doen toch zaken met elkaar of doen zij vooral zaken met ons? Maar prima post hoor! -- laa la-la-la-laaahh STANDARD DE LIEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesj - de grellige van Vlaanderen - kajski |
![]() |
#5 |
|
![]() On Sat, 15 Oct 2005 22:03:43 +0200, "uncle" <[email protected]>
wrote: >"Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> >> Bron: artikel van George Adair op http://www.brusselsjournal.com/node/356 >> > >Lamejedit vertellen, bestejongen: vergeleken met je Amerikaanse 'droom' is >België een paradijs. Als je een leegloper bent, het enige dat ik doe is werken en afdragen. QED? >u. dL |
![]() |
#6 |
|
![]() "dL" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Als je een leegloper bent, het enige dat ik doe is werken en afdragen. > Kletschkoek. Iedereen die zoals ik decennia hard gewerkt heeft en wiens enige buitenissigheid het posten op bepol is, kan zich een riant goed permitteren. Met een welhaast onbeperkte sociale zekerheid, die toelaat dat bv een gecompliceerde hartoperatie je minder dan duizend euro kost. Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Amerika ;)) u. |
![]() |
#7 |
|
![]() On Sat, 15 Oct 2005 22:03:43 +0200, "uncle" <[email protected]>
wrote: >"Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> >> Bron: artikel van George Adair op http://www.brusselsjournal.com/node/356 >> > >Ah, die bronnen! >Sommige leveren meer modder dan water. >Stupide rechtsche praat, Lucas. >Dat een niet onverdienstelijke blogger als jij zich hiertoe leent, bedroeft >me maar verbaast me niet. >Lamejedit vertellen, bestejongen: vergeleken met je Amerikaanse 'droom' is >België een paradijs. >Vertel dat maar aan je VUM-maatjes. Klopt volledig, u.. Gisteren 3 uur genoten van "andere Amerikanen" (i.c. the Evens - de opvolgers van Fugazi - en Patti Smith en Tom Verlaine - samen met een celliste en violiste - een van de beste optredens die ik ooit zag - en dat zijn er best heel wat) in de Vooruit in het kader van Fusebox) Het verhaal dat die *andere* Amerikanen brengen is een stuk eerlijker en oprechter dan het verhaal van pakweg de radiomakers die oprecht geloven dat Bush president geworden is door de steun van God. via Clear Channel zal je ze nooit horen. Gelukkig maar. En wie er de geschiedenisboekjes zal ingaan als idioot en wie als echt invloedrijk?? En nu krijg ik weer een enorm gevoel van tijdsverspilling, want Fugazi, Patti Smith en Tom Verlaine zijn natuulijk weer nobele onbekenden voor de rechtse idioten alhier die uit jaloezie (willenmaar niet kunnen) op hun achterste poten gaan staan als Raymond weer eens een grappig liedje maakt :-/ |
![]() |
#8 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > 46% van alle 'armen' in de VS is eigenaar van een eigen huis. 97% van de Wat is de definitie van "arm" in de VS, in België, in Europa ? > armen in de VS heeft kleurentelevisie, 73% heeft een auto, 63% kabel- of > satelliettelevisie. Vergelijkingspunten met de 'armen' in België of in > Europa zijn er niet onmiddellijk. > > Maar er zijn wel cijfers die een vergelijking mogelijk maken tussen de > huisvesting in Europa en die van de gemiddelde Amerikaan en de > gemiddelde "arme" in de VS. > > De gemiddelde Belg heeft 371,4 vierkante voet woonruimte ter > beschikking. Bij de gemiddelde Amerikaan is dat 721,2 vierkante voet, > bijna dubbel zoveel. De 'arme' in de VS heeft gemiddeld 438,6 vierkante > voet woonruimte ter beschikking, dat is nog altijd meer dan de > gemiddelde Belg. > > Die 'armen" in de VS waarop die cijfers van toepassing zijn, maken daar > 12,7% van de bevolking uit. En volgens Eurostat is 16% van de Europese > bevoling 'arm'. > > O ja, wat BNP per hoofd van de bevolking betreft, ligt België tussen > Idaho en Alabama, die tot de tien armste VS-staten behoren. En dat is > BNP die wel degelijk gecorrigeerd is naar koopkracht. Luxemburg is het > enige land dat zich kan meten met de rijkste staten van de VS. > > Bron: artikel van George Adair op http://www.brusselsjournal.com/node/356 > > Luc |
