Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 23:03   #1
De Zuiveraar
Banneling

De Zuiveraar's schermafbeelding

Standaard

Verhofstadt: ook als de VLD verliest, blijf ik als premier aan

(Belga) Premier Guy Verhofstadt vindt dat de federale regering, ook als de VLD de verkiezingen verliest, moet voortwerken. "De paarse regering die ik leid, beschikt sinds de federale verkiezingen van 18 mei vorig jaar over een bijna tweederdemeerderheid in het parlement. We kregen een mandaat voor vier jaar en niet voor één jaar", zegt hij een interview van Dag Allemaal dat dinsdag verschijnt.

Verhofstadt vindt niet dat de oppositie de regionale verkiezingen als een springplank kan misbruiken voor het federale bestuur. "Als er gemeenteraadsverkiezingen voor de partij van de premier tegenvallen, moet hij toch ook niet opstappen, luidde het. Hij waarschuwt ook voor de plannen van de oppositie om de federale regering te blokkeren: "zorg ervoor dat de stembusuitslag niet leidt tot maandenlange onzekerheid", houdt hij de kiezer voor. "We staan juist nu klaar om er economisch bovenop te geraken. Daarbij kunnen we institutionele chaos echt wel missen als kiespijn", aldus nog de premier. De premier herhaalt dat er na de verkiezingen een oplossing voor de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde moet komen. De splitsing kan een oplossing zijn "maar tegelijk wil ik voldoende garanties voor de Vlamingen in Brussel. Het wordt dus een iets omvangrijkere regeling". De uitbreiding van het Brussels gewest blijft voor de Vlamingen onaanvaardbaar, stelt hij vast.
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 23:16   #2
giserke
Banneling

Standaard

meer nog, in VLD kringen willen ze na 13 juni indien het Vlaams kartel wint en de grootste wordt toch langs deze partij werken indien ze kunnen.
In het Vlaams parlement wel te verstaan.

Kwestie van de verkiezingsuitslag te respecteren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 23:19   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
Verhofstadt: ook als de VLD verliest, blijf ik als premier aan
Zeveraar. Guy Verhofstadt is door het wegvallen van de tegenstand van Engeland én de Franse en Duitse steun bijna zeker van een plaatsje als Europees Commissievoorzitter...
Oud 31 mei 2004, 23:20   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
meer nog, in VLD kringen willen ze na 13 juni indien het Vlaams kartel wint en de grootste wordt toch langs deze partij werken indien ze kunnen.

CD&V doet toch al jarenlang hetzelfde in o.a. Antwerpen, Brussel, ... Hoe lang gaat het nog duren eer de oogskes opengaan?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 23:22   #5
Tantist

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat ze daar goed veel ruchtbaarheid aan geven, ook van bij de sossen uit. Kwestie dat men na 13 juni wel met het Vlaams Blok moet gaan. Misschien is het wel een verschrikkelijke weg naar de onafhankelijkheid, maar heiligt het doel (afin doel... die onafhankelijkheid is een middel: tot beter bestuur) niet de middelen?
Oud 31 mei 2004, 23:23   #6
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Juist ! het zijn slechts gewestlijke en Europese verkiezingen.
Natuurlijk is SPa zo kortzichtig geweest de bvoel al op voorhand op te blazen.
Maar ... ondanks de uitslag gaan ze zich nog met beide handjes aan de macht vasthouden.
Oud 31 mei 2004, 23:25   #7
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik hoop dat ze daar goed veel ruchtbaarheid aan geven, ook van bij de sossen uit. Kwestie dat men na 13 juni wel met het Vlaams Blok moet gaan. Misschien is het wel een verschrikkelijke weg naar de onafhankelijkheid, maar heiligt het doel (afin doel... die onafhankelijkheid is een middel: tot beter bestuur) niet de middelen?
Eindelijk een N-VA'er die het grotere doel nog ziet!
Oud 31 mei 2004, 23:26   #8
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:

CD&V doet toch al jarenlang hetzelfde in o.a. Antwerpen, Brussel, ... Hoe lang gaat het nog duren eer de oogskes opengaan?
CD&V is niet de grootste in Antwerpen en heeft geen coalitie initiatief
Oud 31 mei 2004, 23:29   #9
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

CD&V is niet de grootste in Antwerpen en heeft geen coalitie initiatief
Zwak excuus giserke. In Brussel heeft een coalitie VB-CD&V volgens mij de meerderheid aan vlaamse kant. En is de CD&V ook de grootste van de vlaamse partijen na het VB...

In Antwerpen is het praktisch gezien (ondanks hun minimaal % v/d stemmen) ook al bijna niet werkbaar om nog een meerderheid te vormen zonder CD&V en het VB.
Oud 31 mei 2004, 23:34   #10
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eindelijk een N-VA'er die het grotere doel nog ziet!
Djezus, je moest eens meer met de N-VA'er verbroederen in plaats van te kankeren achter je PC. Elke N-VA'er ziet het "grotere doel", maar misschien is dat voor u anders dan voor de N-VA. Voor de N-VA is dat Vlaamse onafhankelijkheid. Voor u? Het Vlaams Blok aan de macht? Of toch Vlaamse onafhankelijkheid?

