Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2004, 12:18   #1
Vince
Vreemdeling

Vince's schermafbeelding

Standaard

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...den/index.html

Hilarische titel van het stukje....ik zie het al zo voor mij op de website van de VRT :

SPa-schutter aangehouden voor moord!
of
VLD-schutter aangehouden voor moord!

en onderaan het artikel, zonder enige relevantie voor dit feit, nog es uitgebreid hoe een Vlaams Blok lid drugs gedeald heeft.

Sick people die "onpartijdige" journalisten.
Oud 21 mei 2004, 12:34   #2
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Er staat toch duidelijk dat het Blok het gemeenteraadslid uit de partij gaat zetten.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 12:41   #3
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ja op vtm sprak men over de overval op de mc-donald IEDEREEN weet dat dit vreemdelingen waren (politie heeft er eene doodgeschoten ),maar nu sprak men over "de man" en over "de daders" toch wel ongeloofelijk he ....twee maten en twee gewichten in de media én in de rechtspraak .
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:10   #4
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

De VRT en haar peilingen

Het is nu officieel geweten: betrouw niet op de cijfers en de uitslagen van de peilingen, die de 'nationale' omroep VRT u doorgeeft: op zondag 16 mei werd ' s avonds de Stemtest uitgezonden. Hieraan namen alle 'democratische' partijen en het Vlaams Blok deel. De interviews met de Vlaams Blok kopstukken verliepen volgens het gekende stramien: bot, onderbrekend, bijna honend. Maar aan het einde van het eerste deel zou de uitslag komen van de studiogasten: politiekers en publiek. Toen deze uitslag bekend was ontstond de grootste verwarring, geuit in gelach, ongeloof, meewarig neen-knikken... Een goede observator had het al door: hier klopte iets niet en wellicht kwam de overgrote meerderheid uit bij het Vlaams Blok. Het feit dat de uitslag verzwegen werd, wees in die richting. Op maandag ondervroeg Friedel Lesage in haar Radio 1-programma ene Marc Reinebeau, die aan de stemming had deelgenomen, en daar kwam het sé: inderdaad de overgrote meerderheid kwam uit op het Vlaams Blok ! Maar zowel Friedel als Marc spoedden zich om te verklaren dat het natuurlijk om een computerfout ging, want stel je voor, zo zei Friedel nog, het zou toch een ramp zijn geweest als het Vlaams Blok de hoogste score zou gehaald hebben ! Uit dit 'voorval' kan men enkel twee besluiten trekken: ofwel was de stemuitslag juist als gevolg van 'gezonde-boerenverstand-antwoorden' op de verscheidene vragen, waardoor men indeerdaad automatisch op het programma van het Vlaams Blok terechtkomt, ofwel kan de VRT met de peilinguitslagen spelen en duwde men de 'verkeerde' knop in... de knop die bedoeld was om het Vlaams Blok een slechte uitslag te geven. Het feit dat de VRT verontschuldigend deed over deze uitslag, geeft de toon aan: de cijfers en de peilingen moeten vervormd worden in het nadeel van deze 'ondemocratsiche racistische partij', geheel in de stijl en de geest van een linkse sovjet dictatuur ! Zo simpel is dat met de informatieverstrekking van de door ons allen betaalde zender ! Dus nooit meer geloven wat ze zeggen ! In feite vallen zulke praktijken dus onder de noemer 'Persdelichten'. En dat belooft, als straks de cijfers van 13 juni uit de computers zullen rollen, waarvan de programmatuur gegarandeerd 'geschreven' is door linkse rakkers...
Oud 21 mei 2004, 13:30   #5
Vince
Vreemdeling

Vince's schermafbeelding

Standaard

Ja, ik kreeg tot mijn grote verbazing ook van de VRT te horen dat ik op een racistische partij moest stemmen.
Oud 21 mei 2004, 13:41   #6
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince
Ja, ik kreeg tot mijn grote verbazing ook van de VRT te horen dat ik op een racistische partij moest stemmen.
Je hebt hetzelfde probleem als ik, Vince.
Maar als je goed volgt besef je vlug dat het Blok allesbehalve liberaal en rechts is,... laat staan verstandig.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:50   #7
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/040521schutter-aangehouden/index.html

Hilarische titel van het stukje....ik zie het al zo voor mij op de website van de VRT :

of

en onderaan het artikel, zonder enige relevantie voor dit feit, nog es uitgebreid hoe een Vlaams Blok lid drugs gedeald heeft.