![]() |
#9 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "uncle" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > "dL" <[email protected]> wrote in message > > news:[email protected]... > >> > >> Als je een leegloper bent, het enige dat ik doe is werken en afdragen. > >> > > > > Kletschkoek. > > Iedereen die zoals ik decennia hard gewerkt heeft en wiens enige > > buitenissigheid het posten op bepol is, kan zich een riant goed > > permitteren. > > Met een welhaast onbeperkte sociale zekerheid, die toelaat dat bv een > > gecompliceerde hartoperatie je minder dan duizend euro kost. > > Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Amerika ;)) > > Maar mijn best onkeltje, daarvoor moet je toch niet werken, nog > gewerkt hebben, iedere illegale hier heeft daar ook recht op. > Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Vlaanderen ;)) > > -- > Ghingis Khan > http://www.lotuschild.org/ > http://www.khadag.org/ (upgrade) > http://www.snowleopard.org/ > > > Weg-met-links-Vlaanderen! :-) |
![]() |
#10 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "dL" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Als je een leegloper bent, het enige dat ik doe is werken en afdragen. >> > > Kletschkoek. > Iedereen die zoals ik decennia hard gewerkt heeft en wiens enige > buitenissigheid het posten op bepol is, kan zich een riant goed > permitteren. > Met een welhaast onbeperkte sociale zekerheid, die toelaat dat bv een > gecompliceerde hartoperatie je minder dan duizend euro kost. > Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Amerika ;)) Maar mijn best onkeltje, daarvoor moet je toch niet werken, nog gewerkt hebben, iedere illegale hier heeft daar ook recht op. Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Vlaanderen ;)) -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#11 |
|
![]() "luc.vd"bullshitdetector" <luc.vd'[email protected]> wrote
in message > > Gisteren 3 uur genoten van "andere Amerikanen" (i.c. the Evens - de > opvolgers van Fugazi - en Patti Smith en Tom Verlaine - samen met een > celliste en violiste - een van de beste optredens die ik ooit zag - en > dat zijn er best heel wat) in de Vooruit in het kader van Fusebox) > Het verhaal dat die *andere* Amerikanen brengen is een stuk eerlijker > en oprechter dan het verhaal van pakweg de radiomakers die oprecht > geloven dat Bush president geworden is door de steun van God. > via Clear Channel zal je ze nooit horen. > Gelukkig maar. > En wie er de geschiedenisboekjes zal ingaan als idioot en wie als echt > invloedrijk?? > En nu krijg ik weer een enorm gevoel van tijdsverspilling, want > Fugazi, Patti Smith en Tom Verlaine zijn natuulijk weer nobele > onbekenden voor de rechtse idioten alhier die uit jaloezie (willenmaar > niet kunnen) op hun achterste poten gaan staan als Raymond weer eens > een grappig liedje maakt :-/ > Gelukkig ben jij hier nog, Luc, om ons met enige culturalia om de oren te slaan. Fugazi's remastered Steady Diet of Nothing en The Argument, Patti Smith's verzameld oeuvre (vooral Horses, Easter en Trampin') en Tom Verlaine's Anthology behoren tot mijn favoriete autoradio-cd's. Deze artiesten zijn ontoegankelijk voor de Behangers, en wellicht&helaas ook voor 'ooggeklepte' Amarikanofielen ala LVB. u. |
![]() |
#12 |
|
![]() On Sat, 15 Oct 2005 22:26:32 +0200, "uncle" <[email protected]>
