![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Verhofstadt: ook als de VLD verliest, blijf ik als premier aan
(Belga) Premier Guy Verhofstadt vindt dat de federale regering, ook als de VLD de verkiezingen verliest, moet voortwerken. "De paarse regering die ik leid, beschikt sinds de federale verkiezingen van 18 mei vorig jaar over een bijna tweederdemeerderheid in het parlement. We kregen een mandaat voor vier jaar en niet voor één jaar", zegt hij een interview van Dag Allemaal dat dinsdag verschijnt. Verhofstadt vindt niet dat de oppositie de regionale verkiezingen als een springplank kan misbruiken voor het federale bestuur. "Als er gemeenteraadsverkiezingen voor de partij van de premier tegenvallen, moet hij toch ook niet opstappen, luidde het. Hij waarschuwt ook voor de plannen van de oppositie om de federale regering te blokkeren: "zorg ervoor dat de stembusuitslag niet leidt tot maandenlange onzekerheid", houdt hij de kiezer voor. "We staan juist nu klaar om er economisch bovenop te geraken. Daarbij kunnen we institutionele chaos echt wel missen als kiespijn", aldus nog de premier. De premier herhaalt dat er na de verkiezingen een oplossing voor de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde moet komen. De splitsing kan een oplossing zijn "maar tegelijk wil ik voldoende garanties voor de Vlamingen in Brussel. Het wordt dus een iets omvangrijkere regeling". De uitbreiding van het Brussels gewest blijft voor de Vlamingen onaanvaardbaar, stelt hij vast. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
meer nog, in VLD kringen willen ze na 13 juni indien het Vlaams kartel wint en de grootste wordt toch langs deze partij werken indien ze kunnen.
In het Vlaams parlement wel te verstaan. Kwestie van de verkiezingsuitslag te respecteren. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
Juist ! het zijn slechts gewestlijke en Europese verkiezingen.
Natuurlijk is SPa zo kortzichtig geweest de bvoel al op voorhand op te blazen. Maar ... ondanks de uitslag gaan ze zich nog met beide handjes aan de macht vasthouden.
|
|
|
#7 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In Antwerpen is het praktisch gezien (ondanks hun minimaal % v/d stemmen) ook al bijna niet werkbaar om nog een meerderheid te vormen zonder CD&V en het VB. |
||
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
|
Citaat:
Hoe dan ook, durf eens verder kijken, wil je?
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En als ik u beledigd heb, dan mijn excuses, maar als je het zelf niet beseft er lopen hier nogal wat 'N-VA'-ers' rond die zelfs voor vlaamse onafhankelijkheid niet met het VB zouden willen samenwerken. En je kan moeilijk ontkennen dat de partij N-VA terzake ook zeer diffuse signalen uitzendt. |
|
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
|
Citaat:
U heeft me helemaal niet beledigd, maar ik word die twisten tussen VB en N-VA soms zo vreselijk moe...
|
|
|
|
#16 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het cordon zou dus wel eens op zijn laatste benen kunnen lopen waardoor een stem voor het Vlaams Blok niet langer als een 'veiliger keuze voor België' kan beschouwd worden. Wat er ook van zij, dit worden dé verkiezingen van de benutte of teloorgegane mogelijkheden voor het vrije Vlaanderen.
|
|
|
|
#17 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De grootste partij moet er aan voldoen, of ze blazen de coalitie op. Nu CD&V en SP.A, hun standpunten liggen reeds jaren uiteen. Maar om te kunnen regeren(vetpotten), is de CD&V verplicht met die beunhazen een coalitie te vormen. Nu, de programma's van CD&V en Vlaams Blok liggen niet zo ver uit elkaar. Dus het zou wel eens anders kunnen aflopen van tripartitie dan men denkt. Wanneer CD&V zijn verstand gebruikt, en de kiesuitslag laat het toe. Dan zie ik hun wel lonken naar het Vlaams Blok. Er moet maar een zinneke in hun akkoord staan. Geen racistisch terugkeerbeleid, en de zaak is gebakken. Beiden kunnen ze dan als grote partij hun eigen programma doorduwen. En elk zal op zijn eigen programma afgerekend worden. Dus de neerwaartse spiraal wanneer het Vlaams Blok eens aan het bewind zal komen, zie ik ook DAN nog niet zo vlug zitten!! |
||
|
|
|