![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Hebben vanmorgen weer de Sol bezet in Madrid, en een tiental acties in andere steden.
Wat willen ze? Wat doen ze? Wat komt ervan? Ik ga ze hier een klein beetje volgen. Ik vind weinig in-dept info. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 augustus 2011 om 18:05. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze willen wel ingaan op het voorstel vaN Rubalcaba, vice-president, om een info-post te openen op het plein en hem in hun vergadering toe te spreken |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
www.democraciarealya.es (met dank aan Zonbron)
In deze link zeggen ze dat het Spaanse schuldenprobleem niet van de overheid is, maar voor en door de privé veroorzaakt. Er zit ook een Forum achter. Daar ga ik eens een kijkje gaan nemen. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 augustus 2011 om 21:57. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lokaal Raadslid
|
relevantie?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Deze beweging wil naar Brussel komen.
Eigenlijk moeten we hen opwachten en verwelkomen, maar het spaans-nationalistisch geurtje dat aan die beweging kleeft zint me niet echt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
zeg maar
Of anders: volg maar Misschien is 40% jongerenwerkloosheid in een land met 1,5 triljoen $ BNP voor jou niet relevant genoeg, noch de reactie daarop van de geslachtofferde generatie. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 augustus 2011 om 23:10. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Spanje bestaat nu eenmaal. (fig.: Spanje)
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat is géén citaat van mij. De beeldspraak "franco's lijkgeur" heb ik gebruikt ivm met UNIE en BAB, twee afsplitsing en van de BUB. De betreffende uitdrukking werd gepost op 11 december, ruim voor er sprake was van los indignados. http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=35 Ik heb die uitdrukking niet gebruikt ivm met los indignados. Ik ken die beweging te weinig - eigenlijk quasi niet - om er eender welke uitspraak over te doen. edit: toevoeging link naar de post.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 7 augustus 2011 om 08:59. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Spanish_protests
http://www.dewereldmorgen.be/blog/da...atie-in-europa edit https://www.indignez-vous.be/ Laatst gewijzigd door artisjok : 8 augustus 2011 om 19:31. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vreemdeling
|
ik was bij de eerste vergaderingen van de Spaanse studenten voor de ambassade in Brussel en bij de kampen in Sint Gillis en op het Flageyplein en alle betogingen en acties die er uit gevolgd zijn.
De beweging is meer dan interessant, ze is belangrijk. Omdat ze bestaat uit mensen die nooit eerder aan politiek hebben gedaan, omdat het gaat om mensen die evengoed links zijn als rechts, omdat het gaat om heel burgerlijke mensen die altijd geloofd hebben in het systeem en dat geloof nu kwijt zijn. Het is geen revolutionaire beweging maar het is een beweging die een revolutionair potentieel heeft. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 9 augustus 2011 om 08:00. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij bedoelt dat ze niet regionalistisch genoeg zijn, hij wil net als hier dat het communautaire gedoe boven aan de agenda blijft, niet de schuldencrisis, hoge huren of werkloosheid.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Franco heeft nog een paar aanhangers binnen de partido popular en dat is het. Het is niet omdat ze de communautaire onzin niet boven aan hun agenda plaatsen dat het daarom fascisten zijn. Overigens zou links beter front vormen tegen de partido popular want als het zo voortgaat komen die aan de macht en dan komt Spanje van de drop en de regen.(wan wordt enkel nog rekening gehouden met de 10% rijkste spanjaarden) Laatst gewijzigd door tomm : 9 augustus 2011 om 10:34. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|