wrote: >"dL" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> >> Als je een leegloper bent, het enige dat ik doe is werken en afdragen. >> > >Kletschkoek. >Iedereen die zoals ik decennia hard gewerkt heeft en wiens enige >buitenissigheid het posten op bepol is, kan zich een riant goed permitteren. >Met een welhaast onbeperkte sociale zekerheid, die toelaat dat bv een >gecompliceerde hartoperatie je minder dan duizend euro kost. >Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Amerika ;)) Akkoord maar denk je nu echt dat ik als versleten bejaarde grijsaard nog interesse ga hebben in een riant goed? Wa ga ik daar als bejaard gehandicapte nog mee doen denk je? Mezelf euthanaseren in mijn pas aangelegd zwembad? De enige realiteit is de volgende: jonge 2 verdienens worden voor die fameuze SZ schaamteloos leeggemolken en moeten ferm uitkijken wat ze met hun prietluttig netto inkomen doen. Denk je nu echt dat die jonge middenklasse dit gaat blijven nemen? Daarvoor heb ook ik ooit Verhofstadt gestemd maar helaas, de hoer van de PS heeft mij verraden. >u. dL |
![]() |
#13 |
|
![]() "dL" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 15 Oct 2005 22:26:32 +0200, "uncle" <[email protected]> > wrote: > >>"dL" <[email protected]> wrote in message >>news:[email protected]. .. >>> >>> Als je een leegloper bent, het enige dat ik doe is werken en afdragen. >>> >> >>Kletschkoek. >>Iedereen die zoals ik decennia hard gewerkt heeft en wiens enige >>buitenissigheid het posten op bepol is, kan zich een riant goed >>permitteren. >>Met een welhaast onbeperkte sociale zekerheid, die toelaat dat bv een >>gecompliceerde hartoperatie je minder dan duizend euro kost. >>Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Amerika ;)) > > Akkoord maar denk je nu echt dat ik als versleten bejaarde grijsaard > nog interesse ga hebben in een riant goed? > Wa ga ik daar als bejaard gehandicapte nog mee doen denk je? > Mezelf euthanaseren in mijn pas aangelegd zwembad? > De enige realiteit is de volgende: jonge 2 verdienens worden voor die > fameuze SZ schaamteloos leeggemolken en moeten ferm uitkijken wat ze > met hun prietluttig netto inkomen doen. > Denk je nu echt dat die jonge middenklasse dit gaat blijven nemen? > Daarvoor heb ook ik ooit Verhofstadt gestemd maar helaas, de hoer van > de PS heeft mij verraden. > 2x na elkaar ? Man 0 man................ben ik blij niet in uw plaats te staan. ;-) Iedereen vergist zich al eens in het leven, als het bij deze vergissing blijft is er nog niets verloren. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#14 |
|
news:[email protected]... > > Akkoord maar denk je nu echt dat ik als versleten bejaarde grijsaard > nog interesse ga hebben in een riant goed? > Ach. Mijn dochter, die wellicht een stuk jonger is dan jij, heeft al een onroerend goed verworven. Zou jij niet 's wat minder posten en wat meer werken, Lowieke ;)) u. |
![]() |
#15 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > 46% van alle 'armen' in de VS is eigenaar van een eigen huis. 97% van de > armen in de VS heeft kleurentelevisie, 73% heeft een auto, 63% kabel- of > satelliettelevisie. Vergelijkingspunten met de 'armen' in België of in > Europa zijn er niet onmiddellijk. > > Maar er zijn wel cijfers die een vergelijking mogelijk maken tussen de > huisvesting in Europa en die van de gemiddelde Amerikaan en de gemiddelde > "arme" in de VS. > > De gemiddelde Belg heeft 371,4 vierkante voet woonruimte ter beschikking. > Bij de gemiddelde Amerikaan is dat 721,2 vierkante voet, bijna dubbel > zoveel. De 'arme' in de VS heeft gemiddeld 438,6 vierkante voet woonruimte > ter beschikking, dat is nog altijd meer dan de gemiddelde Belg. > > Die 'armen" in de VS waarop die cijfers van toepassing zijn, maken daar > 12,7% van de bevolking uit. En volgens Eurostat is 16% van de Europese > bevoling 'arm'. > > O ja, wat BNP per hoofd van de bevolking betreft, ligt België tussen Idaho > en Alabama, die tot de tien armste VS-staten behoren. En dat is BNP die > wel degelijk gecorrigeerd is naar koopkracht. Luxemburg is het enige land > dat zich kan