Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2016, 12:43   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.688
Thumbs down Vrachtwegens die inhalen bij hevige regenval ...

Een bronvermelding is er deze keer niet bij daar het gewoon een draadje is van wat ik daarstraks zelf meegemaakt heb tijdens een ritje naar de kust.

Antwerpen/kust regen regen, regen, zichtbaarheid nop bepaalde momenten geen 75 meter.

Doch wat mij opgevallen is dat de vrachtwagenchauffeurs er geen aanstoot aan namen en maar bleven inhalen.

Tijdens het voorbijsteken op de uiterst linkse rijbaan van zo een inhalende vrachtwagen mocht u genieten van een extra lading water. Ruitenwissers die het bijna niet haalden op dubbele stand.

Zo zie je maar ...

Eén voordeel haalde je er uiteindelijk wel uit, uw wagen was gewassen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 februari 2016 om 12:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 12:45   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Men maakt geen prioriteit van het bestrijden van dit soort levensgevaarlijke overtredingen, de politiediensten zijn te "druk" bezig met het verbaliseren van de gewone man die 1km/h te snel rijdt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 12:51   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het inhaalverbod voor vrachtwagens wordt constant met de voeten getreden. En vooral in regenweer.

Ik vraag mij af of die oost-europese chauffeurs de verkeersregels wel kennen en/of begrijpen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 12:52   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 41.567
Standaard

Dagelijkse kost, enfin, toch als het regent....'k heb zo'n tiental filmpjes in bezit, 'k zal ze eens opsturen naar den Ben. 't Is natuurlijk veel rendabeler om langs de kant staan te flitsen voor een paar km/uur "te snel" dan om er die potentiële moordenaars uit te plukken..
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 12:56   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het inhaalverbod voor vrachtwagens wordt constant met de voeten getreden. En vooral in regenweer.

Ik vraag mij af of die oost-europese chauffeurs de verkeersregels wel kennen en/of begrijpen ?
Van de weg halen.
Eens zien hoe snel ze bijleren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 13:01   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 15.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Van de weg halen.
Eens zien hoe snel ze bijleren.
Geen enkele parking is groot genoeg.
Rij eens naast een vrachtwagen of autocar met een oost-europese nummerplaat. Ze zouden een snelheidsbegrenzer moeten hebben die hen niet sneller dan 90 of 100 km/u kan laten rijden. Veel van die vrachtwagens en bussen haal je niet in zonder over de maximum toegelaten snelheid van 120 km/u te gaan.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 4 februari 2016 om 13:05.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 13:33   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als ze rekeningrijden invoeren moeten ze ook maar vanop afstand de snelheid controleren.

Dat zou in princiepe ook kunnen. Automatische incasso bij vrachtwagenschauffeurs.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 13:50   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Geen enkele parking is groot genoeg.
Rij eens naast een vrachtwagen of autocar met een oost-europese nummerplaat. Ze zouden een snelheidsbegrenzer moeten hebben die hen niet sneller dan 90 of 100 km/u kan laten rijden. Veel van die vrachtwagens en bussen haal je niet in zonder over de maximum toegelaten snelheid van 120 km/u te gaan.
Ik zie weinig vrachtwagens sneller rijden hoor.
De meeste rijden zelfs iets trager.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 14:48   #9
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

E313 Aarschot-Brussel/Brussel-Aarschot en E19 Brussel-Antwerpen/Antwerpen-Brussel dagelijkse kost. Vooral de NL, PL en RO-platen lappen die regel constant aan hun laars. Eigenlijk is elke autosnelweg voor wagens een éénbaanvak geworden. Het linkse baanvak. De twee rechtse banen worden constant door vrachtwagens ingenomen. Ze spelen haasje-over. Soms kilometers ver dat ze nodig hebben om voorbij te geraken. Ze veranderen plotseling en zonder gebruik van richtingaanwijzer van baanvak. Ze kijken zelfs niet in hun spiegels. En als het regent vinden ze het precies nog plezanter. En rijdt er al eens een volvo met blauw zwaailichten rond dan doet die niets. Luieriken zijn het. Maar als een bange luis in de kant weg kruipen en mensen flitsen die 1 km/uur te hard rijden durven ze wel. Heel stoer!

