Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2004, 18:52   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Met twaalf doden en zeven zwaargewonden was het weer een bloedig weekeinde op de Vlaamse wegen. Ondank reflecterende nummerplaten, flitspalen om de hoek van elke straat en superboetes is de veiligheid op onze wegen weer zo'n fabeltje van deze paarse regering!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:06   #2
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Met twaalf doden en zeven zwaargewonden was het weer een bloedig weekeinde op de Vlaamse wegen. Ondank reflecterende nummerplaten, flitspalen om de hoek van elke straat en superboetes is de veiligheid op onze wegen weer zo'n fabeltje van deze paarse regering!
de verzuring slaat weer toe bij opper-Blokker Jan Hyoens
1) het aantal doden is dalend
2) jij doet alsof er een oorzakelijk verband is tussen flitspalen, superboetes en 12 individuele ongevallen. Je weigert maw in te gaan op de echte oorzaken van die individuele ongevallen, die enorm uit elkaar kunen liggen, gaande van verblidn door de zon, of onoplettendheid, of roekeloos rijgedrag, of dronkenschap, neen voor Jan Hyoens zijn die 12 ongevallen overduidelijk gerelateerd aan "de regering".
Ongelooflijk hoe sommigen zelfs met het waanbeeld rondlopen dat die 12 doden er niet zouden geweest zijn met het VB in de regering, echt triestig...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:08   #3
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Grastief: ons streefdoel is jaarlijks 1500 verkeersdoden.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:10   #4
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
GraSteve: ons streefdoel is jaarlijks 1500 verkeersdoden.
zoiets is hetzelfde als beweren dat je het aantal zelfmoorden gaat proberen terug te dringen: allemaal afhankelijk van kleine details, en bijna niet manipuleerbaar...
die grens van de traditionele partijen is dus inderdaad bedrieglijk, de bewering dat het Vlaams Blok het "beter" zou doen evenzeer...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:14   #5
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Met twaalf doden en zeven zwaargewonden was het weer een bloedig weekeinde op de Vlaamse wegen. Ondank reflecterende nummerplaten, flitspalen om de hoek van elke straat en superboetes is de veiligheid op onze wegen weer zo'n fabeltje van deze paarse regering!
de verzuring slaat weer toe bij opper-Blokker Jan Hyoens
1) het aantal doden is dalend
2) jij doet alsof er een oorzakelijk verband is tussen flitspalen, superboetes en 12 individuele ongevallen. Je weigert maw in te gaan op de echte oorzaken van die individuele ongevallen, die enorm uit elkaar kunen liggen, gaande van verblidn door de zon, of onoplettendheid, of roekeloos rijgedrag, of dronkenschap, neen voor Jan Hyoens zijn die 12 ongevallen overduidelijk gerelateerd aan "de regering".
Ongelooflijk hoe sommigen zelfs met het waanbeeld rondlopen dat die 12 doden er niet zouden geweest zijn met het VB in de regering, echt triestig...


en toch kan hij nog gelijk krijgen hoor
eens de VB aan de macht voeren die wel een passend weekendverbod in
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:15   #6
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
GraSteve: ons streefdoel is jaarlijks 1500 verkeersdoden.
zoiets is hetzelfde als beweren dat je het aantal zelfmoorden gaat proberen terug te dringen: allemaal afhankelijk van kleine details, en bijna niet manipuleerbaar...
die grens van de traditionele partijen is dus inderdaad bedrieglijk, de bewering dat het Vlaams Blok het "beter" zou doen evenzeer...
Euh, wat het Vlaams Blok hierbij komt doen is me een raadsel hoor.

'k Plaatste dit eerder als (ludiek) : 0 zou het streefdoel moeten zijn.
Wat uiteraard, spijtig genoeg, quasi onmogelijk is. Elk verkeersslachtoffer is er 1 teveel. Tenzij het vluchtende autochtonen zijn die net een muntstuk hebben verloren en op de hielen worden gezeten door een politie-volvo, en daarbij frontaal op een pijler knallen ofzo...