meten met de rijkste staten van de VS. > > Bron: artikel van George Adair op http://www.brusselsjournal.com/node/356 > > Luc Dit is allemaal waar, Luc. En toch is de Belg welvarender dan de Amerikaan. Als je door een arme Amerikaanse wijk heen rijdt zie je in eerste instantie niet, dat je door een arme Amerikaanse wijk heen rijdt. Zo reed ik op de IH45 bij de afslag Telephone Road toen er een oliepeillampje in mijn Pontiac af ging. Ik nam die afslag dus om eens onder de motorkap te gaan kijken. Dat was om 3 uur 's nachts en ik was op de terugweg naar Bay Area van een feestje in de M-club. De wijk was inderdaad, zoals Luc beschrijft, voorzien van houten huizen die groter zijn dan de waar de gemiddelde Belg in woont. De houten huizen waren overigens overduidelijk allemaal in een slechte staat van ondehroud, maar inderdaad minstens 438,6 ft^2 groot. Ze hadden allemaal een flinke tuin, maar in elke tuin stond er wel een autowrak of een paar lege olievaten. Voor elk (maar dan ook echt *elk*) huis stond er inderdaad een auto, maar geen enkele auto was van na 1980. Jawel, die armen hebben een groot, houten huis en een auto voor de deur (en zelfs eentje in de tuin !). Toch is Telephone Road de wijk waar er minstens 3 Houstonians per weekeinde sneuvelen, hetzij door kogelgaten, hetzij door met een mes in reepjes te worden gesneden, al dan niet eerst van tevoren te worden verkracht. Dat heb ik later vernomen uit de Houston Chronicle en van mijn totaal ontredderde (Amerikaanse) collega's. Inderdaad: als je naar de Belgische standaard kijkt, dan zal een Belg Amerikaanse armoede niet snel herkennen ('Tiens, iedereen heeft hier een groot houten huis en een (oude !) auto voor de deur!'). Totdat één van die negers ineens zijn pistool trekt... Hoe corrigeer je een BNP naar koopkracht. Is dat hoeveel broden iemand van zijn dagsalaris kan kopen ? Is het dan van belang of je 4,56 broden per dag kan kopen of 7,31 broden ? Of moet je kijken naar: - of iemand per direct medische zorg kan krijgen, onafhankelijk van of hij de juiste ziektekostenverzekering en de juiste werkgever heeft - of iemand naar school kan gaan, onafhankelijk van of zijn ouders werken en wel in de juiste wijk wonen - of iemand elke dag gezond voedsel kan krijgen of elke dag naar de MacDonalds of andere vetputten moet gaan ? Op al die punten geldt dat de arme Belg medische zorg, onderwijs en goed voedsel kan krijgen. De arme Amerikaan kan ernaar fluiten. En *dat* beste Luc, onderscheidt een welvarend land als België van een ontwikkelingsland als de USA. |
![]() |
#16 |
|
![]() "dL" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 15 Oct 2005 22:26:32 +0200, "uncle" <[email protected]> > wrote: > >>"dL" <[email protected]> wrote in message >>news:[email protected]. .. >>> >>> Als je een leegloper bent, het enige dat ik doe is werken en afdragen. >>> >> >>Kletschkoek. >>Iedereen die zoals ik decennia hard gewerkt heeft en wiens enige >>buitenissigheid het posten op bepol is, kan zich een riant goed >>permitteren. >>Met een welhaast onbeperkte sociale zekerheid, die toelaat dat bv een >>gecompliceerde hartoperatie je minder dan duizend euro kost. >>Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Amerika ;)) > > Akkoord maar denk je nu echt dat ik als versleten bejaarde grijsaard > nog interesse ga hebben in een riant goed? > Wa ga ik daar als bejaard gehandicapte nog mee doen denk je? > Mezelf euthanaseren in mijn pas aangelegd zwembad? > De enige realiteit is de volgende: jonge 2 verdienens worden voor die > fameuze SZ schaamteloos leeggemolken en moeten ferm uitkijken wat ze > met hun prietluttig netto inkomen doen. > Denk je nu echt dat die jonge middenklasse dit gaat blijven nemen? > Daarvoor heb ook ik ooit Verhofstadt gestemd maar helaas, de hoer van > de PS heeft mij verraden. > >>u. > > dL *zucht* Voor jou geldt echt: bol het af naar Amerika. En dan niet naar een halfzacht half-Amerika zoals Boston. Kras op naar Texas. Kijk dan of je nog steeds zo positief bent over Amerika. Ik heb dat gedaan en ik trek de conclusie dat Texas op alle vlakken primitiever is dan België. |
