Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2008, 19:32   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Auteursrechten

Beste moderatie

Betreft het knipwerk op deze pagina

http://forum.politics.be/showthread.php?t=108473

Het door mij geciteerde artikel werd ... *geknipt*

Waarom gebeurt dit niet bij andere geciteerde artikels, zoals deze geplukt van het internet, of pakweg de Volkskrant bijvoorbeeld ?

Bedankt voor de waarschuwing trouwens. Ik hoop dat er consequent wordt omgesprongen met het forumreglement.

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 juli 2008 om 19:35.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 12:49   #2
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Kan het niet zijn dat het artikel werd geknipt omwille van de inhoud...
Oud 2 juli 2008, 17:08   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Kan het niet zijn dat het artikel werd geknipt omwille van de inhoud...
Grapjas ...
Oud 2 juli 2008, 17:32   #4
eno2
Banneling

Standaard

Knippen kan gerechtvaardigd zijn, al is het niet altijd overspel
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 19:05   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eno2. Deze zin heb je ook al in een andere topic gepost. Ik vroeger mij al af waar je het over had. Nu is alles duidelijk.
Oud 2 juli 2008, 19:09   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat heeft censuur of knippen met overspel te maken? Probeer eens te antwoorden in de juiste rubriek.
Oud 3 juli 2008, 10:10   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eno2. Deze zin heb je ook al in een andere topic gepost. Ik vroeger mij al af waar je het over had. Nu is alles duidelijk.
Oh pardon. De eerste keer was verkeerd gepost. Hier is het goed.
Oud 3 juli 2008, 10:11   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft censuur of knippen met overspel te maken? Probeer eens te antwoorden in de juiste rubriek.
Knippen leidt gemakkelijk tot overspel.
Oud 3 juli 2008, 23:08   #9
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste moderatie

Betreft het knipwerk op deze pagina

http://forum.politics.be/showthread.php?t=108473

Het door mij geciteerde artikel werd ... *geknipt*

Waarom gebeurt dit niet bij andere geciteerde artikels, zoals deze geplukt van het internet, of pakweg de Volkskrant bijvoorbeeld ?

Bedankt voor de waarschuwing trouwens. Ik hoop dat er consequent wordt omgesprongen met het forumreglement.
Het is voor ons onmogelijk om alle threads te lezen. Indien u schendingen van het auteursrecht meent tegen te komen op het forum mag u deze steeds melden via het rode driehoekje.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 18:41   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Het is voor ons onmogelijk om alle threads te lezen. Indien u schendingen van het auteursrecht meent tegen te komen op het forum mag u deze steeds melden via het rode driehoekje.
Tronca. Je verwacht toch niet dat forumleden elkaar gaan verklikken omtrent auteursrechten. Geef toe, dit kan toch onmogelijk het probleem van een forumlid zijn. Behalve een overijverige die van zichzelf denkt nooit een vlieg kwaad te willen doen.

Neen. Je kan je gemakzuchtig opstellen door de paraplu open te trekken. Je kan ook contact opnemen met redacties en hen 'off the record" om een mening vragen. Kwestie van inspanning en niet van gemakzucht.

En wat de mening bij een gepubliceerd artikel betreft. Je kan toch moeilijk beweren dat je het voorbeeld toont, zoals de persmededelingen die zonder commentaar worden geponeerd. Op 9 van de 10 persartikels wordt er niet gereageerd, ondanks dat ze werden geponeerd in een discussieforum. De pot verwijt dus de ketel. Of, moet wie niet aan de knopjes zit gewoonweg luisteren. Dialogeren is toch van een ander niveau.

Zich verschuilen achter de mening niet alles kunnen te zien vind ik maar een zwak excuus. Wie is uiteindelijk verantwoordelijk voor wat op een forum wordt gepubliceerd?

Weet je, je doet mij denken aan de opschriften op de parkings van grootwarenhuizen: "wij zijn nooit verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen op deze parking".

Kortom, struisvogelpolitics.