Ik ijver al heel lang voor een inhaalverbod van vrachtwagens. Begrenzer op 80 km/uur en automatische controle op afstand tussen vrachtwagens. En opritten langer maken (gebruik van pechstrook over een langere afstand). Zo kunnen ze vlot invoegen. Absolute voorrang voor al het ander wegverkeer dus (een beetje is meestal genoeg) afremmen indien nodig. Ook alles wat lichte vracht is verplicht gebruik van tachograaf en begrenzen op 100 km/uur. Verbod op linkse baanvak te rijden. Ook elk baanvak een minimum snelheid geven : rechtse vak =70 km/uur - middelste vak = 100 km/uur en linkse vak = 120 km/uur.

Vorig jaar is er nog een brief naar de bevoegde Minister gestuurd. Met daar op meer dan 30 handtekeningen van Zaakvoerders van betere bedrijven. Zelfs een paar uit de transportsector. Maar de politiek heeft geen ballen aan zijn lijf en durft niet. Hun opmerkelijkste punt is het rekeningrijden van 1 april. Maar ik vrees dat dit zelfs als een slechte 1 aprilgrap gaat uitdraaien.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 22:29   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.688
Standaard

Vergat ik er nog bij te schrijven.

Stak ik een vrachtwagen voorbij en wat mij opviel was dat de nummerplaat van de aanhanger een Belgische was en de nummerplaat die op de trekker hing een landcode BD of was het BG had. (ik denk eerder dat het BG was want BD is Bangladesh )

Mag dat?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 22:50   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vergat ik er nog bij te schrijven.

Stak ik een vrachtwagen voorbij en wat mij opviel was dat de nummerplaat van de aanhanger een Belgische was en de nummerplaat die op de trekker hing een landcode BD of was het BG had. (ik denk eerder dat het BG was want BD is Bangladesh )

Mag dat?
Ja (vanaf Ahw 750 kg= eigen inschrijving), en de EU bestaat al een tijdje...

En betreft de moeilijkere handhaving van vrachtwagens (vooral buitenlandse) hier wat info c/p:
https://www.senate.be/www/?MIval=/Vr...=10624&LANG=nl

Vraag nr. 5-10624 d.d. 20 december 2013 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

De discussie over duurzame mobiliteitsalternatieven loopt vaak spaak op argumenten als zouden het steeds dezelfde weggebruikers zijn -met name vrachtwagenbestuurders, automobilisten en motorrijders- die door de wetgever worden geviseerd. Op basis van een aantal concrete antwoorden die ik eerder van u ontving, kan ik me echter toch niet van de indruk ontdoen dat er nog teveel vrachtwagenchauffeurs onbestraft blijven na flagrante overtredingen.

Ik citeer er twee:
" In 2011 bedroeg het aantal vastgestelde overtredingen op het inhaalverbod voor vrachtwagens 1.372;

" Voor datzelfde jaar waren er 7.000 overtredingen inzake belading op een totaal van 18.800 voertuigen - dat is meer dan 40%!

Welke van bovenstaande overtredingen uiteindelijk beboet werden, weet ik niet. Toch kunnen we enige extrapolaties doen aan de hand van verkeerstellingen van het Vlaams verkeerscentrum op de Antwerpse ring in 2008. Ter hoogte van Antwerpen-oost waren er dagelijks gemiddeld 250.000 voertuigbewegingen, dat zijn jaarlijks bijna 93 miljoen voertuigen. 20% -of ruim 18 miljoen- daarvan waren vrachtwagens.

Nog even terug komend op die 1.372 vastgestelde overtredingen over het hele grondgebied in 2011, kan omgerekend gesteld worden dat er 4,5 vaststellingen per werkdag gebeurden. Dat zijn dus geen structurele controles, maar eerder steekproefsgewijze vaststellingen van agenten van de wegpolitie die inzake het beheersen van essentiële verkeersveiligheidsprobleem op de weg niet weten of ze moeten pompen of verzuipen.

U gaf inzake deze problematiek al eerder toelichting bij een paar gelijkaardige vragen van mij (5-3185 en 5-3186), maar een echte oplossing voor de gestelde problematiek van niet-identificeerbare kentekens en een inefficiënte administratieve procedure is er niet uit de bus gekomen.

Specialisten stellen dat bij trekker-combinaties de nummerplaat van trekkende voertuigen achteraan gewoon moet worden herhaald. Dit zou complementair zijn met de bestaande Europese regelgeving.

