Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2009, 14:57   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Peumans wil BAM blijven aanpakken

Hoelang gaat Jan Peumans zijn eigen democratische weg kunnen volgen?

Kan men een voorzitter van het Vlaams parlement ontslaan?

Wie wordt er uiteindelijk voorzitter van de commissie openbare werken en mobiliteit?

Wat gebeurd er met Bart Dewever die opeens in deze liberale toegevoegde regering alleen nog maar te vinden is voor het BAM tracé.

Patrick Janssens zegt in tegenstelling dat het aan de Antwerpenaar is van te spreken.
Gaat NV-A niet naar het Antwerpse volk luisteren misschien?

Bron De Standaard
Jan Peumans (N-VA) mag dan wel voorzitter zijn van het Vlaams Parlement, het betekent niet dat de Vlaams-nationalist zijn kritische houding in het dossier van de Antwerpse Oosterweelverbinding gaat afzweren. 'Ik wil voorzitter worden van de commissie Openbare Werken en Mobiliteit', klinkt het onomwonden. 'Minister Hilde Crevits (CD&V) ziet liever een partijgenoot op die plaats, maar ik wil die commissie leiden. Als parlementsvoorzitter heb ik de eerste keuze, en ik zal daar ook gebruik van maken. Als het over de BAM en de Lange Wapper gaat, wil ik mijn ding kunnen doen. Blz. 8 interview Jan Peumans: 'Ik ga mijn klep niet houden:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=3E2DGNCP

Wie heeft er allemaal of meer belangen bij BAM-Noriant?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 27 augustus 2009 om 14:58.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 15:01   #2
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Maar dat men concludeerde dat mobiliteitsprobleem niet voldoende werd opgelost, en dat die conclusie na 10 jaar studie voor het eerst werd genomen, doet het slechtste vermoeden over de studiebureaus die er vooraf al aan hebben deelgenomen.

lees ik tussen de reacties en deze lijkt mij redelijk correct.
Als kritische mens kun je simpelweg geen enkele politieker vertrouwen, laat staan hun vriendjes aan wie ze opdrachten toevertrouwen. Het is toch echt te triestig voor woorden hoeveel geld aan "studies" is uitgegeven en geen enkele is oprecht. Dat is zowat het niveau van mensen in de belgische politiek onoprechtheid is troef.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 15:05   #3
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Maar dat men concludeerde dat mobiliteitsprobleem niet voldoende werd opgelost, en dat die conclusie na 10 jaar studie voor het eerst werd genomen, doet het slechtste vermoeden over de studiebureaus die er vooraf al aan hebben deelgenomen.

lees ik tussen de reacties en deze lijkt mij redelijk correct.
Als kritische mens kun je simpelweg geen enkele politieker vertrouwen, laat staan hun vriendjes aan wie ze opdrachten toevertrouwen. Het is toch echt te triestig voor woorden hoeveel geld aan "studies" is uitgegeven en geen enkele is oprecht. Dat is zowat het niveau van mensen in de belgische politiek onoprechtheid is troef.
Quid: Studiebureaus - zijn dat diegene die de commissies uitbetalen ???
Oud 27 augustus 2009, 15:07   #4
monza
Gouverneur

Standaard

We gaan ver geraken, de kamervoorzitter die zich in de commissies wat gaat mengen. Erger nog hij wil de bazaar gaan leiden. En dat gaat zeker zijn (on)partijdigheid ten goede komen. Hilde krijgt het van alle kanten, Lieten die politiek verlof neemt en kabouter pinnemuts die van BAM een bom wil maken.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 15:14   #5
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
We gaan ver geraken, de kamervoorzitter die zich in de commissies wat gaat mengen. Erger nog hij wil de bazaar gaan leiden. En dat gaat zeker zijn (on)partijdigheid ten goede komen. Hilde krijgt het van alle kanten, Lieten die politiek verlof neemt en kabouter pinnemuts die van BAM een bom wil maken.
Er moet toch iemand iets doen voor het geld dat zij er voor krijgen.
Of zijn volksvertegenwoordigers in het Vlaams parlement opnieuw vertrokken voor een legislatuur van drukken en zwijgen...
Oud 27 augustus 2009, 15:18   #6
monza
Gouverneur

Standaard

Ja iemand, Hilde niet goed genoeg?
Oud 27 augustus 2009, 15:40   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gaan we hier nu weer over Peumans beginnen zeveren ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 15:41   #8
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet doen, diene mens heeft al nen douche gepakt vandaag.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 15:44   #9
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nee, niet zeveren gewoon commentaar geven over een miljarden project waar Jan Peumans zich als volksvertegenwoordiger van de vorige legislatuur goed heeft voor ingezet. Ter controle en dit als een van de weinige. Aangezien dat deze zaak verderloopt doen wij ook verder.
Niet meer, maar ook niet minder.
Oud 28 augustus 2009, 11:39   #10
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Peumans vooral tevreden moet zijn met zijn functie als zoethoudertje. De man wist te veel en werd te gevaarlijk. Stel U voor zo iemand voluit oppositie laten voeren tegen Uw eigen partij. Toen ze nog met 1 minister zaten kon dat nog een beetje, nu? Hmmm... maar ik denk dat deze functie Peumans wel eens zuur kan opbreken, hij heeft hier meer mee te verliezen dan te winnen.

Hamvraag blijft voor hem net zoals voor elke Vlaams Nationalist: Kan hij onze onafhankelijkheid dichterbij brengen?
Oud 28 augustus 2009, 11:46   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Zuurstokje hebben?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 11:50   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik denk dat Peumans vooral tevreden moet zijn met zijn functie als zoethoudertje. De man wist te veel en werd te gevaarlijk. Stel U voor zo iemand voluit oppositie laten voeren tegen Uw eigen partij. Toen ze nog met 1 minister zaten kon dat nog een beetje, nu? Hmmm... maar ik denk dat deze functie Peumans wel eens zuur kan opbreken, hij heeft hier meer mee te verliezen dan te winnen.

Hamvraag blijft voor hem net zoals voor elke Vlaams Nationalist: Kan hij onze onafhankelijkheid dichterbij brengen?
Peumans zelf? Nee, natuurlijk niet. Nog minder nadat hij aanvaard heeft zichzelf monddood te laten maken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 11:59   #13
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zuurstokje hebben?
Zakdoek hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be