Maar er een getal opplakken komt luguber over hoor.
Wat als er in 2005 "maar" 1489 verkeersdoden vallen?
Stapt Grastief dan in zijnen gratis automobiel en maait hij er persoonlijk volledige "verniet" nog 11 van de gratis baan op een gratis oudejaarsavond?
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:21   #7
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Met twaalf doden en zeven zwaargewonden was het weer een bloedig weekeinde op de Vlaamse wegen. Ondank reflecterende nummerplaten, flitspalen om de hoek van elke straat en superboetes is de veiligheid op onze wegen weer zo'n fabeltje van deze paarse regering!
de verzuring slaat weer toe bij opper-Blokker Jan Hyoens
1) het aantal doden is dalend
2) jij doet alsof er een oorzakelijk verband is tussen flitspalen, superboetes en 12 individuele ongevallen. Je weigert maw in te gaan op de echte oorzaken van die individuele ongevallen, die enorm uit elkaar kunen liggen, gaande van verblidn door de zon, of onoplettendheid, of roekeloos rijgedrag, of dronkenschap, neen voor Jan Hyoens zijn die 12 ongevallen overduidelijk gerelateerd aan "de regering".
Ongelooflijk hoe sommigen zelfs met het waanbeeld rondlopen dat die 12 doden er niet zouden geweest zijn met het VB in de regering, echt triestig...
sorry was de beeldekes vergeten! Dalend mijn oog! Ze hebben gewoon de statistieken aangepast door de slachtoffers die in het hospitaal overlijden niet meer als verkeersslachtoffer te rekenen! En kan ons groot licht mij ook uitleggen hoe de 3 boven vernoemde maatregelen de verkeersveiligheid zullen verhogen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:27   #8
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
de verzuring slaat weer toe bij opper-Blokker Jan Hyoens
1) het aantal doden is dalend
2) jij doet alsof er een oorzakelijk verband is tussen flitspalen, superboetes en 12 individuele ongevallen. Je weigert maw in te gaan op de echte oorzaken van die individuele ongevallen, die enorm uit elkaar kunen liggen, gaande van verblidn door de zon, of onoplettendheid, of roekeloos rijgedrag, of dronkenschap, neen voor Jan Hyoens zijn die 12 ongevallen overduidelijk gerelateerd aan "de regering".
Ongelooflijk hoe sommigen zelfs met het waanbeeld rondlopen dat die 12 doden er niet zouden geweest zijn met het VB in de regering, echt triestig...
sorry was de beeldekes vergeten! Dalend mijn oog! Ze hebben gewoon de statistieken aangepast door de slachtoffers die in het hospitaal overlijden niet meer als verkeersslachtoffer te rekenen!
bewijs, bron?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
En kan ons groot licht mij ook uitleggen hoe de 3 boven vernoemde maatregelen de verkeersveiligheid zullen verhogen?
flitspalen verhogen wel degelijk de verkeersveiligheid, zie bv. maar naar de ring van leuven. Graag had ik dus geweten wat de concrete voorstellen zijn vanwege Jan Hyoens en het VB om het aantal verkeerslachtoffers te doen dalen. Flitspalen en hogere boetes zijn blijkbaar volgens u uit den boze, dus je maakt het jezelf wel moeilijk.
Wat stel jij voor Jan Hyoens???
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:37   #9
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Ik zal even advocaat van de duivel spelen...

Drempels, op alle wegen waar nu flitspalen staan, ipv ene flitspaal, over heel de lengte van de weg om de 500m een drempel.
Anonieme patrouilles van de verkeerspolitie, die u van de weg rijden als ge een overtreding begaat. Geen boete, maar alle schade aan uw voertuig is voor u.
Slagbomen ipv verkeerslichten. Geen mietjes-oranje meer, gewoon de slagboom omlaag. En geen mietjes-boom maar een sterke, fail-safe slagboom met mechanisme dat uit het wegdek omhoog schuift.