Mijn concrete vragen zijn deze:

1) Welke acties gaat de staatsecretaris ondernemen om ervoor te zorgen dat vrachtwagencombinaties beter gecontroleerd kunnen worden door automatische camera's?;

2) Wat vindt u van het voorstel om herhaling van de nummerplaat van het trekkende voertuig, indien de trekker en oplegger/aanhanger in een combinatie niet dezelfde nummerplaat hebben, om te zetten in een wettelijke maatregel?;

3) Hoe gaat u efficiënter boetes innen voor buitenlandse vrachtwagenchauffeurs in overtreding?;

4) De Nederlandse politie stelt soms mobiele ANPR-camera's aan grensovergangen op en onderschept met motoragenten vrachtwagens om ze te controleren op bv. openstaande boetes en immobiliseert de voertuigen indien die niet meteen worden vereffend. Kan zoiets ook op ons grondgebied?

Antwoord ontvangen op 8 april 2014 :

1) Ik zie niet in waarom vrachtwagens moeilijker identificeerbaar zouden zijn dan andere voertuigen. Centrex Wegverkeer (geïntegreerde politie) bevestigt dat er zich geen specifieke problemen inzake identificatie voordoen voor vrachtwagencombinaties.

De politie, en dan vooral de federale Wegpolitie op autosnelwegen, geeft prioriteit aan de vaststelling van overtredingen, begaan door het zwaar vervoer, ook door buitenlandse vrachtwagenchauffeurs. Uiteraard is het zo dat er geen identificatieprobleem bestaat, wanneer de vrachtwagen wordt geïntercepteerd.

Controles op het inhaalverbod gebeuren niet geautomatiseerd. Deze overtredingen worden bijgevolg vastgesteld tijdens de uitoefening van de controle-opdrachten van de federale Wegpolitie.
Het zijn bijgevolg de snelheidsovertredingen die in aanmerking komen om geautomatiseerd te worden vastgesteld, maar we mogen daarbij niet vergeten dat vrachtwagens met een snelheidsbegrenzer zijn uitgerust die is afgesteld op 90 km per uur.

2) Het is inderdaad zo dat trekker en oplegger een verschillende nummerplaat dragen omdat de oplegger vanaf 750 kg apart moet worden ingeschreven. Bovendien verwisselen trekkers vaak van oplegger bij laden en lossen om economisch rendabel te zijn.

Het principe is dat de houder van de nummerplaat van de aanhangwagen ook verondersteld wordt deze aanhangwagen te trekken. Het is dus aan de eigenaar van de aanhangwagen of oplegger om de identiteit van de bestuurder mee te delen. Wanneer het gaat om rechtspersonen – wat bij vrachtwagens toch dikwijls het geval is – is de firma verplicht om de identiteit van de bestuurder mee te delen. De niet-mededeling van de identiteit wordt zwaar gestraft.

3) De identificatie van een buitenlandse nummerplaat werd recentelijk mogelijk gemaakt voor acht inbreuken door de toepassing van de Europese “Cross Border Enforcement” Richtlijn (of CBE-richtlijn). Daardoor zal de buitenlandse bestuurder kunnen worden geïdentificeerd en zal hij ook de geldboete moeten betalen voor de begane overtreding. Als hij niet betaalt, zal hij in België worden vervolgd.

4) Wat de openstaande boetes van buitenlandse overtreders betreft, heb ik in een wetsontwerp dat op 30 januari 2014 gekeurd werd in de Kamer, voorzien dat het voertuig inderdaad kan worden geïmmobiliseerd totdat de geldboetes zijn betaald.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2016 om 23:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 23:14   #12
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 15.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie weinig vrachtwagens sneller rijden hoor.
De meeste rijden zelfs iets trager.
Ik wel.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 23:26   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik wel.
Dan ga je er een tijdje achter of naast rijden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 07:39   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ja (vanaf Ahw 750 kg= eigen inschrijving), en de EU bestaat al een tijdje...

