![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het geloof terug invoeren in de rechtbank , waarom ???????? Een rechtbank moet neutraal zijn , en met geloof er bij te betrekken , discrimineer je ALLE niet-gelovige mensen , bijgevolg is .... de rechtbank & rechtspraak , volledig waardeloos !!!! Discriminatie is zelfs een wettelijke overtreding !!!! Een vonnis gebaseerd op geloof (+ incluis eventueel wet): Leg mij eens uit hoe geloof & rechtbank , rechtspraak & eerlijk zijn ?? Citaat:
Inhoudsloos , daar ben ik het mee eens , en de rest = njet !!!! Heiligschennis wat houdt het in ?? Wat niet bestaat , kan daarop heiligschennis gepleegd worden ?? Een vonnis gebaseerd op geloof (+ incluis eventueel wet): Leg mij eens uit hoe geloof & rechtbank , rechtspraak & eerlijk zijn ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 31 augustus 2014 om 02:22. |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Heiligschennis is wat de Kerk al millennia doet Cookiemonster.
Geen geloof terugbrengen, secularisme overal. Het is niet omdat iemand een eremoord pleegt daarom verzachtende straffen of dergelijke moet krijgen. Geloof mij, we mogen zeker nu niet plooien. En Engeland had nooit mogen toegeven aan sharia rechtbanken. De dag ze dat hier doen word ik terrorist |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dit is al erg genoeg. (voor de niet-kenners: Dit is de plek van de voorzitter van de 2e kamer in .nl)
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vwala , boenk er op !!!!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 31 augustus 2014 om 22:55. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
![]() Let vooral op de linker 3 boeken. origineel: (van post 3) pic.twitter.com/Zu6LT6dhii
|
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Mijn dochter gaat naar een gemeenteschool. Normaal gezien is daar alleen zedenleer. Maar nu zijn daar alle godsdiensten 'verkrijgbaar'.
Ik heb niets tegen godsdienst, integendeel zelfs. Maar vrijheid van godsdienst betekent voor mij ook het recht om vrij te zijn van godsdienst, dwz niet lastig gevallen worden met iemands religieuze overtuiging. |
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vreemdeling
|
Zo'n post als die van nr.10 moet toch welhaast cynisch bedoelt zijn niet? Kan me toch nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die met alle barbaarse voorbeelden die wij momenteel via de media, mbt tot een rechtstaat die gebaseerd is op geloof, voorgeschoteld krijgen iets dergelijks serieus kan menen.
Laatst gewijzigd door Haan : 1 september 2014 om 10:13. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat is zo, maar zeker niet uitsluitend. Is daar een probleem mee?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
een geloof is ook maar een afspraak tussen mensen om bepaalde morele kwesties te regelen. Die regelingen bestonden meestal al van voor het opschrijven van de verschillende boeken, sommige zelf al van voor dat de mens bestaat.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat er de boeken van de gebroeders Grimm en Hans Christian Andersen (en nog heel veel anderen) ontbreken.
Of alle sprookjesboeken weg uit de 2e kamer (scheiding kerk en staat), of alle sprookjesboeken er in (en .NL wordt de Efteling in het groot).
|
|
|
#18 |
|
Gouverneur
|
Het zou natuurlijk ook kunnen dat sommigen in de 2de kamer gretig citeren uit c.q. refereren naar bepaalde sprookjesboeken en dan is het wel zo handig om die in de buurt te hebben om de beweringen na te trekken. Wellicht zijn de verwijzingen naar de sprookjes van de gebroeders Grimm dan ook minder talrijk en/of niet als gezagsdragend geponeerd.
|
|
|
#19 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dus kan men ook daaruit citeren. Maar dat heeft nog steeds geen enkele toegevoegde waarde. Gezagsdragend zou geen enkel sprookjesboek moeten zijn in de regering. (wat men er privé mee doet en van vindt, bemoei ik me niet mee)
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In geen enkele gemeentelijke school is (was) er alleen "zedenleer". |
|
|