![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Turkije heeft Frankrijk met economische en politieke sancties gedreigd. De Turkse regering wil voorkomen dat het land mensen gaat straffen die ontkennen dat de Turken in WO1 genocide op Armeniërs pleefgden. "Dit is een zaak tussen Turkije en Armenië. Het gaat Fankrijk niets aan," zeg premier Erdogan. Turkije overweegt Frankrijk van projecten uit te sluiten, zoals de bouw van een kerncentrale. Als Parijs het wetsvoorstel aanneemt, dan zal Turkije mogelijk met een soortgelijke wet komen ten aanzien van het Franse optreden in Alger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() en die willen dan bij de EU komen??
bron btw?? Laatst gewijzigd door kenzo : 9 oktober 2006 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik steun Turkije.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus moet Frankrijk ook niet meer komen neuten. Vijgen na Pasen. Dit is werk voor historici in open debat. Niet voor politiekers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() De Turken moeten niet alleen de genocide op de Armeniërs bekennen, maar ook spijt betuigen over het vernietigen van alle bloeiende culturen in hun rijk, inclusief in Cyprus.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Beter zo?
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
debat voor historici.... in Turkije???? lamenielachen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik ben zo niet het type dat zijn heil verwacht van de "hogere instanties". Het volk zal uiteindelijk beslissen, en daarvoor hoop ik nog lang mijn democratische rechten te kunnen uitoefenen, inclusief die van de vrijheid van meningsuiting.
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Toch, toch. Er is onlangs een auteur niet ter dood veroordeeld in Turkije, ook al had hij -- of was het een zij? -- de Turkse ziel beledigd. Er is dus misschien nog een sprankeltje hoop?
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens klopt er geen bal van het officiele verhaal. Dat is inmiddels al bewezen. Het officiele verhaal vertelt ons namelijk dat er 1,5 miljoen Armeniers zijn omgekomen. Het is 100% bewezen dat dit onmogelijk is (onder andere gebaseerd op westerse tellingen voor de oorlog). Het aantal westerse wetenschappers dat het getal van 1,5 miljoen hanteert is drastisch gedaald. Het officiele verhaal vertelt ons ook dat er geen massale opstand was. Er zijn echter talloze westerse en Armeense ooggetuige verslagen dat Armeniers Turkse dorpen en steden binnenvielen en de burgers daar uitroeiden. Mischien klopt het Turkse verhaal niet helemaal. Wat we 100% zeker weten is echter dat het westerse verhaal niet klopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Turkse historici gebruiken systematisch quotes die juist NIETS bewijzen: vervalste vertalingen, zinnetjes die uit de context worden gerukt, fotos van 'Turkse' massagraven die in werkelijkheid Armeense massagraven zijn etc... etc.... In Turkije is er zelfs een door de staat gesponsorde organisatie - de 'Turkish Historical Society' - die als doel heeft de heldhaftigheid van de Turkse natie in de verf te zetten met 'historisch' onderzoek. Tussen twee haakjes: het idee dat de staat een officiele versie van de geschiedenis moet propageren bestaat misschien wel in Turkije, maar al lang niet meer in het Westen. Wat jij hier als 'leugen' voorstelt is niet de 'officiele' versie maar gewoon de waarheid die spontaan is vastgesteld na 80 jaar VRIJ geschiedkundig onderzoek. In Turkije was onafhankelijk geschiedkundig onderzoek tot zeer recent niet mogelijk - als je de OFFICIELE versie van de geschiedenis niet letterlijk volgde, vloog je de bak in. Op de duur begon men dan maar de leugens die door de officiele geschiedkundigen werden uitgebraakt te geloven.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Waarom? Turkije reageert toch als een kleuter? Als Frankrijk de vrije meningsuiting vermindert door negationisme te bestraffen, dan reageert Turkije door hetzelfde te doen.
Moest Turkije enkel dreigen met economische sancties, dan zou ik hen steunen, maar nu zijn ze even dom bezig als Frankrijk volgens mij.
Laatst gewijzigd door netslet : 9 oktober 2006 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het overigens enkel over de economische zijde. Indien de Turkse staat op die wijze kinderachtig reageert, dan kunnen Franse bedrijven en individuen uiteraard hetzelfde doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien Pamuk zijn uitspraak dus zou herhalen, zou hij zich blootstellen aan een beschuldiging voor landverraad. ![]() Dergelijk gedrag past enkel een tiraniek derdewereld-land. Ik heb dan ook voor onbepaalde tijd elke mogelijke vakantie in turkije of noord-cyprus gecanceld en ik raad vrienden en familie hetzelfde aan. Laatst gewijzigd door parcifal : 9 oktober 2006 om 17:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Pittig detail: alle Turkse auteurs die tot nu toe onder die wet werden aangeklaagd zijn vrijgesproken. De enige die tot nu toe werd veroordeeld was HEEL toevallig een Armeens journalist, Hrant Dink, die al jaren ijvert voor een verzoening tussen Turken en Armeniers. Nee hoor, in Turkije is er geen discriminatie........
|
![]() |
![]() |