![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Het aantal Belgen dat een lening niet tijdig kan terugbetalen, zit op een recordhoogte. Met 352.270 zijn ze intussen, 'goed' voor 3,13 miljard euro aan achterstallige betalingen. Vooral de opvallende stijging bij de hypotheekleningen baart zorgen, schrijft Het Nieuwsblad op Zondag.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...gbetalen.dhtml Ons recept : jonge werknemers die een huis kochten in de werkloosheid duwen door ze te vervangen door oude werklozen met een afbetaald huis waarvoor wg-ers rsz-korting krijgen. Om die operatie in goede banen te leiden werven we 10-tallen statutaire ambtenaren aan en geven die de funktie van "expert". Economie is poepsimpel voor een ambtenarenpartij als de nva. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Als je al in de reacties leest ?
Ze steken het daar allemaal op den NVA, allez toch een paar dus... Goed, ik snap dat niet, ik lees zelfs over meerdere leningen (voor 1 persoon bedoelt ?) ? Beseffen die mensen dat ze de kat in de zak gekocht hebben of wat... Vooral het gegeven van het frauduleuze van het fiat geld systeem...de verhoudingen kloppen gewoonweg niet meer... Maar goed ik ga er over zwijgen anders gaan ze nog denken dat ik daar een enorm vooroordeel over heb....eigen schuld dikken bult zou ik zeggen... Maar aan de andere kant ik ben ook jong en naïef geweest hoor, ik ging voor de eerste keer werken en jawel hoor wist ik toen veel hoe het werkte...nu besef ik het wel en dringt het door...in ieder geval me meer bewust van geworden en stukken verstandiger beginnen omgaan met geld... Mag ik al eens blij zijn dat ik na tien jaar na de laatste bezoek aan een festival eindelijk nog eens kan gaan...de remmen nog eens goed los laten gaan en me amuseren...wie weet vang ik nog een mooie visje aldaar ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 15 maart 2015 om 09:52. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Europees Commissaris
|
Een goede crisis is het enige wat ons kan redden.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is er ondertussen één vlaming die kan zeggen dat hij het beter heeft ondertussen ? |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er staat wel duidelijk in het stukje dat de achterstallige terugbetalingen op hypotheekleningen dan wel stijgen,maar dat het de consumentenkredietren zijn die de meerderheid van de problemen uitmaken.
Er is dus eigenlijk NIKS veranderd de laatste 10 jaar.....de overheid hoeft niks te doen....We zijn tot nader order nog steeds een tamelijk vrije maatschappij en mensen hebben het recht zich in nesten te werken en te gaan "lenen bij een vriendin". |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ten tweede vind ik persoonlijk dat wetten rond leningen eens zouden mogen veranderd worden: bvb transferreer iemand die zijn schulden niet kan afbetalen naar een 'intelligente bankkaart' Wat is een intelligente bankkaart ? 1° Een kaart die kijkt wat je moet afbetalen en waar uw kosten zitten, en die de som maakt van al uw toekomstige uitgaven inclusief de bestandige opdrachten (waarvan hij zelfs eventueel moet voorspellen dat ze moeten komen) en die het bedrag van die uitgaven 'onzichtbaar maakt' op uw lopende rekening. Dus je ziet uw FREE CASH FLOW om het in één term samen te vatten, uw vrij beschikbaar geld, en niet al uw geld inclusief de bedragen die nog van uw rekening moeten gaan 2° De kaart voorkomt dat je onder nul gaat, tenzij bvb voor voedsel... Concreet: als je 300euro FCF hebt, kun je in delhaize 300euro verteren. Zit daar een fles whisky in, en komt uw rekening op 330 euro, dan weigert die de whisky te betalen... is dat allemaal voedsel, dan wordt dat betaald... waarom niet, een protokol overeen te komen met de grootdistributie... je hebt dus een FCF kaart en de FCF betaalt bij voorkeur voedsel... 3° Uw interestvoet wordt automatisch geoptimaliseerd naar beneden, je komt dus in een bad credit pool terecht bij de dexia bvb, en je krijgt daar het beste tarief gegarandeerd door de staat + de kosten van de mensen die dan echt niet kunnen betalen. Dus concreet als de bank uw tarief wil optrekken naar 5% bvb, kom je automatisch in een nieuw schema terecht van 2% en de kostprijs van de groep die niet afbetaalt uitgesmeerd. 4° Mensen worden extra gemotiveerd om een nieuwe job te zoeken in functie van hun talenten ALs je die drie dingen realiseert zul je volgens mij geen problemen op de markt hebben. COncreeet, kijk nu eens goed naar het schema: ik zorg dat mensen niet meer geld uitgeven dan ze hebben, dat dit zichtbaar wordt op hun account. Ik zorg dat mensen focussen op essentiele dingen en zorg dat alle dure nutteloze contracten heronderhandeld worden. En ik zorg dat moordende leningconstructies heronderhandeld worden zodat mensen daar niet 'capitaalleveranciers' excessief rijk maken |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Deze partij beweert voor de kleine man op te komen, maar geen enkele maatregel is zo rampzalig voor de ongeschoolde of laaggeschoolde als het minimumloon.
