Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 mei 2011, 08:20   #1
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard Vraag het aan de Europese Unie

Noch verder aanmodderen noch nieuwe verkiezingen noch een splitsing van het land zullen een oplossing van de problemen dichterbij brengen. Als de Belgische politici het zelf niet kunnen oplossen moeten ze misschien aan de Europese Unie vragen om te bemiddelen en om een oplossing voor te stellen? Alle partijen verbinden er zich vooraf toe dat ze een definitief voorstel van de EU zullen aanvaarden, ook als het hen niet bevalt. De politici die o zo doodsbang zijn van hun kiezers kunnen dan de EU de schuld geven als het resultaat hen niet bevalt, maar dan is de boel tenminste gedeblokkeerd.

De EU heeft er trouwens ook belang bij dat dit wordt opgelost. Want als 3 gewesten en 3 gemeenschappen binnen zo'n klein landje als België al niet kunnen samenleven, hoe zal het de EU dan lukken met 27 landen en nog meer volkeren? Nochtans is de EU de enige manier waarop al die Europese landen/regio's/volkeren/gemeenschappen nog iets kunnen betekenen in een wereld waar reuzen als China en India de toekomst bepalen en Europese bedrijven (dus ook Belgische / Vlaamse / Waalse) opkopen. Al die kaffeestrategen die zeggen dat ze het in hun eentje wel kunnen opnemen tegen die reuzen of dat een protektionistisch en xenofoob eiland dé oplossing is zonder dat dit ons welvaart kost doen aan boerenbedrog.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 13 mei 2011, 10:33   #2
born2bewild
Banneling

Standaard

de Europese unie kan mijn rug op
born2bewild is offline  
Oud 13 mei 2011, 10:38   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Europa gaat zich hierin niet moeien. Ze kunnen zelfs niet tussenkomen in de politiek in Portugal. Daar is de regering gevallen omdat ze de besparingen er niet door kreeg en nu ze geld hebben moeten lenen van het imf en de EU zijn ze genoodzaakt om nog hardere maatregelen te nemen in een regering met lopende zaken.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 mei 2011, 10:47   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Kijk eens aan: met mijn rug er bij zal er wel plaats genoeg zijn zeker?
Oud 13 mei 2011, 11:48   #5
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Ik zie niet in met welk recht de EU zich hier zou moeien.
Vito is offline  
Oud 13 mei 2011, 11:50   #6
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het betuttelend Amerikaans imperialisme kan mijn rug op.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 13 mei 2011, 12:02   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het Franstalig bedelnap-imperialisme kan men rug op.
Oud 13 mei 2011, 12:41   #8
freelancer
Banneling

Standaard

Ik hoop vooral dat ik Elio niet op mijn rug krijg...
freelancer is offline  
Oud 15 mei 2011, 07:46   #9
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik hem nog wat afgedankte talloren liggen, als ik ermee van dienst kan zijn...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 mei 2011, 11:59   #10
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
tschoon verdiep is offline  
Oud 15 mei 2011, 12:29   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Noch verder aanmodderen noch nieuwe verkiezingen noch een splitsing van het land zullen een oplossing van de problemen dichterbij brengen. Als de Belgische politici het zelf niet kunnen oplossen moeten ze misschien aan de Europese Unie vragen om te bemiddelen en om een oplossing voor te stellen? Alle partijen verbinden er zich vooraf toe dat ze een definitief voorstel van de EU zullen aanvaarden, ook als het hen niet bevalt. De politici die o zo doodsbang zijn van hun kiezers kunnen dan de EU de schuld geven als het resultaat hen niet bevalt, maar dan is de boel tenminste gedeblokkeerd.

De EU heeft er trouwens ook belang bij dat dit wordt opgelost. Want als 3 gewesten en 3 gemeenschappen binnen zo'n klein landje als België al niet kunnen samenleven, hoe zal het de EU dan lukken met 27 landen en nog meer volkeren? Nochtans is de EU de enige manier waarop al die Europese landen/regio's/volkeren/gemeenschappen nog iets kunnen betekenen in een wereld waar reuzen als China en India de toekomst bepalen en Europese bedrijven (dus ook Belgische / Vlaamse / Waalse) opkopen. Al die kaffeestrategen die zeggen dat ze het in hun eentje wel kunnen opnemen tegen die reuzen of dat een protektionistisch en xenofoob eiland dé oplossing is zonder dat dit ons welvaart kost doen aan boerenbedrog.
Waarom vragen we het niet aan de Congolezen of de Hollanders ?
Henri1 is offline  
Oud 15 mei 2011, 14:13   #12
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

