![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
Hallo,
Wij zoeken een lieve vrouw die voor ons eicellen zou willen doneren in het UZ Leuven. Wij hebben reeds een kindje via eicelreceptie en willen dolgraag nog een tweede wonder. Maar... wij moeten hierin de natuur een handje helpen Ik ben namelijk als kind geopereerd en tijdens deze operaties zijn mijn beide eierstokken en eileiders verwijderd... gelukkig heb ik mijn baarmoeder nog zodat ik zelf een kind kan dragen... Wij werken via wisseldonatie...dit houdt in dat de eicellen van de eiceldonor die wij meebrengen gebruikt worden voor een ander koppel en dat de eicellen van hun eiceldonor worden gebruikt voor ons. Hierdoor weet geen enkele van de partijen (noch donors, noch ontvangers) naar wie of van wie de eicellen gaan/komen. Wij vinden dit de beste manier. Als er iemand is die graag meer wil weten...mail me op [email protected] of voeg me gerust toe via msn! We zijn ondertussen al meer dan bijna een jaar op zoek naar een donor. En ik word hier door hoe langer hoe verdrietiger... ik hoop dan ook langs deze weg iemand tegen te komen... Hopende op een positieve reactie Chiara , 27 jaar Laatst gewijzigd door chiarake : 31 mei 2008 om 15:46. |
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is natuurlijk wel zo dat een vrouw die eicellen wil afstaan daarvoor een hele medische procedure moet volgen, net zoals bij in vitro fertilizatie.
en raar genoeg denk ik dat vrouwen in feite automatisch "zuiniger" zijn op hun beperkt aantal eieren dan de mannen die veel minder problemen hebben om hun spermacellen wat rond te zwieren. Nochtans sta je in beide gevallen weldegelijk je eigen DNA af. Ik ben te oud hoor Chiara - daar niet van. Maar het is niet slecht dat deze oproepen regelmatig in het nieuws komen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 mei 2008 om 15:51. |
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Ik kan de zaadcellen leveren
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
haha, mss een slecht idee om dat als serieuze oproep in K&K te plaatsen
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Ik ben daar ra-di-caal tegen!!
Waarom zo foefelen terwijl er zoveel kinderen zonder thuis en toekomstperspectief/mogelijkheden, op deze wereld zijn die zoeken naar een mama en papa? Waarom zulk zwaar bereop doen op een vreemde? Want het is een hele opgave voor een eiceldonor om te doneren. Niks dan nadelen. Oftewel dat u ze RUIMSCHOOTS gaat vergoeden.
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en voor zulke dingen wordt niet betaald. Het is geen handeltje. Voor draagmoederschap kan ik er nog inkomen omdat het een negen maanden aanval op uw lichaam betreft, en dan uiteindelijk de bevalling gewoonlijk ook geen lachertje is, maar noch voor sperma noch voor eicellen wordt m.i. een financiele transactie voorzien.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1. Ga naar een winkel.
2. Koop je een leven. Maar er is een kortere weliswaar Engelstalige uitdrukking voor.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 mei 2008 om 18:03. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen.
Mijn boodschap naar Magni was: "Get a life" |
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Buying is kopen 'k weet wa ge wilt zeggen, maar ik moet mij hier toch kunnen uitklappen eh Laatst gewijzigd door Dronkoers : 31 mei 2008 om 18:07. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou er in ieder geval niet mee kunnen lachen moest m'n partner opeens mijn halfbroer blijken te zijn, ofzoiets. Daar al eens bij stilgestaan voordat je voor jezelf een leven bent gaan kopen? |
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
|
Citaat:
voor mij on topic: ik kan u niks geven
|
|
|
|
#16 |
|
|
Wat heeft dat ermee te maken?
|
|
#17 |
|
|
Er is een gigantisch groot verschil tussen donnotie van spermacellen en donnatie van eicellen:
eicellen: -vergt een lange slopende pijnlijke periode voor de donor, -eicellen zijn niet onuitputtelijk: elke vrouw heeft er een bepaalde hoeveelheid die steeds gaat verminderen naarmate ze ouder wordt. Rond haar 40-45 is ze uitgeput, en dus kinderloos. -bij donnatie van een eicel gaat het heus niet om één eicel, er worden meerdere uitgenomen, want er sneuvelen er altijd wel. Tijdens de ingreep sneuvelen er ook. spermacellen: -vergt geen enkele moeite voor de man, integendeel, het kan nog plezierig zijn, -is onuitputtelijk: de man maakt er steeds nieuwe aan. Ik vind het heel erg, die gevallen zoals bij de topicopstartster. Vaak komt dit voor bij mensen die de beste ouders zouden zijn, maar ik bedenk me ook dat tegenwoordig zovele kinderen zijn zonder thuis, familie, zonder toekomstperspectieven, ed. die kinderen zijn nu éénmaal geboren. Het zou toch niet slecht zijn deze kinderen een toekomst en familie te schenken, ipv een nieuw leven met alle miserie en moeite proberen te creëeren?
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Koppel 1 wil een eicel en vindt er eentje. Koppel 2 wil een eicel en vindt er ook eentje. Ze wisselen die eicellen om om te zorgen dat de donor anoniem kan en zal blijven. Ik zie echt de link met incest niet. Het gaat over vrouwen die door medische redenen geen eicellen meer kunnen produceren. Ik snap begot niet waar je ergens incest ziet. Enne, mijn moeder (haar ziel mag rondhangen in de hemel waarin ze geloofde) heeft ooit ook haar eierstokken moeten laten verwijderen, want anders waren we met drie kids in plaats van twee. Toen was die technologie er nog niet of in beginfase. Is dat nu zo een ramp? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Moest ik eieren hebben kreeg ge er eentje. Ik hoop dat ge vindt wat ge zoekt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
#20 |
|
|
Ik wil er nog bijzeggen dat het niet zomaar gaat om een eicelletje.
In dat eiceletje zit nu eenmaal die hele genencode van de donor, maw de donor is de echte/natuurlijke moeder van het te komen kind, draagmoeder in dat geval dan de wettelijke.