![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit schreef ik in een andere thread :
Citaat:
Dit is bedoeld als positieve thread... pro of contra discussies omtrent afschaffen van brugpensioen horen hier niet thuis. Deze thread gaat er botweg van uit dat we het niet gaan kunnen vermijden. Laat de ideetjes binnenstromen : hoe wil u nog bijdragen aan het beroepsleven op gevorderde leeftijd ? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
We kunnen coke snuiven als we ons uitgeput voelen.
Of op VB stemmen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind 70 jaar veel te jong om te stoppen met werken.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Of beter: wie niet meer werken kan, welke reden ook: spuitje en dan het putteke in! Of den oven in!
|
|
|
|
|
|
#5 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Het is hier fantastisch klote.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zal zelf maar een eerste idee lanceren : stapsgewijze vermindering. bv. tussen 60 en 70 slechts 4 of 3 dagen meer werken. De overheid moet dan maar 1/5 of 2/5 van het pensioen betalen, de werkgever betaalt 3/5 of 4/5 van de loonlasten.
De werkgever houdt een hoop aanspreekbare ervaring in het bedrijf in een eerder adviserende rol en moet er minder voor betalen op het moment dat die persoon vermoedelijk toch geen koters aan de unief meer heeft terwijl de overheid tenminste in die periode geen vol pensioen moet dokken. De persoon in kwestie blijft actief maar heeft wel meer vrije tijd en kan een beetje uitbollen. Dit is niet nieuw... ik heb nog ooit gewerkt voor een bedrijf dat dit toepaste maar die deden dat vanaf 50 om de periode naar volledig brugpensioen op 55 te overbruggen. Dat is wat overdreven natuurlijk.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 oktober 2004 om 14:52. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Telkens hetzelfde maar met een andere naam. |