![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
Ik lees hier echt overal negatieve opmerkingen over buitenlanders. Van lichte stuff als "ze willen ni werken", " ze profiteren van onze sociale zekerheid", tot het al wat groffere "het zijn allemaal criminelen", "ze vermoorden en verkrachten onze vrouwen" tot regelrechte oproepen tot oorlog, genocide en deportatie.
Ik kom, puur uit interesse, ook op moslim forums uit de Benelux, en ik moet dus echt zeggen dat het daar stukken beschaafder aan toegaat. Echt, ga maar eens kijken. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
P.be is niet racistisch, wel vele gebruikers spijtig genoeg.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Er zijn hier ook eigen-ras-racistjes actief, die op dezelfde manier graag
van mensen die het economisch moeilijk hebben, op dezelfde manier als profiteurs en paria's bestempelen, en er verder sadistisch plezier in vinden, heel in het algemeen, zij die het om een of andere reden minder hebben, als tweederangsburgers te behandelen. Zal ik een paar namen geven? Laatst gewijzigd door eno2 : 1 maart 2006 om 15:31. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister-President
|
Die andere fora .. bedoelt u dan die fora waar ze elkaar uitschelden omwille van een een licht andere haartint of huidskleur. Ik heb onlnags een paar links gepost van die allochtone fora. Wel hoe ze daar openlijk posten over genetica en genetische verschillen ne hoe "achterlijk" rassen wel .. dat slaagt alles.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik zaterdag in Brussel mee betoogde tegen jaren lange wachttijden die mensen zonder papieren moeten afwachten om hier wel te kunnen blijven wonen vraag ik me echt af wie er racistisch is,SPA.VLD PS CDNV NVA ? wie?
Wie werkt er mee om deze schade(8 jaar dikwijl)tot stand te brengen? Die komedie hoeft voor mij ook niet hoor. En ik ben iemand die nu nog op VB stemde(maar sterk aan het twijfelen ben) Het is een weerspiegeling van Politics.be
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 1 maart 2006 om 15:50. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Schepen
|
Citaat:
En dat is meteen mijn vraag aan u : komt u op de moslimforums dan geen antisemitisme tegen, hoe beschaafd wellicht ook ? En : kunt u mij enkele fora aanraden ? Laatst gewijzigd door oeps : 1 maart 2006 om 16:00. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
( |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mij gaat het er om dat in ongeveer elke draad over buitenlanders op politics verschillende aan racisme grenzende opmerkingen te vinden zijn. In die islam forums zullen ook wel zo'n dingen staan, maar ik vind dat de schaal veel kleiner is. http://forums.marokko.nl/index.php Ik wil hier niet in een welles nietes discussie verzeilen, dus kom aub niet met qoutes af van dat forum. Maar lees er eens door, je zal misschien nog wel wat leren. Je zult misschien versteld staan hoe kritisch de moslims voor zichzelf zijn. Deze vorm van zelfkritiek zie ik hier niet veel hoor. Laatst gewijzigd door dejohan : 1 maart 2006 om 16:42. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dejohan heeft helaas gelijk.
|
|
|
#12 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
idd, het is hier erg geworden, hoe sommige mensen hier reageren...