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 juli 2008 om 18:51.
Oud 5 juli 2008, 22:20   #11
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tronca. Je verwacht toch niet dat forumleden elkaar gaan verklikken omtrent auteursrechten. Geef toe, dit kan toch onmogelijk het probleem van een forumlid zijn. Behalve een overijverige die van zichzelf denkt nooit een vlieg kwaad te willen doen.

Neen. Je kan je gemakzuchtig opstellen door de paraplu open te trekken. Je kan ook contact opnemen met redacties en hen 'off the record" om een mening vragen. Kwestie van inspanning en niet van gemakzucht.

En wat de mening bij een gepubliceerd artikel betreft. Je kan toch moeilijk beweren dat je het voorbeeld toont, zoals de persmededelingen die zonder commentaar worden geponeerd. Op 9 van de 10 persartikels wordt er niet gereageerd, ondanks dat ze werden geponeerd in een discussieforum. De pot verwijt dus de ketel. Of, moet wie niet aan de knopjes zit gewoonweg luisteren. Dialogeren is toch van een ander niveau.

Zich verschuilen achter de mening niet alles kunnen te zien vind ik maar een zwak excuus. Wie is uiteindelijk verantwoordelijk voor wat op een forum wordt gepubliceerd?

Weet je, je doet mij denken aan de opschriften op de parkings van grootwarenhuizen: "wij zijn nooit verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen op deze parking".

Kortom, struisvogelpolitics.
U stelt een vraag en ik antwoord daar op. Het artikel dat u overnam werd geknipt omdat ik het zag, degene die blijven staan die heb ik niet gezien. Zo eenvoudig is dat. Ik verwacht van geen enkele poster dat ze een schending van de auteursrechten melden, maar als u het niet leuk vindt dat ik in uw berichten snoei en niet in die van een ander, dan kan u dit melden via het rode driehoekje.

Wat betreft de persberichten gaat uw vergelijking niet op. Ten eerste worden persberichten de wereld in gestuurd met als doel gepubliceerd worden in andere media. Dit is niet zo met artikels van nieuwssites, die worden namelijk gepubliceerd om op de nieuwssite zelf gelezen te worden. Bovendien bevatten de persmededelingen bijna altijd een mening en is het dus geen verzameling van nieuwsfeiten. Tenslotte zitten al deze persberichten netjes in één forum zodat mensen die er geen interesse in hebben, ze niet hoeven te lezen.

Wat betreft uw suggestie: enkele redacties hebben ons zelf al gecontacteerd om ons te laten weten dat het overnemen van hun artikels een schending van het auteursrecht is en dus onwettig. Aangezien hun websites meestal overleven op reclame-inkomsten en ze deze mislopen als hun nieuwsberichten elders worden gekopieerd, vinden ze dit niet zo fijn.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 17:34   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Wat betreft uw suggestie: enkele redacties hebben ons zelf al gecontacteerd om ons te laten weten dat het overnemen van hun artikels een schending van het auteursrecht is en dus onwettig. Aangezien hun websites meestal overleven op reclame-inkomsten en ze deze mislopen als hun nieuwsberichten elders worden gekopieerd, vinden ze dit niet zo fijn.
geen probleem. kom ik later op terug. Ik hen zelf contact opgenomen met "De Standaard": er wordt gezwegen in alle windstreken. Logisch, zwijgen is beter dan toestemmen en de krant in opbloei weet goed dat ze het moeten hebben van wie beter wenst geïnformeerd te worden. Een dilemma dus.

Ik spendeer er nog weinig aandacht aan, en ik heb ook geen zin mijn kop te risceren voor wat lijntjes nieuws of opinie.
Oud 20 juli 2008, 13:14   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Beste moderatie.

Kunnen jullie eens contact opnemen met De Standaard ? Voor zover ik via via ben geïnformeerd heeft De Standaard er geen probleem mee als hun artikels als basis van een discussie kunnen dienen, zolang er verwezen wordt naar de bron. En zonder publiciteit te maken, de artikels zijn inderdaad een gezonde basis van discussie.

Mvg

Rudy
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be