__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:43   #10
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

sorry was de beeldekes vergeten! Dalend mijn oog! Ze hebben gewoon de statistieken aangepast door de slachtoffers die in het hospitaal overlijden niet meer als verkeersslachtoffer te rekenen!
bewijs, bron?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
En kan ons groot licht mij ook uitleggen hoe de 3 boven vernoemde maatregelen de verkeersveiligheid zullen verhogen?
flitspalen verhogen wel degelijk de verkeersveiligheid, zie bv. maar naar de ring van leuven. Graag had ik dus geweten wat de concrete voorstellen zijn vanwege Jan Hyoens en het VB om het aantal verkeerslachtoffers te doen dalen. Flitspalen en hogere boetes zijn blijkbaar volgens u uit den boze, dus je maakt het jezelf wel moeilijk.
Wat stel jij voor Jan Hyoens???
persoonlijk ben ik veel meer te vinden voor snelheidsbegrenzers! en natuurlijk een mentaliteitswijziging; de mensen moeten minder individualistischer worden zodat ze geen nood meer hebben om drugs te nemen of zich te bedrinken omwille van hun eenzaamheidsgevoel!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 08:27   #11
Raf C
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
sorry was de beeldekes vergeten! Dalend mijn oog! Ze hebben gewoon de statistieken aangepast
dit fabeltje moeten we blijven geloven totdat het Blok aan de macht komt...

Geef a.u.b. concrete cijfers!!!
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 09:36   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Met twaalf doden en zeven zwaargewonden was het weer een bloedig weekeinde op de Vlaamse wegen. Ondank reflecterende nummerplaten, flitspalen om de hoek van elke straat en superboetes is de veiligheid op onze wegen weer zo'n fabeltje van deze paarse regering!
de verzuring slaat weer toe bij opper-Blokker Jan Hyoens
1) het aantal doden is dalend
2) jij doet alsof er een oorzakelijk verband is tussen flitspalen, superboetes en 12 individuele ongevallen. Je weigert maw in te gaan op de echte oorzaken van die individuele ongevallen, die enorm uit elkaar kunen liggen, gaande van verblidn door de zon, of onoplettendheid, of roekeloos rijgedrag, of dronkenschap, neen voor Jan Hyoens zijn die 12 ongevallen overduidelijk gerelateerd aan "de regering".
Ongelooflijk hoe sommigen zelfs met het waanbeeld rondlopen dat die 12 doden er niet zouden geweest zijn met het VB in de regering, echt triestig...
Nee,

ik denk dat hij eerder wil tonen dat die palen, nummerplaten enz, geen kloten opbrengen...

en hij heeft gelijk ook.

Van 't weekend bij ons in de buurt, weekendongeval, twee frontaal op mekaar, alletwee dood, of dien eene zo goed als... reden, ... ja duidelijk hé een van die twee heeft nie opgelet, zat of doodmoe, wie zal 't zeggen, ...

Vorige week stak er bekanst een Ibizaken onder mijnen auto, 's morgens vroeg, zijn bochtje wa ruim gepakt, ik kan u zeggen dat m zijn ogen opensperde toen hij 1,5 ton staal op hem af zag komen, gelukkig kon ik nog corigeren en reed er geen fietser op 't velopad, ... Ik reed nie te hard, 50 per uur of zo, kwas zelf aan het remmen om nen bocht te pakken.

Maar wat mij steeds opvalt is dat er nen hoop mensen echt nie met den auto kunnen rijden. Elke dag ziet ge da in de fille, of gelijk die pipo met zijn Seatjen die bekanst filé americain was. of op de autostrades wat ge daar aan kemels ziet gebeuren even een bloemlezing.

Richtingaanwijzer nie gebruiken , (gebeurt meer en meer let maar eens op)

Richtingaanwijzer nie gebruiken bij het verlaten van ronde punten, ... (ik erger er mij dood aan, ge kunt toch pinken , remmen en sturen te gelijk, anders moete nie in nen auto kruipen hé, ! )

Links blijven rijden, ...

Te laat beginnen remmen en dan maar alles dichtgooien

De pas afsnijden, (vanmorgen hing er bekanst ne moto in mijne radiateur)

van 't links vak, ineens naar 't rechtvak, alles dichtmeppen en dan den afrit op.

lichten aansteken, ... ? waarom zou ik mijn lichten aansteken als 't regent, allé nu, da kost elentriek en mijn lampekes gaan dan nie lang genoeg mee, ...

slecht geladen camionetjes en remorqskes, ... let maar ies op, ...