Typisch, wanneer een allochtoon een misdaad begaat en 1 journalist durft dat schrijven is hij een gevaarlijk extreem-rechts fascist, iets persoonlijker als de politieke overtuiging van een dader blijkt dan weer geen probleem te zijn. Misschien kan de VRT een peiling maken in de gevangenissen en zien hoeveel SP.a'ers en VLD'ers en zelfs CD&v'ers of NV-A'ers er wel criminelen zijn, vanwege dat onderzoek naar criminelen bij allochtonen toch racistisch is volgens sommigen is het wel een mooi alternatief!
Oud 21 mei 2004, 13:52   #8
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Citaat:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/040521schutter-aangehouden/index.html

of

Typisch, wanneer een allochtoon een misdaad begaat en 1 journalist durft dat schrijven is hij een gevaarlijk extreem-rechts fascist, iets persoonlijker als de politieke overtuiging van een dader blijkt dan weer geen probleem te zijn. Misschien kan de VRT een peiling maken in de gevangenissen en zien hoeveel SP.a'ers en VLD'ers en zelfs CD&v'ers of NV-A'ers er wel criminelen zijn, vanwege dat onderzoek naar criminelen bij allochtonen toch racistisch is volgens sommigen is het wel een mooi alternatief!
En via een omweg (de AEL stemmers) krijgen we misschien toch nog een mooi beeld Doen!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 14:01   #9
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch normaal ,elke opmerking die je maakt over de vreemdelingen is racistisch ,een politieman die een identiteitskaart vraagt van een vreemdeling is een racist ,als je de gevangenispopulatie aanhaald ben je racist Daarom stoort het mij al lang niet meer dat men mij racist noemt ,ik denk dat ze het verwarren met "realist"!!
Oud 21 mei 2004, 14:07   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Er staat toch duidelijk dat het Blok het gemeenteraadslid uit de partij gaat zetten.
Ja, en?

De titel blijft merkwaardig. Heeft men ooit ergens gezien dat onze pers blokletterde "CD&V-fraudeur veroordeeld" toen Delcroix werd veroordeeld? Heeft men ooit mogen lezen "VLD-sjoemelaar verhoord" toen Chevalier door het parket werd ondervraagd en later in beschuldiging werd gesteld (en ook later voor gesjoemel werd veroordeeld trouwens)? Hebben we soms mogen lezen dat W. Claes een "SP.a-fraudeur" was toen hij werd veroordeeld?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 14:18   #11
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

of

Simpele oplossing: zet geen krapuul op jullie lijsten, dan kan de VRT zoiets niet schrijven
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 14:26   #12
Vince
Vreemdeling

Vince's schermafbeelding

Standaard

Heb de VRT net een mailtje gestuurd over het bewuste artikel

-----
Geachte,

Sinds een aantal jaren hoor ik regelmatig dat de berichtgeving omtrend het Vlaams Blok door de VRT gecencureerd of gekleurd zou zijn. Tot nu toe hechtte ik daar weinig geloof aan.
Maar over het bericht dat nu op de nieuwsite te lezen valt stel ik mij toch ernstig vragen.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...den/index.html

Wat de relevantie van het kiesgedrag of beroep is van de schutter is mij onduidelijk.
Ik geloof dat indien de schutter van andere signatuur zou zijn er waarschijnlijk niet zou gestaan hebben : "VLD schutter opgepakt voor moord" of "SPa schutter opgepakt voor moord".

Bovendien wordt onderaan in het artikel nogmaals verwezen naar een indicent waar een Vlaams blok lid wordt opgepakt voor dealen van drugs. Ik zie de relatie niet tussen de twee. Als objectief lezer lijkt dit verdacht veel op "operatie beschadiging" of op een politiek geengageerd jounalist die niet professioneel genoeg is zijn politieke overtuiging op zij te zetten.

Jammer dat de professionele en objectieve berichtgeving moet lijden onder de politieke mening van een jounalist.
------------

Ik ben benieuwd....
Oud 21 mei 2004, 14:27   #13
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ja, en?

De titel blijft merkwaardig. Heeft men ooit ergens gezien dat onze pers blokletterde "CD&V-fraudeur veroordeeld" toen Delcroix werd veroordeeld? Heeft men ooit mogen lezen "VLD-sjoemelaar verhoord" toen Chevalier door het parket werd ondervraagd en later in beschuldiging werd gesteld (en ook later voor gesjoemel werd veroordeeld trouwens)? Hebben we soms mogen lezen dat W. Claes een "SP.a-fraudeur" was toen hij werd veroordeeld?
Vreemd dat U het voorbeeld van Delcroix aanhaalt. Toen hij veroordeeld werd, heeft men niet alleen zijn politieke achtergrond meegegeven. Men heeft ook de CD&V-voorzitter voor de microfoon gehaald.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 21 mei 2004, 14:29   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd dat U het voorbeeld van Delcroix aanhaalt. Toen hij veroordeeld werd, heeft men niet alleen zijn politieke achtergrond meegegeven. Men heeft ook de CD&V-voorzitter voor de microfoon gehaald.
Om de eenvoudige reden dat het hier niet ging om persoonlijk gesjoemel (zoals bij Chevalier, daar had de VLD niets mee te maken), maar hier was ook de partij op een indirecte manier in betrokken. Daarenboven gebeurde het gesjoemel, ook weer in tegenstelling tot bij het geval Chevalier, in zijn functie van minister.