En betreft de moeilijkere handhaving van vrachtwagens (vooral buitenlandse) hier wat info c/p:
https://www.senate.be/www/?MIval=/Vr...=10624&LANG=nl

Vraag nr. 5-10624 d.d. 20 december 2013 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

De discussie over duurzame mobiliteitsalternatieven loopt vaak spaak op argumenten als zouden het steeds dezelfde weggebruikers zijn -met name vrachtwagenbestuurders, automobilisten en motorrijders- die door de wetgever worden geviseerd. Op basis van een aantal concrete antwoorden die ik eerder van u ontving, kan ik me echter toch niet van de indruk ontdoen dat er nog teveel vrachtwagenchauffeurs onbestraft blijven na flagrante overtredingen.

Ik citeer er twee:
" In 2011 bedroeg het aantal vastgestelde overtredingen op het inhaalverbod voor vrachtwagens 1.372;

" Voor datzelfde jaar waren er 7.000 overtredingen inzake belading op een totaal van 18.800 voertuigen - dat is meer dan 40%!

Welke van bovenstaande overtredingen uiteindelijk beboet werden, weet ik niet. Toch kunnen we enige extrapolaties doen aan de hand van verkeerstellingen van het Vlaams verkeerscentrum op de Antwerpse ring in 2008. Ter hoogte van Antwerpen-oost waren er dagelijks gemiddeld 250.000 voertuigbewegingen, dat zijn jaarlijks bijna 93 miljoen voertuigen. 20% -of ruim 18 miljoen- daarvan waren vrachtwagens.

Nog even terug komend op die 1.372 vastgestelde overtredingen over het hele grondgebied in 2011, kan omgerekend gesteld worden dat er 4,5 vaststellingen per werkdag gebeurden. Dat zijn dus geen structurele controles, maar eerder steekproefsgewijze vaststellingen van agenten van de wegpolitie die inzake het beheersen van essentiële verkeersveiligheidsprobleem op de weg niet weten of ze moeten pompen of verzuipen.

U gaf inzake deze problematiek al eerder toelichting bij een paar gelijkaardige vragen van mij (5-3185 en 5-3186), maar een echte oplossing voor de gestelde problematiek van niet-identificeerbare kentekens en een inefficiënte administratieve procedure is er niet uit de bus gekomen.

Specialisten stellen dat bij trekker-combinaties de nummerplaat van trekkende voertuigen achteraan gewoon moet worden herhaald. Dit zou complementair zijn met de bestaande Europese regelgeving.

Mijn concrete vragen zijn deze:

1) Welke acties gaat de staatsecretaris ondernemen om ervoor te zorgen dat vrachtwagencombinaties beter gecontroleerd kunnen worden door automatische camera's?;

2) Wat vindt u van het voorstel om herhaling van de nummerplaat van het trekkende voertuig, indien de trekker en oplegger/aanhanger in een combinatie niet dezelfde nummerplaat hebben, om te zetten in een wettelijke maatregel?;

3) Hoe gaat u efficiënter boetes innen voor buitenlandse vrachtwagenchauffeurs in overtreding?;

4) De Nederlandse politie stelt soms mobiele ANPR-camera's aan grensovergangen op en onderschept met motoragenten vrachtwagens om ze te controleren op bv. openstaande boetes en immobiliseert de voertuigen indien die niet meteen worden vereffend. Kan zoiets ook op ons grondgebied?

Antwoord ontvangen op 8 april 2014 :

1) Ik zie niet in waarom vrachtwagens moeilijker identificeerbaar zouden zijn dan andere voertuigen. Centrex Wegverkeer (geïntegreerde politie) bevestigt dat er zich geen specifieke problemen inzake identificatie voordoen voor vrachtwagencombinaties.

De politie, en dan vooral de federale Wegpolitie op autosnelwegen, geeft prioriteit aan de vaststelling van overtredingen, begaan door het zwaar vervoer, ook door buitenlandse vrachtwagenchauffeurs. Uiteraard is het zo dat er geen identificatieprobleem bestaat, wanneer de vrachtwagen wordt geïntercepteerd.

Controles op het inhaalverbod gebeuren niet geautomatiseerd. Deze overtredingen worden bijgevolg vastgesteld tijdens de uitoefening van de controle-opdrachten van de federale Wegpolitie.
Het zijn bijgevolg de snelheidsovertredingen die in aanmerking komen om geautomatiseerd te worden vastgesteld, maar we mogen daarbij niet vergeten dat vrachtwagens met een snelheidsbegrenzer zijn uitgerust die is afgesteld op 90 km per uur.

