![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vier verantwoordelijken van aardappelverwerkend bedrijf staan terecht voor dood van jonge vader Mike (33): “Tal van inbreuken werden vastgesteld”
https://www.hln.be/wielsbeke/vier-ve...teld~a32d4cca/ Vier verantwoordelijken van aardappelverwerker Agristo uit het West-Vlaamse Wielsbeke staan in de Brugse rechtbank terecht voor de dood van Mike Vanhove (33) uit Deerlijk. De jonge vader kwam twee jaar geleden om het leven bij een arbeidsongeval. Volgens het arbeidsauditoraat werden na het incident tal van welzijnsinbreuken vastgesteld. Siebe De Voogt 28 november 2025, 13:43 Laatste update: 28 november 2025, 14:00 Mike Vanhove (33) werkte op 4 september 2023 zowat een jaar voor aardappelverwerkend bedrijf Agristo in Wielsbeke, toen het misliep. Collega’s merkten in de loop van de nacht via het monitoringssysteem op dat de productielijn van de Deerlijkenaar al een tijdje stillag. Iemand ging kijken wat er aan de hand was en stelde vast dat Mike geklemd zat tussen de transportband. De hulpdiensten snelden ter plaatse, maar de MUG-arts kon enkel nog zijn overlijden vaststellen. Niemand zou mogen sterven op z'n werk. Je gaat werken om je kost te verdienen, niet om te sterven. Ik ben benieuwd wat de rechtbank gaat uitspreken. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"welzijnsinbreuken"
gaan we weer beginnen ja,met poco woke ZEVER... In mijn lange carriere bij verschillende werkgevers heb ik,helaas,ook een collega weten omkomen.Er zijn leukere dingen om mee te maken. En verschillende vrij zware verwondingen mogen aanschouwen ook.... Tevens een zelfmoord van een dichte collega vernomen,mogelijk wegens een samenloop van zowel persoonlijke problemen als werkduk .. That's LIFE....er is ook DEATH.... En ja,als ondernemers dan een paar jaar door de gerechtelijke molen gehaald worden,dan merk je dat er steeds minder GEMAAKT wordt in onze bedrijven... disclosure.....dingen gaan VERKEERD,mensen sterven,het kan,het kon,ook mezelf zijn..... IK zie het GEKWEEL ook al opkomen over die omgekomen soldaat in het neiuws ook.Precies alsof het een collectief probleem moet zijn en iedereen mee in de put van de poco's moet.... We gaan HARDER moeten worden mensen,VEEL harder....want anderen doen het nu al voor ons en gaan ons dan niet meer nodig hebben.
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : Gisteren om 10:45. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb ook al verschillende zware ongevallen op de werkvloer gezien. In sommige gevallen was ik bij de opruimploeg. Niet tof. Maar de eerste 15 jaren mijn loopbaan was dat :" een ongeval, slachtoffer afgevoerd, ruim op, herstel de installatie, en ga verder met de job".
In de meeste gevallen was de oorzaak luiheid of domheid. Maar nu, een werkgever, die wordt al in de cel gedraaid omdat iemand van de trap dondert en botten breekt. Parket dat de zaak een paar uur tot een paar weken verzegeld.... Bij 1 zo'n geval werd er nadien bij een personeelsmeeting gevraagd dat niemand een idee had om struikelen en vallen te voorkomen. Mijn uitspraak: "het idee is simpel, de uitvoering moeilijk. De zwaartekracht sterk verminderen."
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je de zwaartekracht sterk vermindert krijg je toch minder stabiliteit en dus meer gestruikel en vallen ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Veel minder gevolgen.
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"2 Diarree's willen naar het leger, ze komen drollen tegen die al in het leger zitten. Zeggen die drollen: Neen, dat is alleen voor harde mannen. "
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : Gisteren om 12:00. |
|
|
|
|