Ha het caravan seisoen komt eraan, met de sleurhut over het tweede vak tegen 91 per uur ne camion overgaan tegen 90 per uur.

De autostrade oprijden tegen 70, 01 per uur, net niet in overtreding wegens te traag, maar te traag om veilig te zijn. (die oprit dient om gas te geven, daarom maken ze die zo lang mogelijk,... )

Mensen die van de opritkomen geen plaats geven om in te voegen.


enz... enz... Stuk voor stuk dingen die gevaarlijker zijn dan te hard rijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 09:47   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

sorry was de beeldekes vergeten! Dalend mijn oog! Ze hebben gewoon de statistieken aangepast door de slachtoffers die in het hospitaal overlijden niet meer als verkeersslachtoffer te rekenen!
bewijs, bron?


Het is inderdaad zo, ik heb dat ook ergens gelezen of gezien, kan alleen nie meer zeggen waar .



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
En kan ons groot licht mij ook uitleggen hoe de 3 boven vernoemde maatregelen de verkeersveiligheid zullen verhogen?
flitspalen verhogen wel degelijk de verkeersveiligheid, zie bv. maar naar de ring van leuven. Graag had ik dus geweten wat de concrete voorstellen zijn vanwege Jan Hyoens en het VB om het aantal verkeerslachtoffers te doen dalen. Flitspalen en hogere boetes zijn blijkbaar volgens u uit den boze, dus je maakt het jezelf wel moeilijk.
Wat stel jij voor Jan Hyoens???

Flitspalen gaan nog accidenten veroorzaken, hoeveel keer ik al alles moet dichtsmijten heb, voor idiooten voor mij die zich plots realiseren dat er een paalke staat, en alles dichtgooien, zijn niet te tellen. soms rijden ze zelf nog niet eens te snel maar zijn ze zo panisch om op de foto te staan dat ze alles dichtgooien.

Verder ben ik van't weekend verblind geweest door een afgaande flits, van een vaste paal, hij flitste een tegenligger. (eigenlijk had ik mijnen auto in nen huisgevel moeten parkeren, om de statistieken wa aan te passen,... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 09:59   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik zal even advocaat van de duivel spelen...

Drempels, op alle wegen waar nu flitspalen staan, ipv ene flitspaal, over heel de lengte van de weg om de 500m een drempel.
Anonieme patrouilles van de verkeerspolitie, die u van de weg rijden als ge een overtreding begaat. Geen boete, maar alle schade aan uw voertuig is voor u.
Slagbomen ipv verkeerslichten. Geen mietjes-oranje meer, gewoon de slagboom omlaag. En geen mietjes-boom maar een sterke, fail-safe slagboom met mechanisme dat uit het wegdek omhoog schuift.

Ik ben geen voorstander van verkeersremmers.
Al eens iemand die pas geopereerd is of een halsletsel heeft met de auto vervoerd over al die verkeersdrempels. Of iemand die zwaar gewond is met de ambulance naar het ziekenhuis gevoerd over een hoop verkeersdrempels ?
Verkeersdrempels hinderen iedereen.
Het zijn de overtreders die moeten aangepakt worden door meer controle en een rijbewijs met strafpunten. Wie hardleers is moet de gevolgen dragen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 10:01   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
bewijs, bron?


Het is inderdaad zo, ik heb dat ook ergens gelezen of gezien, kan alleen nie meer zeggen waar .





flitspalen verhogen wel degelijk de verkeersveiligheid, zie bv. maar naar de ring van leuven. Graag had ik dus geweten wat de concrete voorstellen zijn vanwege Jan Hyoens en het VB om het aantal verkeerslachtoffers te doen dalen. Flitspalen en hogere boetes zijn blijkbaar volgens u uit den boze, dus je maakt het jezelf wel moeilijk.
Wat stel jij voor Jan Hyoens???

Flitspalen gaan nog accidenten veroorzaken, hoeveel keer ik al alles moet dichtsmijten heb, voor idiooten voor mij die zich plots realiseren dat er een paalke staat, en alles dichtgooien, zijn niet te tellen. soms rijden ze zelf nog niet eens te snel maar zijn ze zo panisch om op de foto te staan dat ze alles dichtgooien.

