![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van het idee. Wat mij zeer verwondert is dat de jongerenvoorzitter van CD&V zich hier bij aansluit. Ik vraag me af of dit al een voorafspiegeling is van de bocht die we gaan zien op het Innesto-congres van CD&V in november. Laatst gewijzigd door Le Téméraire : 27 juni 2013 om 07:50. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
U verwondert zich erover dat een tjeef een bocht maakt? Dat verwondert mij dan weer.
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat degenen die pleiten voor zo'n federale kieskring nooit vertellen en waar ze nooit op in gaan, is dat zo'n federale kieskring dan ook consequent doorgetrokken moet worden. Afschaffen van de dubbele meerderheden, grendels enzovoort. En laat dat iets zijn wat de franstalige partijen nooit zullen aanvaarden.
Het belang van deze mededeling zit ergens anders: in frontvorming tégen een bepaalde Vlaamse partij. Ga uw gang, nitwits.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 27 juni 2013 om 07:57. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag me trouwens af waarom de partijen die voorstander zijn, niet samen opkomen in 2014? er is geen enkele wet die verbiedt dat Groen/Ecolo samen opkomen met de federale verkiezingen. Er wordt sowieso gestemd via provinciale kieskringen, nu kan ook een West-Vlaming niet stemmen op een Antwerpenaar. Nu kunnen Luikenaars ook niet Di Rupo wegstemmen want ze kunnen er helemaal niet op stemmen. Wat houdt hun dus tegen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
De PS-jongerenvoorzitter is nog zo dom niet, in De Standaard:
Citaat:
Hij is dus niet dom, maar wel dik, dik, dik ONdemocratisch: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dus ja, dit verwondert mij ten zeerste. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jamaar, en de PVDA?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Partijen boven en onder de taalgrens kunnen nu toch ook perfect opkomen boven en onder de taalgrens. Waarom doen ze dat niet?
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zal ik u eens wat zeggen? Schaf die bescherming gewoon af. Bevrijd ons van de Belgische ketens. Daarna zien we wel weer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
waarop wachten ze?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
2
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
1) De Franstalige minderheid geniet oververtegenwoordiging op het federale niveau. De Nederlandstalige minderheid geniet die bescherming alleen in Brussel. Vlamingen die buiten Brussel wonen, hebben helemaal niets aan de Brusselse beschermingsmechanismes. 2) De bescherming van de Vlaamse minderheid in Brussel is veel beperkter dan de bescherming van de Franstaligen op federaal vlak. Er is alleen sprake van een lichte oververtegenwoordiging in het parlement en de regering. 3) De staatsstructuur en eventuele staatshervormingen worden onderhandeld op federaal niveau, niet op Brussels niveau. De Franstaligen maken dan ook gewoon gebruik van de verschillende grendels die ze hebben om zowat alle Vlaamse eisen te blokkeren. Dat is iets waar de Nederlandstaligen in Brussel alleen maar van kunnen dromen. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Even hun programma bekijken helpt.
Heel kort, één regering, één administratie en nutsvoorzieningen in handen van het ganse volk. Maar dat is te eenvoudig en schrapt het gros van de politici en ambtenaren en het ergste, het word te transparant. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Minister-President
|
Klopt volledig. Die oververtegenwoordiging van Nederlandstaligen in Brussel zorgt helemaal niet voor een betere bescherming van het Nederlands in Brussel. Het zorgt er alleen voor dat een paar politici met een beperkt aantal stemmen kunnen verkozen worden en een mooi postje kunnen bemachtigen. Dan denk ik aan mensen zoals Guy Vanhengel, Bruno De Lille of Pascal Smet. Dit zijn mooie voorbeelden van politici die niets om de rechten van de Nederlandstaligen in Brussel. Hoe vaak heeft Guy Vanhengel al de correcte toepassing van de taalwetgeving in Brussel geëist?
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|