![]() |
#17 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> wrote in message
news:w%[email protected]... > > > Dit is allemaal waar, Luc. En toch is de Belg welvarender dan de > Amerikaan. > Als je door een arme Amerikaanse wijk heen rijdt zie je in eerste > instantie niet, dat je door een arme Amerikaanse wijk heen rijdt. Zo reed > ik op de IH45 bij de afslag Telephone Road toen er een oliepeillampje in > mijn Pontiac af ging. Ik nam die afslag dus om eens onder de motorkap te > gaan kijken. Dat was om 3 uur 's nachts en ik was op de terugweg naar Bay > Area van een feestje in de M-club. > De wijk was inderdaad, zoals Luc beschrijft, voorzien van houten huizen > die groter zijn dan de waar de gemiddelde Belg in woont. De houten huizen > waren overigens overduidelijk allemaal in een slechte staat van ondehroud, > maar inderdaad minstens 438,6 ft^2 groot. Ze hadden allemaal een flinke > tuin, maar in elke tuin stond er wel een autowrak of een paar lege > olievaten. > Voor elk (maar dan ook echt *elk*) huis stond er inderdaad een auto, maar > geen enkele auto was van na 1980. > Jawel, die armen hebben een groot, houten huis en een auto voor de deur > (en zelfs eentje in de tuin !). > Toch is Telephone Road de wijk waar er minstens 3 Houstonians per > weekeinde sneuvelen, hetzij door kogelgaten, hetzij door met een mes in > reepjes te worden gesneden, al dan niet eerst van tevoren te worden > verkracht. Dat heb ik later vernomen uit de Houston Chronicle en van mijn > totaal ontredderde (Amerikaanse) collega's. > Inderdaad: als je naar de Belgische standaard kijkt, dan zal een Belg > Amerikaanse armoede niet snel herkennen ('Tiens, iedereen heeft hier een > groot houten huis en een (oude !) auto voor de deur!'). > Totdat één van die negers ineens zijn pistool trekt... > Hoe corrigeer je een BNP naar koopkracht. Is dat hoeveel broden iemand van > zijn dagsalaris kan kopen ? Is het dan van belang of je 4,56 broden per > dag kan kopen of 7,31 broden ? > Of moet je kijken naar: > - of iemand per direct medische zorg kan krijgen, onafhankelijk van of hij > de juiste ziektekostenverzekering en de juiste werkgever heeft > - of iemand naar school kan gaan, onafhankelijk van of zijn ouders werken > en wel in de juiste wijk wonen > - of iemand elke dag gezond voedsel kan krijgen of elke dag naar de > MacDonalds of andere vetputten moet gaan ? > Op al die punten geldt dat de arme Belg medische zorg, onderwijs en goed > voedsel kan krijgen. > De arme Amerikaan kan ernaar fluiten. > En *dat* beste Luc, onderscheidt een welvarend land als België van een > ontwikkelingsland als de USA. > Klassepost, Dixit. Deze pregnante eersterangservaringen van een ooggetuige zouden moeten doorslaggevend zijn. Helaas. Onze Vlaemsch-Texaanse rednecks kennende, luisteren deze alleen naar beate baronesse Mia Doornaert. u. |
![]() |
#18 |
|
![]() On Sat, 15 Oct 2005 23:12:12 GMT, "Dixit" <[email protected]>
wrote: > >"dL" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sat, 15 Oct 2005 22:26:32 +0200, "uncle" <[email protected]> >> wrote: >> >>>"dL" <[email protected]> wrote in message >>>news:[email protected] ... >>>> >>>> Als je een leegloper bent, het enige dat ik doe is werken en afdragen. >>>> >>> >>>Kletschkoek. >>>Iedereen die zoals ik decennia hard gewerkt heeft en wiens enige >>>buitenissigheid het posten op bepol is, kan zich een riant goed >>>permitteren. >>>Met een welhaast onbeperkte sociale zekerheid, die toelaat dat bv een >>>gecompliceerde hartoperatie je minder dan duizend euro kost. >>>Kom