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
van die Marokkanen kunnen er sommigen hier nog iets leren.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij is nooit gebannen geweest,waarom weet ik ook niet. Maar zijn post is vakkundig ertussen uit gehaald zag ik daar juist,spijtig genoeg. EEn voorbeeldje heb ik nog gevonden,het was dan nog een brave tawheed Gepost op: 27/10/2005 21:52 hier vanuit bimillah voor te beginnen naar de vuilbak met jullie politieke spelletjes. de meeste vreemdelingen wijgeren om de belgische wetten te respecteren omdat het westen onze wetten ook niet respecteert, voor ons is het en kwestie voor de wereld politiek , wij kijken naar el jazeera en dergelijke in plaats van lokale nieuws zenders, denken jullie dan echt dat het ons intereseerd wat jullie van ons denken ? terwijl het westen ons voorlegt wat al dan niet goed is voor ons?????????? met bommen en samenzweering???? bewuste verklooting van de samenleving hier is dan ook onze bewuste motto
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 1 maart 2006 om 20:57. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan de laatste die ik vond op chat . be
Gepost op: 26/10/2005 14:20 MULTIE CULTUREEL MIJN KLOTEN JA IK WIL TERUG NAAR MIJN LAND MAAR ZOLANG EUROPA EN VS POLITIEK MET ONZE LANDEN MOEIT ZULLEN WIJ HIER ALLES DOEN OM HET OOK VOOR JULLIE TE VERKLOOTEN OOG OM OOG TAND OM TAND. OOK AL IS HET IN ONS NA DEEL JULIE ZIJN AL SINDS 1920 IN ONZE LANDEN EN TOCH BLIJVEN WE DAAR DE MERDERHEID WIJ ZIJN MAAR 40JAAR IN EUROPA EN JULLIE ZIJN BIJNA ANTIEK ,wij winnen toch ; en kwestie van tijd ![]() http://www.chat.be/modules/newbb/vie...=ASC&start=780
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 1 maart 2006 om 21:08. |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 1 maart 2006 om 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Toevallig staat in De Volkskrant van vandaag:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
maar even toch erbij zeggen waarom ik deze avatar heb en wat ik er mee bedoel. ten eerste moet je mijn nazi-achtige avatar eens goed bekijken en dan merk je dat het rood is vervangen door blauw en dat het nazi svastika vervangen is door een boeddhistisch sauwastika of met andere woorden het spiegeldbeeld van een SS teken. ik heb dit niet zonder reden gedaan. ik wil met deze avatar laten zien dat ik enerzijds tegen de idealogie ben van het nazi regime maar ik vind wel dat een gezond nationalisme moet kunnen en dat men moet kunnen opkomen voor zijn eigen volk en dit kan ook zonder dat ik moet oproepen tot genocides of deportaties maar niettemin moet het mogelijk zijn om de ongelijkheden te kunnen zeggen en als hier andere volkeren in betrokken zijn dan is dit nu eenmaal zo en heeft dit niks te maken met racisme maar gewoon gelijkheid en rechtvaardigheid En dan het joden vraagstuk. de gruwelijk holocaust heeft plaatsgevonden en mag nooit meer herhaald worden, maar alleen is de holocaust niet de enige in de menselijke geschiedenis en tot op de dag van vandaag gebeuren er nog dagelijks genocides die niet worden behandeld. ik ben zeker geen joden hater maar men moet de holocaust niet eeuwig blijven gebruiken of eerder gezegd misbruiken voor hun eigen politieke agenda of voor persoonlijke doelen. niettemin blijft deze daad van hitler een onvergeeflijk en onvergetelijk feit. en mijn avatar is maar tijdelijk maar het heeft lang geduurd eer ik reacties kreeg op mijn avatar, blijkbaar zien maar weinig mensen de verschillen en zelfs met dit duidelijk verschillend symbool krijg je hier direct een stempel op geplakt. hetzelfde gebeurt in de echte wereld ook en mensen veronderstellen gewoon direct te veel over een persoon en plakken direct vooroordelen aan die persoon zonder dat ze hem eigenlijk kennen. men heeft direct de stempel van neo-nazi op mij geplakt omwille van een avatar, geen enkele persoon heeft ooit rechtstreeks aan mij gevraagd waarom heeft u zo'n avatar en bent u een dan misschien een neo-nazi? neen men gaat gewoon verder op veronderstellingen en vooroordelen. men ziet in mijn avatar een nazi symbool dus ik moet wel een neo-nazi zijn dat is toch wel kort zichtig vind je niet?? nu ik weet niet of er nog mensen zijn met echte nazi tekens maar vooraleer ik die mensen direct bestempel vraag ik hun mening hierover |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is peanuts met wat je hier soms leest van wortelschietende vlamingskes over migranten. Ik zie nergens een reden om die kerel te moeten bannen. |
|
|
|
|