![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Kijk niet naar de splinter in het oog van de ander, als je de balk in je eigen oog niet ziet. Een les die Spiritist Geert Lambert dringend moet leren als voorzitter van een paarse regeringspartij.
"Goedemiddag. Ik ben Geert Lambert. Voorzitter van Spirit en vertegenwoordiger van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa. Ik kom even kijken hoe het hier loopt. Of u wel democratisch bezig bent."Bij de republikeinen horen ze het in Keulen donderen. Wat komt die gewichtige mijnheer met groene bril hier in godsnaam doen? Even een telefoontje naar Washington, en Geert Lambert wordt wandelen gezonden wegens "dangerous people". De Oostendenaar begrijpt er niets meer van en spuit zijn ongenoegen via de radio. Beeld u zich even de omgekeerde situatie in. Een nobele onbekende Democratische senator uit North-Dakota klopt daags voor de verkiezingen aan bij het hoofdkwartier van de VLD of de sp.a met de melding "dat hij even het democratisch gehalte van de campagne en de verkiezingen komt controleren". Kunt u zich de reactie van Steve Stevaert, Karel De Gucht en Louis Michel voorstellen? Er vált natuurlijk wel wat te zeggen over de deugdelijkheid van het Amerikaans kiessysteem. In de VS kan je bijvoorbeeld president worden met minder stemmen dan de tegenstrever. Maar moeten wij, Belgen, zo hoog van de toren blazen? In 2003 haalde de N-VA 201.399 stemmen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers en kreeg daarmee één verkozene in het parlement. Ecolo haalde 281 stemmen minder (201.110 en kreeg daarvoor vier verkozenen in de Kamer... Wat zouden de Amerikanen daarvan vinden?... Laatst gewijzigd door giserke : 3 november 2004 om 17:37. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat is nu eenmaal de realiteit in een federaal land.
Laatst gewijzigd door boer_bavo : 3 november 2004 om 17:55. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeveel stemmen haalde Spirit eigenlijk binnen om de S-PA een minister- en parlementszetel armer te kunnen maken?
De balk in de ogen van Fat Lambert is nu eenmaal te groot enorm om nog bruikbare ogen te hebben. Ze kunnen zich bij Spirit dan ook geen betere voorzitter wensen.
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister
|
All these animals are dangerous!!!
|
|
|
#7 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat heb je te danken aan de VU van eertijds waar ik het na het egmontpact direct ben afgestapt...Geert Bourgois is echter aan de vetpotten blijven likken, vet blijft vet he...zelfs als het belgisch is!!! En wat die leeghoofde dikzak met zijne achterlijk brilleke is gaan doen in de VS...ze zullen daar nogal gegierd hebben met het nieuwste ontwerp van 'sprite'-fleske
|
|
|
|
#8 |
|
Minister
|
Ik snap niet dat wij nog niet op de Amerikanen hun zwarte lijst staan, de provocaties zijn ondertussen talrijk genoeg.
Al goed dat wij niet belangrijk genoeg zijn om écht de aandacht te trekken van die kolos.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
De paralel met de federale verkiezingen bij ons is trouwens compleet onbestaande. In dat geval zou de partij die de meeste stemmen haalt in een kieskring, alle verkozenen daar moeten wegslepen. Dat is niet het geval, want België werkt met proportionele vertegenwoordiging. Alleen is die voor Wallonië anders dan die voor Vlaanderen. Laatst gewijzigd door zorroaster : 4 november 2004 om 02:22. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#11 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij 'Belgen' moeten niet onderdoen voor de grootste 'democratie' ter wereld.
|
|
|
|
#13 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
In Nederland zijn ze iets voorzichtiger geweest met hun kritiek op de VS waardoor zij nog steeds op een goede samenwerking kunnen rekenen. Van mij mag de VS de volgende verkiezingen komen controleren. En ze mogen van mij zelfs zeggen wie er deze verkiezingen echt gewonnen heeft. Ben die kartelzwijnerij kotsbeu.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Burgemeester
|
Wat ik mij afvroeg bij het zien van het zwaargewicht Lambert, worden dergelijke uiterst dikke personen niet geweigerd uit vliegtuigen?
En de manier waarop deze groengebrilde zeppelin rondwandelde in de states, heen en weer zwalpend, zwaar overstag gaand door het rollen van zijn enorme vetkwabben en hangborsten. Een levende groteske karikatuur, maar wel een met spirit. |
|
|
|