![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nieuwe wet legt media aan banden in Rusland: tot 15 jaar cel voor "valse informatie", ook geen Facebook en Twitter meer
Naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne heeft Rusland de Russische media nog verder aan banden gelegd. Wie afwijkt van het officiële discours, riskeert voortaan 15 jaar cel. Ook buitenlandse media worden geviseerd, net als Russische burgers. Die zullen nog maar beperkt of geen toegang meer hebben tot internationale media. Ook Facebook en Twitter zijn niet meer toegankelijk. Bron: VRT NWS Dit is het begin van het einde. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Exactly. Een dochter in Oekraïne belde met haar moeder in Rusland om te melden dat ze gebombardeerd werden, wel die moeder "viel spreekwoordelijk onwetend uit de lucht" van verbazing.
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=17329
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 maart 2022 om 23:34. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Rusland is bezig zijn bevolking totaal van de rest vd wereld af te zonderen.
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Hou het volk dom, dan heb je er de controle over" p.s. Mij zou dat geen zak kunnen schelen daar ik die 'diensten' toch niet gebruik, geen FB, geen Twitter, geen Instagram ... Er zijn andere 'wegen'?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 maart 2022 om 23:50. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lijkt wel een beetje op de corona ban.
Negative berichten werden ook gewist. Morgen eens kijken naar een wereldradio. Swt of zoiets moet er op zitten dacht ik. Je weet maar nooit.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 maart 2022 om 00:04. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, alles wordt inderdaad in stelling gebracht. Dit antwoordde ik op het onhandig geleuter van communistische Tomm die deze maatregelen ergens probeerde te verdedigen:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit gaat niet om het wissen van het berichten. Dit gaat om het volledig platleggen van allerlei mediakanalen als ze het narratief van het Kremlin niet volgen. Plus boetes en gevangenisstraffen. Daarbij vergeleken is een ban van FB - hoe verwerpelijk ook - eigenlijk slechts een aaitje op je wang.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
https://www.bbc.com/news/world-europe-60600487
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar het is natuurlijk wel een zeer bedenkelijke evolutie. Wij blokkeren RT, zij blokkeren onze media, we blokkeren elke handel of samenwerking (behalve gas en olie, waarvoor we 700 miljoen euro per DAG naar russische rekeningen blijven overschrijven). Mensen die elkaar niet kennen, gaan veel gemakkelijker bereid zijn om oorlog te voeren. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
Russische tweets op een achtergrond van beelden van de Russische bevrijding :
Gaat de Ikea echt dicht? Waarom zijn de tickets naar Sochi plots 2 keer zo duur geworden? Wanneer is die nieuwe Batman-film eigenlijk bij ons te zien? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het ontzeggen van facebook en twitter zijn misdaden tegen de menselijkheid, hoe kan je nu een zinvol leven hebben zonder die 2.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ja ikea gaat dicht, eerst nog flinke korting en daarna komt er een chinees of wit russich bedrijf meubels verkopen, maar wel met een handleiding die geen familiedrama's veroozaakt. En het zullen klak dezelfde meubels zijn , gezien alle brol uit ikea uit china komt.
Laatst gewijzigd door Dade : 5 maart 2022 om 14:40. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook de insuline zou quasi opzijn momenteel in Rusland hoor i, hopelijk heeft China betrouwbare alternatieven op korte termijn. Het lijstje vluchtende bedrijven is best wel impressionant : ![]() |
|
|
|
|