Hoe dan ook, durf eens verder kijken, wil je?
Oud 31 mei 2004, 23:40   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

misschien zouden ze dat eens moeten doen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 23:43   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

ik hoop eigenlijk dat ze dat doen, + nog eens de federale regering laten vallen, (zonder herverkiezingen want dat kan) en Dirupo premier
Oud 31 mei 2004, 23:50   #13
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor mij is het doel wel degelijk Vlaamse Onafhankelijkheid, wie het uitvoert zal me in de eerste plaats worst wezen.

En als ik u beledigd heb, dan mijn excuses, maar als je het zelf niet beseft er lopen hier nogal wat 'N-VA'-ers' rond die zelfs voor vlaamse onafhankelijkheid niet met het VB zouden willen samenwerken. En je kan moeilijk ontkennen dat de partij N-VA terzake ook zeer diffuse signalen uitzendt.
Oud 31 mei 2004, 23:54   #14
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor mij is het doel wel degelijk Vlaamse Onafhankelijkheid, wie het uitvoert zal me in de eerste plaats worst wezen.

En als ik u beledigd heb, dan mijn excuses, maar als je het zelf niet beseft er lopen hier nogal wat 'N-VA'-ers' rond die zelfs voor vlaamse onafhankelijkheid niet met het VB zouden willen samenwerken. En je kan moeilijk ontkennen dat de partij N-VA terzake ook zeer diffuse signalen uitzendt.
Waarom die aanhalingstekens?
Oud 1 juni 2004, 00:01   #15
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

En als ik u beledigd heb, dan mijn excuses, maar als je het zelf niet beseft er lopen hier nogal wat 'N-VA'-ers' rond die zelfs voor vlaamse onafhankelijkheid niet met het VB zouden willen samenwerken.
Dat kan best zijn, maar dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met Vlaamse onafhankelijkheid. Leer het verschil!

U heeft me helemaal niet beledigd, maar ik word die twisten tussen VB en N-VA soms zo vreselijk moe...
Oud 1 juni 2004, 07:02   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wie zei gisteren nog maar pas dat de CD&V wel eens met het Vlaams Blok in zee zou kunnen gaan als paars aan de macht blijft vasthouden? Iedereen weet dat de CD&V het in de oppositie zitten grondig beu is en naar de herovering van de macht snakt. Alle middelen zullen daar goed voor zijn.
Het cordon zou dus wel eens op zijn laatste benen kunnen lopen waardoor een stem voor het Vlaams Blok niet langer als een 'veiliger keuze voor België' kan beschouwd worden.

Wat er ook van zij, dit worden dé verkiezingen van de benutte of teloorgegane mogelijkheden voor het vrije Vlaanderen.
Oud 1 juni 2004, 07:03   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

ik hoop eigenlijk dat ze dat doen, + nog eens de federale regering laten vallen, (zonder herverkiezingen want dat kan) en Dirupo premier
[size=7]cd&v en vlaams blok ! één groot vlaams front ! [/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 07:16   #18
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijt me zeer, maar cd&v is en zal steeds zijn: een belgicistische partij waar unitaristen en franskiljons mekaar voor de voeten lopen. Een enkele Vlaamsgezinde zoals een VDBrande is er slechts een VL 'uithangbord'. Door de uitverkoop van n-va, gaat het weer eens 10 tot 15 jaar duren voor sommige Vlaamsgezinden dit doorhebben en dan kan alles weer es van voren af aan beginnen.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 08:16   #19
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Citaat:
Spijt me zeer, maar cd&v is en zal steeds zijn: een belgicistische partij waar unitaristen en franskiljons mekaar voor de voeten lopen. Een enkele Vlaamsgezinde zoals een VDBrande is er slechts een VL 'uithangbord'. Door de uitverkoop van n-va, gaat het weer eens 10 tot 15 jaar duren voor sommige Vlaamsgezinden dit doorhebben en dan kan alles weer es van voren af aan beginnen.
De CD&V heeft steeds naar de pijpen moeten dansen van de SP.A. Wanneer men een meerderheid moet samenstellen is het steeds de kleinste partij die in de "keuken" haar zin doordrijft.
De grootste partij moet er aan voldoen, of ze blazen de coalitie op.
Nu CD&V en SP.A, hun standpunten liggen reeds jaren uiteen. Maar om te kunnen regeren(vetpotten), is de CD&V verplicht met die beunhazen een coalitie te vormen.
Nu, de programma's van CD&V en Vlaams Blok liggen niet zo ver uit elkaar. Dus het zou wel eens anders kunnen aflopen van tripartitie dan men denkt.
Wanneer CD&V zijn verstand gebruikt, en de kiesuitslag laat het toe. Dan zie ik hun wel lonken naar het Vlaams Blok.
Er moet maar een zinneke in hun akkoord staan. Geen racistisch terugkeerbeleid, en de zaak is gebakken.
Beiden kunnen ze dan als grote partij hun eigen programma doorduwen.
En elk zal op zijn eigen programma afgerekend worden.
Dus de neerwaartse spiraal wanneer het Vlaams Blok eens aan het bewind zal komen, zie ik ook DAN nog niet zo vlug zitten!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be