Verder ben ik van't weekend verblind geweest door een afgaande flits, van een vaste paal, hij flitste een tegenligger. (eigenlijk had ik mijnen auto in nen huisgevel moeten parkeren, om de statistieken wa aan te passen,... )
Als ge alles moet dichtsmijten voor iemand die zich aan de snelheid houd is er echt iets mis met uw snelheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 10:41   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als ge alles moet dichtsmijten voor iemand die zich aan de snelheid houd is er echt iets mis met uw snelheid.
Idd, maar het moet gezegd, veel automobilisten weten helemaal niet hoe snel ze rijden en vertragen heel erg bruusk voor zo'n flitspalen, ook al rijden ze maar net de maximumsnelheid. Of ze steken je eerst fluitend voorbij, en vertragen daarna tot 10kmpu onder de maximumsnelheid, zodat je ze terug inhaalt terwijl je langs die paal rijdt... En honderd meter verder sprinten ze weer verder...
Maw, ik pleit hier voor trajectcontrole. Een systeem zoals in Schiedam (Rotterdam) op de A13 Rotterdam - Den Haag. Iedereen houdt zich daar aan de maximumsnelheid, dat merk je meteen.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 11:49   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick


Flitspalen gaan nog accidenten veroorzaken, hoeveel keer ik al alles moet dichtsmijten heb, voor idiooten voor mij die zich plots realiseren dat er een paalke staat, en alles dichtgooien, zijn niet te tellen. soms rijden ze zelf nog niet eens te snel maar zijn ze zo panisch om op de foto te staan dat ze alles dichtgooien.

Verder ben ik van't weekend verblind geweest door een afgaande flits, van een vaste paal, hij flitste een tegenligger. (eigenlijk had ik mijnen auto in nen huisgevel moeten parkeren, om de statistieken wa aan te passen,... )
Als ge alles moet dichtsmijten voor iemand die zich aan de snelheid houd is er echt iets mis met uw snelheid.

Als ge op een autostrade 120 rijd, en er komt ne pipo voor uw plotseling 110 rijden omdat hij anders met zijn kloten in den vangrail van den afrit vliegt dat is dat dien idioot zijn schuld, hij snijd u de pas af, ik rij niet te hard op da moment.

Maar het is natuurlijk altijd heel gemakkelijk om te zeggen van hé dien andere reed te hard, als ge nie kunt stoppen rijde altijd te hard hé, !


Ander voorbeeld, ge rijd tegen 30 door een zone 30 er springt ne kleine van 6 jaar van tussen twee geparkeerde camionetjes, ge rijd die kleinen omver omdat hij vlak voor uwen auto komt te staan.

Is da uw fout, ? reede te hard, ?

Ik wens het u nie toe, maar ik kan u wel zeggen da ge een redelijke kans maakt om dergelijk ongeval tegen te komen.

Ik heb het ook al voorgehad, dat er uit het niets plots ne voetganger op 't straat staat. en nog just kunnen ontwijken, maar ooit komt de dag da ge het wel voor hebt. niemand doet da opzettelijk iedereen probeerd te voorzien, en tot hiertoe heb ik zo al een aantal aanrijdingen met zowel auto's als zwakke weggebruikers vermeden.

Maar ik weet heel goed dak het ook aan mijn been kan hebben, ondanks het feit dat ik aangepast aan de situatie rij.

Ik heb periodes gehad dat ik heel hard doorging, ik ben den eersten om da toe te geven, maar wel op een lege autostrade, en dan meestal nog in Duitsland waar het mocht.

Nu kan mijnen auto nie harder meer dan 150 en ik heb hem zelf tot hiertoe nog nie zo ver gebracht.

Als ik een school passeer en ik weet dat daar een school is, zal ik vertragen, als ik de Cherry Moon passeer of de Carré zal ik inhouden, ik heb het ooit voorgehad dak tegen 120 (dus niet te hard) op 't linkervak aan 't rijden was en plotseling in de ogen keek van eenen die gereedstond van de middenberm op de baan te springen, dan verschiete, zulle...

