![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Er zijn thans drie stromingen in Vlaanderen:
-VLD/Vivant -Vlaams Kartel -Sp.a-Spirit Welnu, de echte Belgen, ik spreek niet van goede want er bestaan slechts goede Belgen en misselijkmakende verr*d*rs, stemmen LIBERAAL. Het volk wenst een LIBERAAL bestuur omdat dit garant staat voor een hecht vaderland, geschaard rond haar Grondwettelijke Monarch: ![]() Gij weet dat dit belangrijke verkiezingen zijn, dan moet gij ook het juiste LIBERALE bolletje aanstippen! Zo zult gij stemmen: Tégen de reactionairen en 't klerikaal gespuis Voor Vorst en Vaderland! Leve België! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is dit bedoeld als zelfspot of zo?
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Europees Commissaris
|
Jongens toch, de totale verkleutering van de politiek begint blijkbaar ook meer en meer de politieke forums te beheersen.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
|
Citaat:
2) Is dit de Tacitus die altijd heeft staan kappen op 2 punten: dat de VLD confederalistisch is en dat confederalisme=separatisme. Nou, het is misschien geen bocht van 180°, maar wel eentje van 540° 3) Dat de VLD of Vivant royalistisch zou zijn is weer met uw hoofd in de wolken lopen. Het kan hun immers in de praktijk geen barst schelen. Maar goed, dat u stupide postings kan maken heeft u al lang bewezen, u zet gewoon de trend verder.
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
VLD en CD&V zijn twee unitaristische partijen, de N-VA zal bij CD&V een even grote rol spelen als Spirit bij sp.a.
ter herinnering hun standpunt over B-Halle-Vilv: Spirit stelt vast dat alle democratische Vlaamse partijen zich voor de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde geëngageerd hebben. Dit is een unieke politieke gebeurtenis. De franstalige politici kunnen de dialoog over deze aloude eis van de Vlaamse Beweging niet blijven weigeren. Door de Vlaamse consensus wordt een debat over deze zaak tijdens deze bestuursperiode onafwendbaar. Spirit roept alle positieve krachten in het parlement op samen te werken aan de communautaire dialoog, in een constructieve geest en over de partijgrenzen heen. Het verder uitbouwen van de Vlaamse autonomie krijgt in de huidige politieke constellatie meer kansen op slagen als vastberaden de handen in elkaar worden geslagen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Standpunt Vlaams Kartel over Br-Ha-Vi:
" [...] Les deux partis exigent aussi la scission de l'arrondissement électoral de Bruxelles-Halle-Vilvorde et une politique forte dans la périphérie bruxelloise. [...] " Uit "onverdachte" bron: Lalibre Online |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
Citaat:
Eerst waren ze confederalistisch/separatistisch, nu zijn ze unitaristisch. U bent echt zo maf een fluitketel niet? Een echt politiek gedrocht dat maar wat zegt en een leugen van tijd tot tijd niet schuwt. Tja jongen, we weten al langer hoe u in elkaar steekt.
|
|
|
|
#11 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zijn er geen echte regio's omdat er Franstalige verkiezingen in Vlaanderen zijn? Is dat de nieuwe maatstaf om het wel of niet bestaan van een regio te bepalen? |
||
|
|
|
|
|
#14 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog een voorbeeld: de ene keer zegt u dat het Vlaams Blok enkel racisten zijn, en dat dé echte Vlaams-nationalisten bij de N-VA zitten, de andere keer (nu dus) is het Vlaams Blok de enige echte Vlaams-nationale partij. Hoe verklaar je dat? U bent gewoon een leugenaar, dat bent u altijd geweest.
|
|
|
|
#15 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ge zout beschaamd door uw knieën zakken als liberaal door de onzin die sommigen durven spuien.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
|
Citaat:
Zoek de fout. EDIT: Jammer, te laat |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Liberaal bestuur???? LIBERAAL???
Om Belgique uit te verkopen aan de neoliberale wereldstructuur? Ha, nu ken ik de ware bedoelingen van de belgicisten
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie dat le roi en de vld blijkbaar nauw verbonden zijn.
ZEG NU NOG EENS DAT DE KONING NEUTRAAL IS?
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vraag is waarvoor dat cordon rond Vlaanderen nodig is.
|
|