![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hoogleraar Ramadan wil Europa islamiseren
vrijdag 15 december 2006 11:41 Elsevier De Erasmus Universiteit in Rotterdam (EUR) liet het volgende persbericht uitgaan: 'Dr. Tariq Ramadan wordt vanaf 1 januari 2007 voor twee jaar gasthoogleraar "Identiteit en Burgerschap" aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij bekleedt de wisselleerstoel die is ondergebracht bij zowel de Faculteit Sociale Wetenschappen (FSW) als de Faculteit der Historische en Kunstwetenschappen (FHKW). De wisselleerstoel is voor vier jaar ingesteld op initiatief van de gemeente Rotterdam. De rector magnificus van de EUR nodigt Ramadan uit om colleges te geven en een bijdrage te leveren aan de opzet van een universiteitsbrede minor over burgerschap en identiteit. Ook zal hij een rol spelen in het onderzoek op het gebied van integratie en multiculturaliteit dat aan de betrokken faculteiten wordt verricht.' Omstreden Ramadan is een omstreden man, een intellectueel met vele maskers en tongen, een moeilijk te vangen denker - maar één ding is duidelijk: hij zoekt naar mogelijkheden om Europa te islamiseren. Hieronder een stuk dat ik eerder dit jaar schreef. Het is een bespreking van een stuk van Ramadan in de International Herald Tribune. Het is in het Engels. Het stuk van Ramadan werd door mij 'gefiskt' (een werkwoord ontleend aan de naam van Robert Fisk, een beruchte Britse journalist). The International Herald Tribune published an article by Tariq Ramadan about the cartoons. Below I am Fisking this piece. Free speech and civic responsibility, 6 February 2006, by Tariq Ramadan (Tariq Ramadan is a visiting professor at Oxford's St. Antony's college and a senior research fellow at the Lokahi Foundation in London. He is author of 'Western Muslims and the Future of Islam'. This Global Viewpoint article was distributed by Tribune Media Services International. His comments are adapted from an interview with Global Viewpoint editor Nathan Gardels.) My comment: he is also considered a person with a double agenda, speaking with two tongues, a fundamentalist under the coating of a liberal intellectual. Go to (more) below...
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 18 december 2006 om 15:32. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Tiens... Ik had op z'n minst verwacht in de titel 'schuld van nva' te lezen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Ik herinner mij zo gauw de namen niet meer, maar zowel in België als in Nederland hebben we elk al minstens 1 autochtoon van zulk niveau.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ik schaam me plaatsvervangend voor de Erasmus Universiteit.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Universiteit Gent doet alsof zij ontpartijdig/informatief staat ... zie wel overal de nieuw-bedachte eurabiaanse vlag ....
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/index.htm |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Oh vreselijk! die Eurabiaanse vlag!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie die islamisering echt niet 1,2,3 gebeuren. Wat bedoelt hij eigenlijk precies met islamisering? Het vergroten van het aantal aanhangers van de Islam in Europa? Of het vergroten van de macht van de Islam? Misschien een combinatie?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Voor zover ik weet is op dit moment de islam de machtigste godsdient ter wereld. Hoe zij de mensen onderdrukken en uitbuiten! Zij manipuleren heel de westerse wereld uitgezonderd die éne in het witte huis die toch nog een beetje zen verstand kan gebruiken.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 januari 2007 om 00:32. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|