Bij Chevalier ging het om persoonlijk gejoemel in zijn advocatenbureau.

In dit geval gaat het om een persoonlijke afrekening in een kroeg buiten iedere partijpolitiek om.
Oud 21 mei 2004, 14:32   #15
Vince
Vreemdeling

Vince's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Simpele oplossing: zet geen krapuul op jullie lijsten, dan kan de VRT zoiets niet schrijven
Jullie lijsten? Correctie, het Vlaams blok heeft mijn stem nog niet...
Oud 21 mei 2004, 14:39   #16
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Om de eenvoudige reden dat het hier niet ging om persoonlijk gesjoemel (zoals bij Chevalier, daar had de VLD niets mee te maken), maar hier was ook de partij op een indirecte manier in betrokken. Daarenboven gebeurde het gesjoemel, ook weer in tegenstelling tot bij het geval Chevalier, in zijn functie van minister.

Bij Chevalier ging het om persoonlijk gejoemel in zijn advocatenbureau.

In dit geval gaat het om een persoonlijke afrekening in een kroeg buiten iedere partijpolitiek om.
En bij Chevalier werd de partij vermeld. Meer zelfs, hij heeft er zijn functie voor moeten opgeven.
Oud 21 mei 2004, 14:39   #17
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me vergissen, maar toen een tweetal (?) jaar terug een VLD-gemeenteraadslid zijn tuin als schietterrein gebruikte en zo een buurjongen doodde, werd ook in alle media op zijn beroep en partijlidmaatschap gewezen. Dit lijkt mij ook normaal: wie een openbare functie vervult, is tot op zekere hoogte 'publiek bezit' en is verantwoording verschuldigd aan de bevolking.
Dat de pers in deze context op de drugsdealende Blokker wijst, is niet meer dan normaal: die zaak ligt nog ver in het geheugen en iedereen maakt toch meteen de associatie, ook als het nergens expliciet zou worden vermeld. Maar staat ergens geschreven (of geïnsinueerd) dat alle VB-mandatarissen criminelen zijn? Ik dacht van niet.
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 14:45   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bij Chevalier werd de partij vermeld. Meer zelfs, hij heeft er zijn functie voor moeten opgeven.
Nogmaals: dat de partijachtergrond van iemand vermeld wordt, vind ik allemaal niet erg. Dat dit hier ook gebeurt, stoort me op zich niet (ondertussen heb ik dit hier al meerdere malen herhaald, maar blijkbaar lezen sommigen niet wat er geschreven wordt).

Wel storen titels als "Vlaams Blok-schutter" waarmee gesuggereerd wordt dat er een verband zou bestaan tussen de daden van de misdadiger en bepaalde partijbeslissingen.
Oud 21 mei 2004, 14:46   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Ik kan me vergissen, maar toen een tweetal (?) jaar terug een VLD-gemeenteraadslid zijn tuin als schietterrein gebruikte en zo een buurjongen doodde, werd ook in alle media op zijn beroep en partijlidmaatschap gewezen. Dit lijkt mij ook normaal: wie een openbare functie vervult, is tot op zekere hoogte 'publiek bezit' en is verantwoording verschuldigd aan de bevolking.
Dat de pers in deze context op de drugsdealende Blokker wijst, is niet meer dan normaal: die zaak ligt nog ver in het geheugen en iedereen maakt toch meteen de associatie, ook als het nergens expliciet zou worden vermeld. Maar staat ergens geschreven (of geïnsinueerd) dat alle VB-mandatarissen criminelen zijn? Ik dacht van niet.
Neen, ik heb er geen probleem mee dat men de partijachtergrond van iemand vermeldt. Voor de rest van mijn commentaar: zie vorig bericht.
Oud 21 mei 2004, 14:47   #20
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Citaat:
Nogmaals: dat de partijachtergrond van iemand vermeld wordt, vind ik allemaal niet erg. Dat dit hier ook gebeurt, stoort me op zich niet (ondertussen heb ik dit hier al meerdere malen herhaald, maar blijkbaar lezen sommigen niet wat er geschreven wordt).

Wel storen titels als "Vlaams Blok-schutter" waarmee gesuggereerd wordt dat er een verband zou bestaan tussen de daden van de misdadiger en bepaalde partijbeslissingen.

Ah ja, dat is zoals een verband leggen tussen vreemdelingen en criminaliteit

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be