![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Concreet.
Is een mens gemaakt om langdurige relaties aan te gaan? Bestaat er iets als een soulmate of is iedere relatie "knokken"? Is liefde zoals wij ZE hedendaags geven en ontvangen niet egoïstisch en blind? Kunnen wij onvoorwaardelijke liefde uiten tegenover elkaar of is dat enkel iets voor nauwe familieleden die je van geboorte Kent? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vriendschap: sommige blijven , sommige vergaan , en tussendoor komen er weer aan
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Neeje dus?
Liefde die niet onvoorwaardelijk komt maakt ons toch ongelukkig? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Leest jullie man of vrouw soms mee?
Kunnen we de waarheid aan? Wij zijn niet gemaakt bij elkaar gelukkig te blijven? Schijn overal? |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik denk aan beiden en voor beide partners. Hoelang duurt een huwelijk gemiddeld? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Los van huwelijk. Is de eeuwige liefde geen illusie? Een schone schijn.
En zoveel derfakkingdegrmbl meer... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister-President
|
Heb al 2 partners begraven dat is voor het ongenblik genoeg, of ik single ga blijven is een vraagteken dat zal de toekomst wel uitwijzen.
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn 2 katten die wel
Citaat:
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vraag me hedendaags af of liefde zoals ik ze observeer wel liefde is? Kan dat dan niet onvoorwaardelijk? Or is tainted love everywhere? |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu liet ik mijn mannelijk ego veel varen... Maar bracht me nergens standvast. En hoe beter de man is of bereikt, te afgunstiger de vrouw. Een vrouwenmepper moet men uitvinden. Verbieden en verdelgen die zooi ! No ma'am. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien niet , misschien wel ??
Ik leef & moet leven , maar sprekend voor mezelf , ik heb niemand nodig in de zin van een vrouw (moeten) hebben !! Ikzelf voel me echt gelukkiger alleen , klinkt misschien vreemd ??!! Citaat:
Grapje: https://heathabe.files.wordpress.com...ingswatted.jpg https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...8ae81d9082.jpg
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 4 augustus 2015 om 01:42. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
Wel ik begin een geweldige hekel te krijgen aan al die huppelkutjes. En hun vrouwelijke paradigmas.
Van mij mag men weten dat ik me niet meer inspan voor een relatie en ze liever kwijt dan rijk ben. Een westerse vrouw Kent geen onvoorwaardelijke liefde buiten familie. En het vriendje wordt gevormd zoals zij dat Wilt... En de mening van de man? Enkel als het past binnen de fucked up psycho gevoelens van een vrouw. Dat ik het ooit serieus nam neem ik me kwalijk. Ik overweeg sterk alleen door het leven te gaan en me nooit meer te laten verleiden. Bloedmooie tafel nochtans, maar ik moet kunnen smakken en boeren. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Minister-President
|
Ik geloof nog in 'onvoorwaardelijke liefde', zowel in een liefdesrelatie als in vriendschappen (maar realiseer me wel goed dat niet iedereen daar zo over denkt). Ben een gever en een genieter, ik geniet er ontzettend veel van om te geven en om te krijgen, maar wel los van elkaar: het is geen marktplaats of 'ik krijg dit, dan geef ik jou dit' of iets dergelijks..Ik denk dat een goede relatie een relatie is waarin dat in evenwicht is. Wat water bij de wijn en af en toe een woordje hoort er bij dat maakt de band alleen maar sterker is mijn ervaring. Heb twee prachtige relaties gehad en wie weet komt er wel een derde lol.
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk zijn we geroepen tot gelukkig zijn en ook tot duurzame relaties, maar de vraag lijkt me wel of relaties door de jaren niet kunnen verdiepen en de loutere amoureuze band overstijgen.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De liefde zou geen verwachtingen mogen oogsten maar gewoon genomen worden zoals ze gegeven wordt. Waarom veranderen mensen elkaar altijd? |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
.. En viel alles in plaats.... Liefde is blind. Wanneer men denkt het oprecht te menen is het objectief bekeken gewoon selfish zelfliefde. ZE willen wel IETS in jou maat het gehele plaatje veranderen ze dan naar het eigen plaatje. Een midden noemen ze dat, tot de vrouw eens iets moet veranderen..... |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan zegt men dan ook: "de Liefde is blind!" Nochtans zou men hier ook het tegendeel kunnen beweren: "De onvoorwaardelijke Liefde is Al-ziende, Al-wetende, en Al-begrijpende en Al-vergevende. Ze is als een Liefde van de moeder voor haar kind. Maar ook man en vrouw kunnen zoiets beleven, zolang ze hevig verliefd zijn op elkaar. Dat is het goddelijke moment der Liefde in het leven, die helaas met de jaren slijt of totaal ten onder gaat. |
|
|
|
|