daar maar 's achter in Weg-Met-Amerika ;)) >> >> Akkoord maar denk je nu echt dat ik als versleten bejaarde grijsaard >> nog interesse ga hebben in een riant goed? >> Wa ga ik daar als bejaard gehandicapte nog mee doen denk je? >> Mezelf euthanaseren in mijn pas aangelegd zwembad? >> De enige realiteit is de volgende: jonge 2 verdienens worden voor die >> fameuze SZ schaamteloos leeggemolken en moeten ferm uitkijken wat ze >> met hun prietluttig netto inkomen doen. >> Denk je nu echt dat die jonge middenklasse dit gaat blijven nemen? >> Daarvoor heb ook ik ooit Verhofstadt gestemd maar helaas, de hoer van >> de PS heeft mij verraden. >> >>>u. >> >> dL > >*zucht* > >Voor jou geldt echt: bol het af naar Amerika. >En dan niet naar een halfzacht half-Amerika zoals Boston. >Kras op naar Texas. > >Kijk dan of je nog steeds zo positief bent over Amerika. > >Ik heb dat gedaan en ik trek de conclusie dat Texas op alle vlakken >primitiever is dan België. > Ik ben helemaal niet positief over Amerika, ik ben negatief over belgië. dL |
![]() |
#19 |
|
![]() On Sun, 16 Oct 2005 01:03:46 +0200, "uncle" <[email protected]>
wrote: >"dL" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> >> Akkoord maar denk je nu echt dat ik als versleten bejaarde grijsaard >> nog interesse ga hebben in een riant goed? >> > >Ach. >Mijn dochter, die wellicht een stuk jonger is dan jij, heeft al een >onroerend goed verworven. Ze verwerven zich allemaal een onroerend goedje waar ze zich blauw aan betalen en zich in veel gevallen failliet aan lenen. En morgen zegt haar chef, sorry mevrouw, belgie is veel te duur, jij bent veel te duur, u mag vertrekken. Oeps, wat heeft ze als onderpand genomen? Uw riant goed? Tegenwoordig schering en inslag, de ene job na de andere sneuvelt. Weet je dat er tegenwoordig jonge vrouwen zijn die aan de kapper hier om de hoek vragen een weekje uitstel te krijgen voor het betalen van hun 20 euro? Ach wat, jij blijft het zwaar socio-economisch probleem en de simpele realiteit van een uit de hand gelopen SZ die onze econmie in een wurggreep houdt toch tot in het oneindige onkennen. Ik woon trouwens in het onroerend goed van mijn ma, die heeft genoeg onroerende goederen dat ik zelfs kan kiezen. >Zou jij niet 's wat minder posten en wat meer werken, Lowieke ;)) Ik post toch niet zo veel, toch? :-) >u. > dL |
![]() |
#20 |
|
news:[email protected]... > > Ze verwerven zich allemaal een onroerend goedje waar ze zich blauw aan > betalen en zich in veel gevallen failliet aan lenen. > En morgen zegt haar chef, sorry mevrouw, belgie is veel te duur, jij > bent veel te duur, u mag vertrekken. > Oeps, wat heeft ze als onderpand genomen? > Uw riant goed? > Tegenwoordig schering en inslag, de ene job na de andere sneuvelt. > Weet je dat er tegenwoordig jonge vrouwen zijn die aan de kapper hier > om de hoek vragen een weekje uitstel te krijgen voor het betalen van > hun 20 euro? > Ach wat, jij blijft het zwaar socio-economisch probleem en de simpele > realiteit van een uit de hand gelopen SZ die onze econmie in een > wurggreep houdt toch tot in het oneindige onkennen. > Ik woon trouwens in het onroerend goed van mijn ma, die heeft genoeg > onroerende goederen dat ik zelfs kan kiezen. > Ik neem deze post zeer au sérieux, 'Lodewijk'. (Toen iemand Louis Paul Boon met Lodewijk aansprak, antwoordde hij: Noem me Lowie of Ludovicus, maar gvd geen Lodewijk!) Gisteren nog in DS: PIONEER - 279 banen; EXXON MOBILE - 100 banen; INBEV - 60 banen. Bij Pioneer heb ik een vriend werken. Maar, 'Lodewijk', wat is je punt? Onze regering doet wat ze moet doen. Ze heeft de bedrijfslasten verlaagd, ten detrimente van de werknemers die vooral hun eigen lasten willen verlaagd zien. Het wereldwijde globalisme laat hier weinig keuze: het kapitalisme is heer en meester. Er is geen andere optie. u. |