2) Het is inderdaad zo dat trekker en oplegger een verschillende nummerplaat dragen omdat de oplegger vanaf 750 kg apart moet worden ingeschreven. Bovendien verwisselen trekkers vaak van oplegger bij laden en lossen om economisch rendabel te zijn.

Het principe is dat de houder van de nummerplaat van de aanhangwagen ook verondersteld wordt deze aanhangwagen te trekken. Het is dus aan de eigenaar van de aanhangwagen of oplegger om de identiteit van de bestuurder mee te delen. Wanneer het gaat om rechtspersonen – wat bij vrachtwagens toch dikwijls het geval is – is de firma verplicht om de identiteit van de bestuurder mee te delen. De niet-mededeling van de identiteit wordt zwaar gestraft.

3) De identificatie van een buitenlandse nummerplaat werd recentelijk mogelijk gemaakt voor acht inbreuken door de toepassing van de Europese “Cross Border Enforcement” Richtlijn (of CBE-richtlijn). Daardoor zal de buitenlandse bestuurder kunnen worden geïdentificeerd en zal hij ook de geldboete moeten betalen voor de begane overtreding. Als hij niet betaalt, zal hij in België worden vervolgd.

4) Wat de openstaande boetes van buitenlandse overtreders betreft, heb ik in een wetsontwerp dat op 30 januari 2014 gekeurd werd in de Kamer, voorzien dat het voertuig inderdaad kan worden geïmmobiliseerd totdat de geldboetes zijn betaald.
Een dankwoord naar u toe is bij deze op zijn plaats Micele. (ik koesterde de stille hoop al, dat u er zou op reageren.)

Het is mij alvast weer iets duidelijker geworden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 13:03   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 15.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan ga je er een tijdje achter of naast rijden?
Had je mijn eerdere post gelezen dan had je die vraag niet moeten stellen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 13:54   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Had je mijn eerdere post gelezen dan had je die vraag niet moeten stellen.
Toch wel.
Ge schrijft niet hoe lang ge er naast gaat rijden.
Als ik mijn CC instel op 95 moet ik regelmatig vrachtwagens inhalen en wordt zelden ingehaald.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 04:33   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.688
Standaard

“Beboeten van inhalende vrachtwagenchauffeurs is géén prioriteit”

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Het beboeten van vrachtwagenchauffeurs die in regenweer personenwagens inhalen is geen prioriteit voor de politie. Dat heeft Peter De Waele, woordvoerder van de federale politie, dinsdagavond gezegd in VTM Nieuws.
Ok, case closed.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 06:18   #18
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Wat willen jullie dan. Dat er overal politie langs de weg staat te loeren?

Een vrachtwagen haalt bij regenweer in. Wat is dat erg!
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 06:26   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.689
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nochtans vrij simpel met de moderne technologie. Ze hangen toch al overal van die vogelnestjes nietwaar.

Hoeveel opslagcapaciteit heeft 1 foto van een leesbare nummerplaat nodig op een harde schijf? Laat ons overdrijven en er 2 meg van maken.
Da's 2 miljoen foto's op 1 terrabyte schijf.
Gooi daar nog eens een selectieprogrammatje op dat alle nummerplaten sorteert, in combinatie met de binaire data van een regensensor en de snelheidsmeting (al dan niet trajectcontrolegewijs), plak daaraan een automatisch incassosysteempje aan, en er is een setje printers niets anders aan het doen dan cash genereren voor de (R)overheid.

Als we dan toch bezig zijn met het leegzuigen van iedereen die de weg gebruikt. Een RFID in de gordel en een "bezettingssensor" per zitplaats, en het is weer kassa kassa.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 09:08   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vergat ik er nog bij te schrijven.

Stak ik een vrachtwagen voorbij en wat mij opviel was dat de nummerplaat van de aanhanger een Belgische was en de nummerplaat die op de trekker hing een landcode BD of was het BG had. (ik denk eerder dat het BG was want BD is Bangladesh )

Mag dat?
Gaat de 'moderne technologie' dat kunnen 'onderscheppen'?

Ik heb toch de indruk dat er mensen zijn die nog nooit vrachtwagens hebben moeten inhalen bij hevige regenval en een zichtbaarheid van een 75 meter.

Je krijgt daar dan nog een extra lading water op je 'nek' uw ruitenwissers op de hoogste stand halen het maar amper ...

Eén voordeel heb je er wel aan, uw auto is prima gewassen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be