Ik heb periodes gehad dat ik 60 a 70 000 km per jaar deed, nu is da ongeveer de helft minder, en ik ben dan heel content voor, niet alleen voor de mindere kans geflitst te worden, maar ge kunt echt nie geloven wa voor toeren da ik al gezien, heb, hoeveel keer da ge bekanst platgewalst wordt door truckers die onder de morgen half liggen slapen in hun cabine, ...

Een autoke da ze pas terugvonden toen ze den truck bestuurd door een dronken niet uitgeslapen Noor uit het maisveld getakeld hadden, zo plat als een vijg, doet vies als ge da op den takelwagen ziet staan.

Een kettingbotsing, in de gutsende regen, amper 10 minuten voor mij gebeurd, da is ook efkes slikken, en ge weet dat ge daar niks aan kunt doen als ge da voorhebt, ge weet ook hoe de baan er daar bijligt als' t regent, naar goeie gewoonte me moeite onderhouden en direct een mistgordijn waarin ge niks meer ziet.

In de gutsende regen Camions die op het derde vak, voorbijgaan, ... hoog en droog zeggen die mannen, ... zottekes die tegen 120 met hun autoke zo over diezelfden 3' rijstrook vlammen...


Een volle witte meet is zo ook iets waar ze dus nie meer naar kijken hé, da ligt daar voor de show, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 11:53   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als ge alles moet dichtsmijten voor iemand die zich aan de snelheid houd is er echt iets mis met uw snelheid.
Idd, maar het moet gezegd, veel automobilisten weten helemaal niet hoe snel ze rijden en vertragen heel erg bruusk voor zo'n flitspalen, ook al rijden ze maar net de maximumsnelheid. Of ze steken je eerst fluitend voorbij, en vertragen daarna tot 10kmpu onder de maximumsnelheid, zodat je ze terug inhaalt terwijl je langs die paal rijdt... En honderd meter verder sprinten ze weer verder...
Maw, ik pleit hier voor trajectcontrole. Een systeem zoals in Schiedam (Rotterdam) op de A13 Rotterdam - Den Haag. Iedereen houdt zich daar aan de maximumsnelheid, dat merk je meteen.
Vwoilla da is wat ik wou zeggen, die dingen zijn echt levensgevaarlijk, en dan is het nog zo,

vroeger keek ik naar de borden en de kant van de weg, nu kijk ik naar boven, om te zien waar die grijze of groene (ja ze camoufleren ze nu al) dingen staan. ook de middenbermen moet je in de gaten houden...

Ik wil nie het risico lopen dat ze mij flitsen terwijl ik net iemand voorbij ga en nekeer 125 of 130 rij...

Uwe spiegel moete nu ook al scannen om te zien of die onozelaars me hune volvo of Ford Focus (in Sint-niklaas) nie achter u rijden, te provoceren of te wachten tot ge een foutje zou maken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 12:12   #19
tigerpants
Burgemeester
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Kortessem
Berichten: 517
Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Ja sorry zelle... Ma wie is er nu in fout?????

Als jij je gewoon aan de snelheid houdt, wat is dan het probleem???

Nog een leuke: In Wallonië vallen er relatief veel minder verkeersdoden dan in Vlaanderen!! Misschien zijn die Walen toch nog voor iets nuttig!!
Wallonië heeft namelijk veel meer geïnvesteerd in autosnelwegen, en besteed meer belang aan voorlichting dan in Vlaanderen...
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 12:24   #20
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Ja sorry zelle... Ma wie is er nu in fout?????

Als jij je gewoon aan de snelheid houdt, wat is dan het probleem???

Nog een leuke: In Wallonië vallen er relatief veel minder verkeersdoden dan in Vlaanderen!! Misschien zijn die Walen toch nog voor iets nuttig!!
Wallonië heeft namelijk veel meer geïnvesteerd in autosnelwegen, en besteed meer belang aan voorlichting dan in Vlaanderen...
Inderdaad, Vlaanderen moet meer investeren in autosnelwegen.
Kan vanaf morgen van start gaan.
Maar waar gaan ze die dingen leggen hé, er liggen er al zoveel... Waar is er nog plaats? Misschien in Wallonië?
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be