|
|
|
|
#8 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Net zoals iemand met kanker ook chemo krijgt, zullen er zeer onpopulaire maatregelen moeten genomen worden voor het beter kan gaan met de economie.
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En denk er ook aan dat een steeds groter wordend gedeelte van de rest ondertussen ook kan lezen en schrijven, en zelfs beter. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar op zeker ogenblik moeten mensen toch tegen zichzelf worden beschermd. Daarvoor is de financiele kennis van sommigen wel een stuk te laag, wat in een wereld vol met geldhaaien vroeg of laat problemen moet geven. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja,in de VS was er een probleem met de terugbetaalcapaciteit van de uitgeschreven leningen op vastgoed.
Maar,fundamenteler,had de financiele sector dat vastgoed gebruikt als onderpand voor een ongelofelijke toverdoos aan financiele produkten ,gerelateerd aan hypotheken en verzekeringen.....en bleek dat onderpand helemaal zoveel niet meer waard te zijn.......Zelfs het opdelen in stukjes kon de zwakte van dat "onderpand" op een bepaald moment niet meer verbergen. of...vastgoed KAN geen onderpand zijn als de waarde eigenlijk bepaald wordt door de schuldenaars en/of de stand van de economie en/of politieke beslissingen.....(denk daar maar eens over na,ik heb de indruk dat veel Vlaamse investeerders in immo dat niet doen.) Ik begrijp nu enigszins waarom slimmere mensen steeds weer terugvallen op goud,wat altijd wel een zekere direkt omzetbare waarde zal hebben. Laatst gewijzigd door kelt : 15 maart 2015 om 12:43. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zeker nu de overheid er nog meer z'n zeg heeft is het af te raden er zijn geld te beleggen. De verplichting om bij dalende rentevoeten de intrestvoet op hypothecaire leningen te herzien, maar niet bij een stijgende lange termijn rente is m.i. een krankzinnige structureel kenmerk. |
|
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een Vlaamse braderij in 2020:
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Banken hun schulden worden opgekocht.
Mensen met schulden hun huizen worden verkocht. Zo gaat dat.
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe komt het dat niemand gecapteerd heeft dat die rommelkredieten terug op hun waarde zijn geraakt ? |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en hypo, als mensen in een vrijheid niet aankunnen dan moet je ze wel begeleiden
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 maart 2015 om 08:52. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gouverneur
|
M.b.t. kredieten en zeker specifiek consumentenkredieten (dus ook aankoop van bijv. elektronica op afbetaling) zou men gewoon zeer veel mensen op een zwarte lijst moeten zetten. Monsterboetes voor bedrijven die zulke mensen wel nog kredieten verschaffen. Verbod voor diezelfde mensen om in min te gaan op hun bankrekening en ook bijpassende boetes voor banken die dit negeren.
|