Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2020, 09:06   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Stripreeksen in de vorm van integrales

Ze gooien er tegenwoordig mee naar je hoofd, de stripreeksen die heruitgegeven worden onder de vorm van integrales.

En dat is vaak niet moeilijk te begrijpen.
De originele strips zijn vaak niet meer te krijgen of peperduur als tweedehands, je hebt ineens alle strips van een bepaalde reeks met vaak wat extra achtergrond of onuitgegeven gags of tekeningen en ze komen veelal in een mooi uitgegeven harde kaft uitgave.

De onlangs gestartte integrale uitgave van Piet Pienter en Bert Bibber is daar een mooi voorbeeld van. Al jaren niet meer te verkrijgen of je moet tevreden zijn met een kapotgelezen tweedehands exemplaar. Wil je ze in nieuwstaat, betaal je jezelf blauw en wil je een mooi uniforme reeks (met bv allemaal dezelfde ruggen en hetzelfde formaat) loop je maanden te zoeken en betaal je uiteindelijk scheel voor bv de Standaard-uitgaves (waar je tot €200 op moet hoesten voor het laatste nummer in tweede druk als je dat nummer in hetzelfde formaat wil als de rest, waarvoor je ook al snel €5 á €20 betaalt).
Nummer 1 van die integrale reeks moest dan ook binnen de week bijgedrukt worden wegens compleet uitverkocht.

Wat jullie?
Halen jullie zo al eens een integrale stripreeks in huis?
Ik ben momenteel bezig aan de PP&BB reeks en de aankomende Sammy reeks overweeg ik nog.

Daarnaast heb ik de Magasin General reeks ook in huis (tip voor de stripliefhebbers; schitterende reeks!) en ben ik aan't verzinnen om ook van Klaagzang van de verloren gewesten de integrales aan te schaffen.

En tenslotte heb ik ook van Guust (één van de vele integrales hiervan, Guust moet ondertussen de meest uitgemolken stripfiguur aller tijden zijn) en van Kuifje en Asterix een integrale uitgave.

Bijkomend voordeel van de integrales voor de mensen die toch liever de losse strips hebben: als er zo'n integrale reeks verschijnt worden er plots massaal losse exemplaren op tweedehands.be e.d. aangeboden.
Oud 29 december 2020, 11:06   #2
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Het nadeel van die integrale stripreeksen is dat je de zwakkere delen ook bij moet nemen. Of de delen die je al hebt.

In veel gevallen zijn die "ultieme edities" niet veel bijzonders, meestal een voorwoord vooraan, een schets achteraan, en een harde kaft die het geheel afmaakt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 11:35   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ze gooien er tegenwoordig mee naar je hoofd, de stripreeksen die heruitgegeven worden onder de vorm van integrales.

En dat is vaak niet moeilijk te begrijpen.
De originele strips zijn vaak niet meer te krijgen of peperduur als tweedehands, je hebt ineens alle strips van een bepaalde reeks met vaak wat extra achtergrond of onuitgegeven gags of tekeningen en ze komen veelal in een mooi uitgegeven harde kaft uitgave.

De onlangs gestartte integrale uitgave van Piet Pienter en Bert Bibber is daar een mooi voorbeeld van. Al jaren niet meer te verkrijgen of je moet tevreden zijn met een kapotgelezen tweedehands exemplaar. Wil je ze in nieuwstaat, betaal je jezelf blauw en wil je een mooi uniforme reeks (met bv allemaal dezelfde ruggen en hetzelfde formaat) loop je maanden te zoeken en betaal je uiteindelijk scheel voor bv de Standaard-uitgaves (waar je tot €200 op moet hoesten voor het laatste nummer in tweede druk als je dat nummer in hetzelfde formaat wil als de rest, waarvoor je ook al snel €5 á €20 betaalt).
Nummer 1 van die integrale reeks moest dan ook binnen de week bijgedrukt worden wegens compleet uitverkocht.

Wat jullie?
Halen jullie zo al eens een integrale stripreeks in huis?
Ik ben momenteel bezig aan de PP&BB reeks en de aankomende Sammy reeks overweeg ik nog.

Daarnaast heb ik de Magasin General reeks ook in huis (tip voor de stripliefhebbers; schitterende reeks!) en ben ik aan't verzinnen om ook van Klaagzang van de verloren gewesten de integrales aan te schaffen.

En tenslotte heb ik ook van Guust (één van de vele integrales hiervan, Guust moet ondertussen de meest uitgemolken stripfiguur aller tijden zijn) en van Kuifje en Asterix een integrale uitgave.

Bijkomend voordeel van de integrales voor de mensen die toch liever de losse strips hebben: als er zo'n integrale reeks verschijnt worden er plots massaal losse exemplaren op tweedehands.be e.d. aangeboden.

Ik heb deze in bestelling : https://livre.fnac.com/a10990279/Mar...na-L-integrale

Goede zaak dat reeksen die gestopt zijn (tekenaar Gotlib is in 2016 overleden) zo terug in herdruk gaan.

Ben ook op zoek of er een 'integrale' bestaat van de ABC warriors.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 11:40   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog nooit van gehoord.
Mijn broer heeft nog veel oude strips.
En ik heb nog veel jaargangen Robbedoes en Kuifje en ook nog een tas vol Donald Ducks.
Ik denk vanaf jaren 60
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be