EU met creaturen als Verhofstadt, Je kan evengoed aan de duivel vragen of hij humaan te werk gaat. We hebben een instituut nodig dat veel verder staat van onze nationale politiek. VN misschien?
Oud 15 mei 2011, 14:44   #13
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Waar werkt er een democratische federalistische staat met 4 taalgebieden naar behoren? Een landje, in bevolking kleiner dan België, dat zo georganiseerd is dat ieder onderdeel zijn ding kan doen en dwarsliggerij onmogelijk wordt en waar de inspraak van de burgers zodanig is dat ze bepaalde politici en politieke partijen kan terugfluiten.
Een land zonder buitensporige schulden en belastingen.

Dat men daar eens de wijsheid hale!
Oud 15 mei 2011, 14:58   #14
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Noch verder aanmodderen noch nieuwe verkiezingen noch een splitsing van het land zullen een oplossing van de problemen dichterbij brengen. Als de Belgische politici het zelf niet kunnen oplossen moeten ze misschien aan de Europese Unie vragen om te bemiddelen en om een oplossing voor te stellen? =
En de EU zal dat zeker zeer democratisch doen, zoals onlangs nog in Frankrijk, Nederland en Ierland is gebleken. Misschien schaft zij wel België én Vlaanderen af, en stelt ons onder curatele. Voor zover dat na het Verdrag van Lissabon nog nodig is.
Oud 15 mei 2011, 15:01   #15
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Waar werkt er een democratische federalistische staat met 4 taalgebieden naar behoren? Een landje, in bevolking kleiner dan België, dat zo georganiseerd is dat ieder onderdeel zijn ding kan doen en dwarsliggerij onmogelijk wordt en waar de inspraak van de burgers zodanig is dat ze bepaalde politici en politieke partijen kan terugfluiten.

2.

We moeten er wel rekening mee houden dat zij al heel lang goed bezig zijn, en wij veel recht te trekken hebben. Of we dat nog anders dan in ons eentje voor elkaar krijgen, weet ik niet.
Oud 15 mei 2011, 15:23   #16
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom vragen we het niet aan de Congolezen of de Hollanders ?
dat zou nog een vooruitgang zijn
born2bewild is offline  
Oud 15 mei 2011, 15:58   #17
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Belachelijke OP - splitsen van het land zal WEL de problemen oplossen jochie, er is toch een onnoemelijk grotere kans dan dit onrealistische en ondemocratische oplossing die gij hier voorstelt. Wat gaat ge doen als anti-EU-oplossing-partijen dan een meerderheid halen bij de eerstvolgende verkiezzingen een meerderheid halen - EU troepen de straat opsturen? Tja, dat gaan ze vooral doen...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 15 mei 2011 om 16:00.
Salvadorii is offline  
Oud 15 mei 2011, 17:15   #18
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Nog iets, en ik viseer hierbij niet zozeer doomy, maar de onnozele commentators die beter zouden moeten weten: de leuze 'als het in Belgie niet kan om samen te werken, hoe kan het dan op Europese niveau dan lukken' - is intellectuele luiheid van de ergste soort. Ten eerste is de EU geen federatie van 2 (dat nooit kan lukken nb) en ten tweede heeft de EU veel beperktere machten dan de Belgische federale staat... de vergelijking gaat dus totaal niet op.
Oud 15 mei 2011, 19:12   #19
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

Zwitserland!

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 15 mei 2011, 19:18   #20
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Aan al de EU-haters die de EU voor alles de schuld geven (ook voor hun eigen onvermogen) en het liefst de EU zouden afschaffen : veel sukses ermee om het in jullie eentje op te nemen tegen de Chinezen en de Indiërs. Probeer maar gerust jullie welvaart zonder de hulp van jullie buren op peil te houden. Maar terwijl jullie zitten te kakken op de EU en over hoe slechts ze wel is, kopen de Chinezen en de Indiërs de bedrijven in jullie achtertuin op.

Het mag ook eens gezegd worden dat we hier in onze streken al 66 jaar geen oorlog meer hebben gekend dank zij vooral de EU, wat ons een ongelofelijke welvaart heeft bezorgd. De EU is voor verbetering vatbaar, maar EU-bashen is goedkope kaffeepraat van de stuurlui aan wal en van dorpspolitici die niet graag hun lokale macht verliezen.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 15 mei 2011 om 19:30.
Doomy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be